Bakłażany – usuń dzięki nim tłuszcz z brzucha!

Bakłażany zawierają niewiele kalorii, dlatego też są idealnym składnikiem diety odchudzającej, której celem jest szybkie zrzucenie tłuszczyku z brzucha.
Świeże bakłażany

Jednym z miejsc na naszym ciele, gdzie z łatwością odkładają się wałeczki tłuszczu jest brzuch. Problem ten dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Na szczęście przy odrobinie wysiłku możemy usunąć ten nadmiar tłuszczu. Dziś na odchudzanie brzucha proponujemy bakłażany!

Poniżej wyjaśniamy, jak bakłażany przyczyniają się do redukcji tkanki tłuszczowej na brzuchu oraz przedstawiamy oryginalne przepisy na lekkie dania z bakłażanem. Naucz się przygotowywać wodę bakłażanową i bakłażany w panierce.

Bakłażany i ich właściwości odchudzające

  • Bakłażany są bogatym źródłem wody i błonnika, co sprawia, że są niezwykle sycące.
  • Bakłażany zawierają niewiele kalorii. W celu ich strawienia nasz organizm zużywa znacznie więcej energii niż one same dostarczają.
  • Są moczopędne, więc pomagają usunąć nadmiar wody z tkanek. Warto je spożywać, gdy towarzyszy nam obrzęk.
  • Doskonale zwalczają wzdęcia i im zapobiegają. Jak wiadomo to właśnie one przyczyniają się do znacznego zwiększenia obwodu talii.
  • Bakłażany zawierają sporą dawkę minerałów, które pomagają ustabilizować układ nerwowy, zapobiegając tym samym stanom lekowym oraz nagłym napadom wilczego głodu, podczas których pochłaniamy ogromne ilości jedzenia praktycznie bez przeżuwania.

Różne odmiany bakłażanów

  • Bakłażany usprawniają pracę wątroby i pęcherzyka żółciowego, zapewniając prawidłowe trawienie, w szczególności  tłuszczów.
  • Dzięki bakłażanom usprawnimy proces przyswajania pokarmów oraz zapobiegniemy nadmiernemu odkładaniu się tłuszczu.
  • Posiadają właściwości oczyszczające, które pomagają usunąć toksyny z organizmu. Łatwiej zatem usunąć tkankę tłuszczową i wszelkiego rodzaju szkodliwe substancje, które w przyszłości mogą stać się przyczyną poważnych chorób.

Odkryj przepis na wodę bakłażanową

Jednym z najzdrowszych sposobów na wykorzystanie właściwości bakłażanów jest przygotowanie pysznej wody bakłażanowej.

  • Umyj średniej wielkości bakłażana, obierz ze skórki i pokrój w kosteczkę.
  • Wrzuć pokrojonego w kosteczkę bakłażana do szklanej butelki (ciemnej), a następnie zalej ½ litra wody.
  • Pozostaw na całą noc.
  • Następnego ranka dodaj do mieszanki sok z połowy cytryny, który wzmocni smak i właściwości wody bakłażanowej. Można również dodać odrobinę wody morskiej.

Wodę bakłażanową należy pić na pół godziny przed głównymi posiłkami przez okres jednego tygodnia. Można powtarzać kurację raz w miesiącu lub rzadziej, wedle własnych potrzeb.

Lekkie bakłażany panierowane

Zwykle panierowane dania kojarzą nam się z nadmiarem niezdrowego tłuszczu i bombą kaloryczną. Nie zawsze jednak tak jest – dziś proponujemy przepis na niezwykle lekkie i zdrowe bakłażany w panierce.

  • Pokrój bakłażana na plasterki i zanurz w osolonej wodzie na około godzinę.
  • Po upływie godziny odsącz bakłażany z wody.
  • Maczaj plasterki warzywa w roztrzepanym jajku, a następnie nałóż panierkę w postaci płatków owsianych (zmielonych lub w całości – wedle własnych upodobań).

Owies jest ziarnem o wysokiej wartości odżywczej, które również przyczynia się do utrzymania zdrowej wagi ciała.

  • Włóż opanierowane warzywa do piekarnika. W środku powinny być miękkie, a panierka chrupiąca.

Osobom, które nie są na diecie zalecamy podanie panierowanych bakłażanów z dodatkiem pomidorów i koziego sera.

Panierowane bakłażany

Zdjęcia: NellieMcS i Theresa