Bolesne miesiączki? 4 praktyczne porady

Pamiętaj, że bolesne miesiączki mogą być wywołane zarówno niedoborem estrogenów, jak i ich nadmiarem. Dlatego też należy wykonać odpowiednie badania, żeby określić adekwatny sposób leczenia.
Bolesne miesiączki

Kobiety, które regularnie cierpią na bolesne miesiączki, doskonale zdają sobie sprawę, jak ciężko znaleźć skuteczny sposób na tę dolegliwość. Medycyna oferuje nam szereg środków przeciwbólowych i przeciwzapalnych, które – na dłuższą metę – nie rozwiązują problemu, przynosząc jedynie tymczasową ulgę.

W dzisiejszym artykule wyjaśnimy Ci, jak zwalczyć bolesne miesiączki w sposób naturalny, a przede wszystkim efektywny.

Bolesne miesiączki a sposób odżywiania się

Dieta, jak zwykle, odgrywa fundamentalną rolę. Bóle są sygnałem alarmowym i informują nas o tym, że z naszym organizmem jest coś nie tak.

Dieta śródziemnomorska

Poniższe wskazówki mają zastosowanie w przypadku jakiegokolwiek bólu, a zwłaszcza jeżeli chodzi o bolesne miesiączki.

  • Zastępujemy mąki i rafinowane produkty mączne tymi razowymi, pełnoziarnistymi. Są dużo bardziej odżywcze i sycące.
  • Nie przesadzaj z ilością produktów mlecznych. Zawsze, zamiast mleka, wybieraj jogurt naturalny lub kefir. Unikaj śmietany, kremów i lodów.
  • Całkowicie wyeliminuj produkty smażone na oleju. Dużo zdrowsze są dania gotowane lub pieczone w piekarniku.
  • Unikaj cukru i soli kuchennej. Zastąp je – zawsze w małych ilościach – produktami, takimi jak stewia, miód pszczeli, sól morska lub sól z Himalajów.
  • Zwiększ spożycie owoców i warzyw, zarówno surowych, jak i gotowanych. Ogranicz czerwone mięso i jego przetwory oraz gotowe, kupowane dania. Lepiej jest sięgać po mięsa chude, ryby i jaja. Są doskonałym źródłem protein pochodzenia zwierzęcego.
  • Włącz rośliny strączkowe do Twojego menu. Co najmniej dwa razy w tygodniu.

Odwiedź ten artykuł: Jedzenie na noc – jakich produktów unikać?

Pamiętaj o wątrobie

Według tradycyjnej medycyny chińskiej, jeżeli cierpisz na bolesne miesiączki, to znak, że z Twoją wątrobą dzieje się coś niedobrego. Z tego właśnie powodu powinnaś wesprzeć jej funkcjonowanie.

Wątroba jest organem, który najbardziej cierpi pod wpływem aktualnego, nowoczesnego stylu życia (nieodpowiednia dieta, zanieczyszczone powietrze, stres, negatywne emocje, itd.)

Wątroba

Możemy zadbać o zdrowie naszej wątroby, dostosowując się do poniższych zaleceń:

  • Wypijaj szklankę wody z sokiem z połowy cytryny codziennie rano, na czczo. Na pół godziny przed śniadaniem.
  • Pijaj napary z ziół, takich jak, na przykład, mniszek lekarski.
  • Jadaj kolacje odpowiednio wcześnie i w małych ilościach.
  • Unikaj sytuacji, które mogłyby Cie stresować.
  • Wykonuj gorące okłady przed snem (chodzi o strefę żeber, z prawej strony).

Regulowanie układu hormonalnego

Hormony są kluczem w przypadku dolegliwości, takich jak bolesne miesiączki. Niestety, równowaga hormonalna jest niezwykle chwiejna; zwłaszcza przy naszym stylu życia.

Poniżej znajdziesz 3 skuteczne sposoby, które – stosowane regularnie – pomogą Ci uregulować gospodarkę hormonalną i, na dłuższą metę, pozwolą Ci zapobiec problemom związanym z miesiączkowaniem.

  • Maca: Korzeń ten, pochodzenia peruwiańskiego, pomaga zwalczyć problemy hormonalne. Oprócz tego, jest niezwykle odżywczy i działa stymulująco. Jest źródłem witamin i minerałów, dzięki którym upiększysz skórę i włosy. Jest też efektywnym afrodyzjakiem.
  • Niepokalanek: Ta lecznicza roślina jest również dostępna w kapsułkach, do kupienia w sklepach zielarskich. Pomaga obniżyć poziom estrogenów, które wpływają na bolesne miesiączki w przypadku większości kobiet.

Dla najlepszych rezultatów, należy zażywać go przez co najmniej 3 miesiące.

Szałwia

  • Szałwia: To jeden z najbardziej znanych sposobów. W przeciwieństwie do niepokalanka, szałwia dostarcza estrogenów paniom, które cierpią na bolesne miesiączki ze względu na niedobór tychże hormonów.

Tylko specjalne badanie krwi pozwoli Ci ustalić poziom hormonów w organizmie i dobrać odpowiedni sposób leczenia. Pamiętaj, żeby zgłosić się do lekarza.

Przeczytaj również: Zaburzenia hormonalne: objawy i przyczyny

Sposoby o działaniu natychmiastowym

Jeżeli właśnie teraz cierpisz na bóle miesiączkowe, polecamy Ci poniższe sposoby na złagodzenie dolegliwości. Działają natychmiastowo.

  • Wykonaj okład. Nałóż na obolałą strefę gorący termofor, okład z liści zielonej kapusty lub maseczkę z glinki.
  • Wypij napar przygotowany z kurkumy i imbiru.
  • Połóż się w pozycji embrionalnej.
  • Zażywaj trzy granulki (wkładaj pod język) leku homeopatycznego Magnesium phosphoricum 15CH, co pół godziny, aż do całkowitego ustąpienia bólu.