Automasaż na cellulit- kilka porad

Wszyscy wiemy, że nie istnieje nic bardziej irytującego i nieestetycznego niż cellulit. Wiemy też, że nie istnieją cudowne lekarstwa na cellulit, a czasami jedynym wyjściem jest poddanie się operacji. Możemy jednak zagwarantować, że dzięki dobrym ćwiczeniom, masażom i odpowiedniej diecie, możliwe jest zredukowanie częstotliwości występowania i zminimalizowanie jego widoczności. Najwyższa pora więc nauczyć się dobrego antycellulitowego masażu!

Krok 1: domowy i skuteczny krem na cellulit

2#domowy-krem-na-cellulit.jpg

Prawie wszystkie kobiety cierpią na cellulit. Są to zatrzymane w organizmie płyny i tłuszcz, które gromadzą się na pośladkach i udach w formie pomarańczowej skórki. Oprócz tego, że wpływa negatywnie na nasz wygląd, to zwiastuje też problem z krążeniem krwi, co wpływa negatywnie na nasze zdrowie.

Co w takim razie możemy zrobić? Poddać się operacji? Wydać mnóstwo pieniędzy na drogie kremy? Niemożliwe, nasz budżet pewnie i tak by tego nie wytrzymał, potrzebujemy więc włożyć trochę wysiłku z naszej strony. Pierwszym krokiem będzie nauczenie się przygotowania w domu kremu antycellulitowego. Zapewniamy, że jest on bardzo prosty do zrobienia i skuteczny, pod warunkiem, że regularnie go stosujemy.

Co potrzebujemy?

  • Łyżka kawy, której użyliśmy dziś rano. Jeżeli używamy kawy w kapsułkach, należy wziąć dwie już zużyte kapsułki i opróżnić je do miseczki.
  • Dwie łyżki oliwy z oliwek.
  • Jedna łyżka olejku migdałowego.
  • Sok z połowy cytryny.

Jak go przygotujemy?

Przygotowanie jest bardzo proste. 3#cellulit.jpg

Masaże są najlepszymi sojusznikami w poprawie krążenia krwi i ożywieniu drenażu limfatycznego. I jak moglibyśmy zaprzeczyć? Przecież nie ma nic bardziej relaksującego i pobudzającego niż jeden z masaży, czy to nóg, szyi, czy głowy. Oprócz tego, że łagodzi ból, to zmniejsza napięcie, zmniejsza sztywność mięśni, poza tym pomaga uniknąć zatrzymania płynów i obniża hormon stresu. Nie wahajmy się więc przed codziennym wykonywaniem masażu ud, zobaczymy wtedy jak po trochu zmniejsza się cellulit. Jednak najważniejsze jest to, żebyśmy byli konsekwentni i wykonywali najlepiej ten masaż codziennie rano i wieczorem. Zaczynamy więc?

Etapy wykonania masażu antycellulitowego

1. Na początek powinniśmy wziąć prysznic, aby nasza skóra była wolna od zanieczyszczeń. Idealnie byłoby gdybyśmy potraktowali nasze uda i łydki zimną wodą, pomoże to pobudzić krążenie krwi, będzie to również pomocne jeżeli w tej strefie występują żylaki.

2. Przechodzimy już do pracy nad naszym cellulitem. Potrzebny nam będzie teraz krem, z kawy i olejków z kilkoma kroplami naszego ulubionego żelu pod prysznic, który wcześniej przygotowaliśmy. Nabieramy sporą ilość kremu w dłonie, aby nasze naturalne ciepło go delikatnie rozgrzało.

3. Masaż zaczynamy od dołu i prowadzimy go ku górze, oznacza to, że zaczynamy od łydek i kończymy na udach. Idealnie byłoby gdybyśmy zawsze prowadzili masaż w kierunku serca, w ten sposób pobudzimy nasze krążenie. Skupiamy się na mocniejszym oddziaływaniu na górnej część naszej nogi, od kolana w górę, bo tam znajduje się właśnie nasz cellulit.

4. Ruchy powinny być długie i powolne. Następnie zaczynamy się kierować ku górze, aż do naszego brzucha, oczywiście jeżeli znajduje się tam tkanka tłuszczowa, której chcemy się pozbyć. Pamiętajmy jednak, że masaż na brzuchu powinien być delikatny, a nasze ruchy koliste. Upewnijmy się, że nie zabraknie nam naszego kremu podczas masażu.

5. Do wykonania tego automasażu używamy wnętrza dłoni, ale również posługujemy się kostkami i opuszkami palców, które pozwolą nam dodać trochę siły i nacisku podczas masażu (ale uwaga, nie powinniśmy odczuwać bólu!). Ruchy powinny być długie i koliste, okazjonalnie możemy chwycić naszą skórę, naciągnąć ją kciukiem i palcem wskazującym i następnie rozluźnić (tak jakbyśmy ją delikatnie szczypali), będzie to dawało bardzo dobre efekty.

6. Jeżeli istnieje jakieś miejsce gdzie nie możemy dotrzeć lub trudno jest nam wykonać tam poprawnie nasz masaż, możemy posłużyć się specjalną szczotką, przeznaczoną do masażu nóg. Działają bardzo dobrze i pobudzają krążenie krwi.

7. Jak widzimy, masaż ten jest bardzo łatwy do wykonania, jednak kluczem do sukcesu w tym wypadku jest regularność wykonywania, powinniśmy to robić codziennie rano i wieczorem. Do tego pamiętajmy o zdrowej diecie i spożywaniu dużej ilości wody, antyoksydantów i owoców oraz nie zapominajmy o przynajmniej półgodzinnym ruchu każdego dnia. Co wy na to, abyśmy zaczęli już dziś?