Aloes: 10 Niesamowitych Zastosowań

Obecnie aloes jest istotnym składnikiem różnych preparatów domowej roboty, czy to podawany doustnie czy bezpośrednio na skórę. Poniżej przedstawiamy niezwykły aloes i podajemy 10 jego fantastycznych zastosowań.

Aloes: 10 Zastosowań

1. Ratunek dla skóry

Jednym z najbardziej szczególnych zastosowań tego naturalnego produktu jest pielęgnacja skóry, a zwłaszcza oparzeń czy blizn, ponieważ zawiera on żel, który znacznie przyspiesza proces gojenia, poprawiając krążenie krwi w okolicy rany.

Doskonale sprawdza się on również jako ochrona przed promieniowaniem UV. Zastosuj krem aloesowy na kilka minut przed ekspozycją na słońce aby skutecznie ochronić swoją skórę.

2. Łagodzi zaparcia

3#jelito-aloes.jpg

Jeśli cierpisz na schorzenia jelita grubego, mamy dla Ciebie przepis, który pomoże Ci zmniejszyć dyskomfort i palenie w żołądku; będziesz potrzebować: soku pomarańczowego, jedną łyżkę aloesu i jedną szklankę wody. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, pij napój codziennie przed śniadaniem.

5. Zapobiega trądzikowi

Dzięki swoim właściwościom przeciwzapalnym, aloes jest doskonałym środkiem na trądzik. Stosuj mydło, krem oraz balsamy zawierające aloes i używaj ich codziennie rano i wieczorem. Pomogą Ci one nie tylko zwalczyć pryszcze, ale również ograniczą łojotok, który gromadzi się na Twojej twarzy. Ponadto, możesz użyć aloesu także bezpośrednio na zmiany trądzikowe, aby zmniejszyć obrzęk i na obszary objęte trądzikiem, w celu zmiękczenia i regeneracji skóry.

6. Pomaga zredukować cellulit

6#utrata-wagi-aloes.jpg

Ponieważ roślina ta ma właściwości oczyszczające, jest doskonałą pomocą przy odchudzaniu. Po zmieszaniu aloesu z cytryną, zyskasz preparat o właściwościach oczyszczających i detoksykujących. Dlatego naprawdę polecamy koktajl z następujących składników:

  • 1 liść aloesu średniej wielkości, pokrój go na kawałki po usunięciu kolców
  • 1 łyżka miodu
  • sok z jednej cytryny

Zmieszaj ze sobą wszystkie składniki i odcedź. Pij krótko po przebudzeniu tak, abyś zaczęła go trawić jeszcze zanim zasiądziesz do śniadania. Dla lepszych efektów, zdrowo się odżywiaj i ćwicz co najmniej trzy dni w tygodniu.