10 wskazówek aby schudnąć, poprawiając swoją dietę

Liczenie kalorii aby schudnąć bywa mylące ponieważ nie bierze się wtedy pod uwagę czynników, które wpływają na zmniejszenie masy ciała, zdrowie i równowagę naszego organizmu. Istnieje ogromna różnica pomiędzy kaloriami zawartymi w jednym jabłku, a kaloriami w lodzie (ok. 100 kalorii). Zwłaszcza,  że jabłko zawiera w swoim składzie błonnik, który pomaga nam spalić tłuszcz i tym samym schudnąć.W dalszej części artykułu wyjaśnimy jakie są kluczowe aspekty tego aby schudnąć w naturalny sposób, bez większych poświęceń i mając na uwadze swoje zdrowie.

Aby schudnąć

Odpowiednio przeżuwajmy pokarmy

Proces trawienia rozpoczyna się już w jamie ustnej ponieważ ślina zawiera enzymy rozpoczynające go. Dlatego też, im lepiej przeżujemy pokarm, tym lepiej zostanie on przyswojony przez organizm i wystarczy nam mniejsza ilość zjedzonego pokarmu aby poczuć się sytym. Udowodnione zostało, że potrzebujemy od 15 do 20 minut na zaspokojenie głodu. Zjadając więc posiłek bez pośpiechu, zjadamy mniejsze ilości.

Nie zjadajmy więcej niż potrzebujemy

Nauczmy nasz żołądek dostosowywać się do ilości pokarmu, które zwykle mu dostarczamy. Ponadto unikajmy sytuacji, w których jemy tylko po to żeby jeść. To nie jest takie trudne aby przyzwyczaić nasz żołądek do zjedzenia mniejszej ilości pokarmu. Pomocnym zabiegiem może okazać się wypicie naparu tuż po spożytym posiłku, pomoże nam to uniknąć uczucia niedostatecznego napełnienia żołądka.

2#:napar-n_sapiens.jpg

Nie mieszajmy zbyt dużej ilości pokarmów

Łączenie wielu różnych pokarmów w jednym zaledwie posiłku, jak często zdarza się podczas różnych bankietów czy uroczystości, jest jedną z przyczyn nadwagi i źle wpływa na zdrowie. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ale powinniśmy się starać aby każdy z naszych posiłków zawierał jakieś warzywo oraz trochę węglowodanów i białka.

Wybierajmy produkty pełnoziarniste

To nic nas nie kosztuje aby zawsze sięgać po produkty pełnoziarniste, a może przynieść wiele korzyści. Nasze podniebienie też się przyzwyczaja do smaków więc może się okazać, że po dłuższym spożywaniu produktów pełnoziarnistych będą one nam bardziej smakować. Produkty te oprócz dobrego smaku, są też bogate w błonnik, są bardziej sycące i zawierają więcej witamin i minerałów.

Nie jedzmy deserów podczas posiłku

Desery spożywane podczas posiłku spowalniają proces trawienny i powodują tycie. Dlatego dużo lepiej zjeść deser w formie przegryzki na drugie śniadanie lub podwieczorek. Jako deser w ciągu spożywanego posiłku nie nadają się też owoce z powodu wysokiej zawartości cukru, wyjątkiem są jabłka i gruszki, które możemy łączyć z innymi produktami w czasie posiłku.

3#:gruszka-jabłko-Leonard-John-Matthews.jpgUważajmy na to co zjadamy na kolację

Powiedzenie mówi, że powinniśmy jeść śniadanie jak król, obiad jak książę, a kolację jak biedak. I słusznie, ponieważ wszystko co spożywamy w ciągu dnia przetwarzamy na energię, którą podczas danego dnia zużywamy, zatem najmniej energii potrzebujemy nocą więc i kolacja powinna być najmniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Kluczem więc jest aby podczas kolacji jeść jak najmniej i jak najwcześniej możliwe, czyli nie później niż o godzinie 20.00. Ponadto, według tradycyjnej medycyny chińskiej, we wczesnych godzinach porannych wątroba i pęcherzyk żółciowy się regenerują więc aby proces ten przebiegał odpowiednio, nie powinniśmy dostarczać im za dużo pokarmu.

Co jeść między posiłkami?

Wiele osób pomiędzy posiłkami cierpi z powodu głodu ponieważ ich metabolizm działa bardzo szybko. Co wtedy mogą zjeść? Świeże owoce, orzechy i suszone owoce, wafle ryżowe lub kukurydziane, naturalne koktajle, galaretki z agar-agar, napoje warzywne.

Miejmy zawsze gotową przekąskę

Proponujemy aby zawsze mieć coś zdrowego i gotowego do przekąszenia w lodówce lub w naszej torebce abyśmy nie decydowali się na niezdrowe jedzenie z powodu nagłego ataku głodu. Jasne, że istnieją przekąski zdrowe i smaczne, które uwielbiamy, na przykład owoce, dlatego starajmy się je mieć zawsze pod ręką. Dobrym rozwiązaniem są też proste sałatki owocowe, które szybko przegotujemy w domu czy orzechy.

Pijmy dużo wody

Woda oczyszcza nasz organizm i zapełnia żołądek kiedy wydaje nam się, że czujemy głód, a w rzeczywistości mamy ochotę tylko coś przekąsić. Często się zdarza, że w takim wypadku po prostu chce nam się pić, a nasz organizm mylnie odbiera sygnały. Dlatego proponujemy aby wypić szklankę wody, zawsze kiedy wydaje nam się, że odczuwamy głód pomiędzy posiłkami. Jeżeli po wypiciu wody wciąż go czujemy, możemy wtedy przekąsić coś z produktów, o których wcześniej wspominaliśmy.

Jedzmy posiłki w domu

Zawsze gdy jemy w domu, wiemy co dokładnie spożywamy. W wypadku jedzenia posiłków poza domem lub kupowania przygotowanych pokarmów, często jemy produkty niezdrowe o wysokiej zawartości tłuszczu. Jeżeli brakuje nam czasu na regularne gotowanie, możemy zawsze przygotować posiłki na kilka dni i zostawić je w lodówce lub zamrażarce, co rozwiąże nasz problem z czasem i będziemy je mogli nawet zabrać ze sobą, kiedy zmuszeni będziemy jeść poza domem.

Zdjęcia dzięki uprzejmości  Leonard John Matthews i n_sapiens.