5 smoothie zwalczających zaparcia

Smoothie bananowe

Istnieje wiele naturalnych środków zwalczających zaparcia, ale najprostszym sposobem jest zdecydowanie codzienne spożywanie takich produktów, które nie tylko będą smaczne, ale dodatkowo poprawia pracę naszych jelit.

W dzisiejszym artykule poznasz 5 pysznych i zdrowych smoothie, które usprawnią funkcjonowanie Twojego układu trawiennego, zapobiegając tym samym zaparciom.

Smoothie lepsze niż sok

Mimo, że zarówno soki ze świeżych owoców, jak i smoothie, zawierają wiele witamin i substancji odżywczych – na zaparcia znacznie skuteczniejsze są te drugie. Jest to związane z zawartością błonnika, który w procesie wyciskania soku po prostu znika.

Jest to również powód, przez który smoothie są o wiele bardziej sycące i idealnie nadają się na przekąskę czy śniadanie. To niezwykle smaczna i zdrowa metoda ograniczenia spożycia rafinowanych cukrów czy mąki.

Posłódź smoothie miodem

Jeśli chcesz posłodzić swoje smoothie na zaparcia, zamiast białego cukru wybierz miód, na przykład akacjowy. Może to być także inny rodzaj lub melasa z naturalnych owoców czy zbóż.

Miód

5 smoothie zwalczających zaparcia

Kefir i suszone śliwki

Kefir to sfermentowany jogurt, który oprócz podstawowych zalet takiego produktu posiada także kilka dodatkowych. Jest on przede wszystkim łatwiejszy do strawienia, ponieważ zawiera mniej laktozy i wspomaga rozwój dobrej flory bakteryjnej.

Możesz kupić gotowy kefir w sklepie lub przygotować go samodzielnie ze sfermentowanego mleka.

Suszone śliwki są nie tylko bogate w wapń, co czyni je dobrym środkiem zapobiegającym osteoporozie, ale zawierają także błonnik, dzięki czemu pomagają zwalczać zaparcia. Namocz je przez noc w wodzie i wypróbuj ten tradycyjny środek na zaparcia.

Smoothie z szałwią hiszpańską

Mleko owsiane i daktyle

W przeciwieństwie do mleka ryżowego, które u niektórych osób może wywoływać zaparcia, mleko owsiane zawiera kleje roślinne, które pobudzają ruchy jelit. Do przygotowania tego smoothie potrzebne będzie Ci właśnie mleko owsiane oraz łyżka stołowa płatków owsianych namoczonych w wodzie przez kilka godzin.

Daktyle, tak jak większość suszonych owoców, także zawierają dużo błonnika, co zapewnia sporą dawkę energii i sprawia, że warto dorzucić je do smoothie na śniadanie. Płatki owsiane zapewnią smoothie na zaparcia gładką kremową konsystencję, natomiast daktyle – słodki smak.

Jabłko i kiwi

Właściwości jabłek można wykorzystywać do walki z biegunką oraz aby zwalczyć zaparcia. Sekretnym składnikiem jest tu zawarty głównie w skórce błonnik. Pamiętaj jednak, aby wybierać naturalne jabłka bez pestycydów.

Do przygotowania smoothie możesz wykorzystać świeże lub lekko podgotowane jabłka, dzięki czemu wyzwoli się ich aromat.

Z kolei kiwi powinno być jedzone na pusty żołądek, aby uzyskać najlepszy efekt przeczyszczający.

Jogurt i figi

Jeśli nie masz pod ręką kefiru, możesz spokojnie zastąpić go jogurtem naturalnym. Ważne, aby nie był on dosładzany oraz nie zawierał sztucznych barwników i smaków.

Figi, zarówno świeże jak i suszone, zawierają dużą dawkę błonnika, a dodatkowo nadadzą temu smoothie na zaparcia naturalny słodki smak.

Smoothie z bananem

Orzechy laskowe i siemię lniane

Na koniec, warto wspomnieć także o orzechach i ziarnach, które są bogate w błonnik i można dodawać je do mleka roślinnego. Co więcej, orzechy laskowe doskonale regulują poziom cukru we krwi. W sklepach ze zdrową żywnością możesz spotkać mleko z orzechów, które może pochwalić się wyjątkowym smakiem i bardzo dobrze komponuje się z kakao.

Z kolei, siemię lniane powinno się pozostawić do namoczenia przez noc, aby rozpuścić oleje roślinne. Możesz po prostu pozostawić je w wodzie lub namoczyć bezpośrednio w smoothie.

Garść orzechów lub łyżeczkę siemienia lnianego możesz spokojnie dodawać do każdego z opisywanych wcześniej smoothie na zaparcia.