5 sposobów na zaparcia

Zaparcia objawiają się słabą częstotliwością wypróżnień, zazwyczaj jest to spowodowane obniżoną ilością płynów w organizmie. W innym wypadku zaparcia mogą być powodowane przez stosowanie niektórych leków. W tym artykule wyjaśnimy jak w krótkim czasie złagodzić występowanie zaparć, wykorzystując naturalne środki i czynności, które są dostępne praktycznie w każdym zakątku świata.

Zaparcia – jak im zapobiegać

1. Pij wodę

Pij od dwóch do czterech szklanek ciepłej wody, jeśli masz problem z wyprożnieniem. Jeżeli stan ten utrzymuje się przez kilka dni, pij czystą wodę codziennie rano po obudzeniu się. Normą codziennego spożywania powinno być dziesięć szklanek ciepłej wody ponieważ jest ona jednym z najlepszych płynów, które wypłukują odpady i 2#:Owoce-rak.jpg

Jedz owoce, warzywa i inne produkty bogate w błonnik aby zwiększyć jego dzienne spożycie. Należy spożywać od 24 do 38 gramów błonnika dziennie. Zaparcie jest często wynikiem nadmiernego spożycia tłuszczów, cukru rafinowanego i produktów mlecznych, w porównania do spożycia błonnika zawartego w produktach pełnoziarnistych, otrębach, owocach i warzywach.

Można również rozważyć przyjmowanie błonnika w postaci suplementów diety, nawet jeżeli myślimy, że produkty, które dziennie spożywamy mają jego wystarczającą zawartość. Błonnik nie może być trawiony przez enzymy w ludzkim organizmie, więc nie jest wchłaniany do krwiobiegu. Dlatego też pozostaje w okrężnicy absorbując wodę i zmiękczając stolec. 

Produktami bogatymi w błonnik są: maliny, jabłka, gruszki, gotowany makaron pełnoziarnisty, gotowany jęczmień, otręby, gotowana ciecierzyca, gotowana czarna fasola, gotowana soczewica, gotowane karczochy, gotowany groch i brokuły.

3. Kawa też może pomóc

Wiele osób uważa, że sok-ze-śliwekW przypadku zaparcia zjedz cztery śliwki lub wypij dwie szklanki soku ze śliwek. Śliwki są szczególnie bogate w błonnik i zawierają sorbitol, substancję o słodkim smaku, która w naturalny sposób pomaga załagodzić zaparcie. Sorbitol jest łagodnym środkiem pobudzającym okrężnicę, który pomaga zmniejszyć czas transportu stolca i w ten sposób zmniejsza ryzyko zaparcia.

Jeżeli nie przepadamy za charakterystyczną pomarszczoną skórką śliwki lub nie odpowiada nam jej specyficzny smak, alternatywą może być sok ze śliwek. Efekty po wypiciu soku mogą się pojawić nawet po kilku godzinach, więc warto na początek spróbować wypić jedną szklankę soku i poczekać na to jak zadziała na nasz organizm, bo istnieje ryzyko, że może doprowadzić nawet do biegunki.

Należy pamiętać, że 100 gramów suszonych śliwek zawiera 14,7 gramów sorbitolu, 100 gramów soku ze śliwek zawiera go 6,1 gramów. Należy zatem wypić więcej soku ze śliwek aby osiągnąć te same właściwości, co przy spożyciu suszonych śliwek, które są przetworzone i zawierają dodatkowe cukry.

5. Ćwicz

Jeżeli jest to możliwe, należy unikać siedzenia dłużej niż 10 minut i utrzymywać ciało w ciągłym ruchu. Regularne uprawianie sportu jest najlepszym rozwiązanie, ale nawet trzydziestominutowy spacer dziennie, pomoże nam zapobiec zaparciom i zapewni regularne wypróżnianie.