Brokuły, cytryna i czosnek na odchudzanie

Oprócz zapobiegania rozprzestrzenianiu się bakterii te trzy składniki pomogą Ci zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Usprawnią eliminację tłuszczów, jednocześnie zapewniając uczucie sytości.
Brokuły

Brokuły i czosnek w połączeniu z cytryną to idealne zestaw, który pomoże odpowiednio zadbać o nasze zdrowie, ale i wspomoże dietę odchudzającą, uzupełniając ją o niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze.

W wielu dietach odchudzających brokuły są częstym składnikiem wielu dań. Jednak po połączeniu ich z sokiem z cytryny i czosnkiem uzyskamy jeszcze bardziej zadowalające efekty.

Dziś w artykule możesz odkryć wszystkie korzyści płynące z połączenia ze sobą tych wszystkich składników.

Brokuły, czosnek i cytryna — zdrowe połączenie

Kontrola wagi

Zarówno brokuły, cytryna, jak i czosnek to produkty, które świetnie sprawdzają się podczas stosowania diet odchudzających. Znajdziemy w nich mało kalorii, ale jednocześnie są bogaty źródłem witamin i minerałów, co skutecznie odżywi nasze ciało i zapewni mu niezbędne składniki do spełniania odpowiednio swoich funkcji.

  • brokuły należą do rodziny kapustowatych (Cruciferae) i znajdziemy w nich znaczne ilości wapnia, żelaza oraz witamin A, C i E. Są również bogate w błonnik, który usprawnia pracę jelit
  • te trzy składniki sprzyjają alkalizacji środowiska wewnętrznego organizmu i pomaga w usunięciu zbędnych, nagromadzonych toksyn, co ułatwia utrzymanie odpowiedniego współczynnika pH i zachowanie wewnętrznej homeostazy organizmu
  • połączenie wszystkich składników odżywczych, które znajdują się w brokułach z przeciwutleniaczami z cytryny usprawni trawienie i eliminację tłuszczów
  • w czosnku z kolei znajduje się allicyna, która działa jak antybiotyk i ma właściwości przeciwzapalne, a oprócz tego może być pomocna przy walce z retencją płynów w organizmie.
  • W brokułach natomiast znajduje się cynk, który dodatkowo wzmocni działanie związków, które są w czosnku

Dostarczają żelaza i przeciwdziałają anemii

Brokuły są bogatym źródłem żelaza. Jeżeli połączyć je z witaminą C, która znajduje się w cytrynie, uda nam się zapobiec późniejszej nadmiernej utracie tego pierwiastka z organizmu. Warto zwrócić uwagę na ten fakt i skorzystać z tej właściwości planując swoją dietę odchudzającą. W ten sposób będziesz zawsze w świetnej formie i pełna energii!

Brokuły, czosnek i cytryna doskonałe dla 40-latków

Ta kombinacja składników nie tylko pomoże Ci schudnąć, ale również doskonale sprawdzi się w przypadku kobiet przechodzących przez trudny okres menopauzy. W brokułach znajdziemy wapń i fitoestrogeny, których działanie można wzmocnić poprzez połączenie z cytryną i czosnkiem.

Są to substancje, które w tym skomplikowanym dla kobiety okresie mogą okazać się pomocne i dostarczyć dodatkowej energii i witalności.

Zdrowe brokuły

Wzmocnienie odporności

W trakcie stosowania diety odchudzającej dochodzi do redukcji wartości kalorycznej posiłków. Wraz z tą redukcją nieraz eliminowane są białka i ważne składniki odżywcze jak witaminy czy minerały. Oznacza to, że czasem podążamy za niskokaloryczną dietą, a nieuzupełniane braki powodują, że stan naszego zdrowia się pogarsza.

Jednym ze zdrowych sposobów na to, żeby zrzucić kilka zbędnych kilogramów, jest włączenie dwa trzy razy w tygodniu połączenia brokuł z cytryną i czosnkiem. Dzięki temu nasz organizm będzie zdrowy, a układ odpornościowy odpowiednio wzmocniony.

Brokuły, czosnek i cebula sposobem na pielęgnację układu pokarmowego

Jednym z faktów, który na pewno Cię zainteresuje, jest to, że brokuły mają zdolność do zapobiegania rozprzestrzenianiu się bakterii Helicobacter pylori, która jest przyczyną wielu problemów trawiennych.

Cytryna natomiast pomaga w lepszym trawieniu i usprawnia późniejszy proces wchłaniania składników odżywczych.

Spełnienie tych trzech punktów pomoże utrzymać ciało w zdrowiu podczas okresu odchudzania, a oprócz tego usprawni spalanie tłuszczu, zapewniając przy tym niezbędną do prawidłowego funkcjonowania energię.

Przepis na danie z brokuł, czosnku i cytryny

Danie z brokuł

Składniki:

  • świeże brokuły
  • 1 łyżka oliwy extra virgen (16g)
  • sok z cytryny
  • 1 łyżeczka startej skórki z cytryny (5g)
  • pieprz do smaku
  • 1 duży ząbek czosnku pokrojony w kostkę

Sposób przygotowania:

  • pierwszą czynnością jaką należy wykonać to dokładnie umyć brokuły i pokroić je na mniejsze kawałki
  • następnie gotujemy je na parze aż staną się bardzo miękkie
  • gdy warzywo będzie już ugotowane trzeba je grillować, dzięki czemu nadana zostanie mu odpowiednia kruchość
  • należy umieścić warzywo patelni do grillowania, skropić sokiem z cytryny, oliwą z oliwek, dodać posiekany czosnek i doprawić pieprzem. To wszystko nada potrawie jeszcze głębszego, esencjonalnego smaku
  • celem, który chcemy osiągnąć jest uzyskanie chrupiących warzyw po wcześniejszym jego ugotowaniu, dlatego grillować je należy nie dłużej niż 15 minut
  • brokuły od czasu do czasu mieszać i przewracać tak by przybrał złocisty kolor ze wszystkich stron. Należy również zwrócić uwagę na czosnek i zadbać o to, by się nie przypalił
  • można brokuły umieścić bezpośrednio w piekarniku i pozostawić tam na 30-40 minut. Wtedy nie trzeba ich wcześniej gotować

Po zakończeniu przygotowania i nałożeniu na talerz, warzywa można posypać startą skórką cytryny, co doda potrawie atrakcyjnego, apetycznego koloru i dostarczy dodatkową porcję antyoksydantów.

Wypróbuj już dziś ten przepis, na pewno Ci zasmakuje!