3 śniadania na lepszą odporność

Zdrowe śniadanie powinno zawierać dużo witamin, minerałów oraz antyoksydantów, które pomogą Ci zacząć dzień z dużą ilością energii.
Zdrowe śniadania

W ciągu roku zdarzają się momenty, w których odporność organizmu jest znacznie obniżona. Sezon zimowy, długotrwała ekspozycja na stres, choroba czy rekonwalescencja po operacji – wszystkie te czynniki mogą wpływać na funkcjonowanie Twojego układu odpornościowego.

Osłabienia odporności możesz jednak uniknąć zaczynając każdy dzień od zdrowego śniadania. Przedstawiamy 3 przepisy na przepyszne śniadania.

3 śniadania poprawiające odporność organizmu

Opcja 1: poranna dawka zdrowia

Omlety ze szpinakiem

  • świeży sok z cytryny z łyżką miodu
  • miseczka płatków owsianych z orzechami włoskimi i winogronami
  • jajecznica z czosnkiem

Dlaczego to menu jest takie zdrowe?

Musisz nam uwierzyć – nie da się nie pokochać tego śniadania! Jest przepyszne, wzmacnia odporność i dodatkowo jest niezwykle proste do przygotowania. Zaczynając dzień od soku z cytryny z miodem dostarczasz swojemu organizmowi niezwykłą dawkę witamin i minerałów.

Cały skład tego śniadania jest bogaty w przeciwutleniacze, które pomogą Ci pozbyć się szkodliwych substancji i zwalczyć wiele chorób i dolegliwości.

Miód to naturalne lekarstwo o działaniu podwyższającym odporność. Jego wszechstronne właściwości lecznicze sprawiają, że jest on niezbędnym składnikiem każdej zdrowej diety. Staraj się wybierać naturalny miód bez dodatku cukru.

Woda na detoks

Jeśli chodzi o płatki owsiane to także są one uznawane za niezwykły produkt o szerokiej gamie zalet dla Twojego zdrowia. Zawierają one witaminę B, która poprawia funkcjonowanie zwłaszcza tych komórek, które na co dzień zajmują się zwalczaniem bakterii i wirusów.

Zapamiętaj – dzień najlepiej rozpoczynać od owsianki!

Zwieńczeniem śniadania powinien być przepyszny omlet, do którego przygotowania potrzebne jest Ci jedno jajko i dwa ząbki czosnku. Jajka zawierają białka, które są źródłem energii i dzięki temu pomagają rozpocząć dzień.

Dodając do omletu czosnek zapewniasz sobie z kolei dawkę odporności, jest to bowiem naturalny antybiotyk zwalczający infekcje, bakterie i wirusy.

Opcja 2: wzmocnienie odporności

  • herbata z eukaliptusem i miodem
  • miseczka jogurtu greckiego z płatkami owsianymi, orzechami i owocami (np. z malinami i jagodami)
  • sok grejpfrutowy

Dlaczego ta opcja wspomaga odporność?

Podając herbatę z eukaliptusem do swojego śniadania korzystasz z takich właściwości tej rośliny jak pomoc w zwalczaniu infekcji i podwyższanie odporności. Jest to świetna opcja zwłaszcza w czasie osłabienia organizmu i układu immunologicznego.

W połączeniu z miodem herbata ta jest idealna na początek dnia, zwłaszcza gdy na zewnątrz jest zimno, a Ty musisz wychodzić do pracy.

O zaletach jogurtu greckiego wspominaliśmy już nie raz, jednak na pewno warto przypomnieć, że przede wszystkim ma on niską zawartość laktozy, za to bardzo wysoką zawartość wapnia.

Sfermentowane produkty mleczne są bardzo korzystne dla odporności organizmu, gdyż zawierają dobre bakterie, które trafiają do jelit. Dodatkowo wspomagają one trawienie i pozwalają uniknąć zaparć czy problemów żołądkowych.

Jogurt z owocami

Dodając do śniadania produkty owsiane, owoce i orzechy dostarczasz sobie dodatkową dawkę witamin i antyoksydantów. Orzechy włoskie i migdały zapewniają z kolei cynk oraz magnez, które wpływają pozytywnie na układ immunologiczny.

Jeśli chodzi o sok grejpfrutowy, jest on świetny we wzmacnianiu odporności i zapobieganiu infekcjom. Może być także wykorzystywany do zwalczania infekcji intymnych. Chcesz poznać jeszcze jeden sekret?

Wybierając grejpfruta o intensywniejszym kolorze dostarczasz sobie większą dawkę przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe. Nie wahaj się więc i dołącz sok grejpfrutowy do swojego śniadania!

Opcja 3: zastrzyk energii

Sok z buraków

Dlaczego warto skorzystać z właściwości tych produktów?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to rodzaj śniadania, który dostarczy Ci porządny zastrzyk energii. Dodatkowo zapewni Ci także odpowiednią dawkę żelaza, witaminy B oraz witaminy C. Taki zestaw składników to recepta na zdrowie, co więcej wyjątkowo smaczna.

Sposób przygotowania tego śniadania jest niezwykle prosty – potrzebny Ci tylko blender lub sokowirówka. Nie trzeba, a wręcz nie warto, obierać jabłka, gdyż to w skórce zawartych jest najwięcej substancji odżywczych. Aby sok nie był zbyt gęsty dodaj do zblendowanych składników szklankę wody.

Jajecznica ze szpinakiem zawiera wszystko co potrzebne do rozpoczęcia dnia, zwalczania przemęczenia, anemii czy porannych bólów głowy.

Wprawdzie, aby przygotować te pyszne i niezwykle zdrowe śniadania będziesz musieć wstawać trochę wcześniej, ale uwierz, że na pewno Ci się to opłaci!