Chrapanie i bezdech – Naturalny sposób

Chrapanie jest bardzo irytujące, może być także objawem choroby. Wypróbuj ten naturalny udrażniający drogi oddechowe sposób, który pomoże Ci uporać się z tym problemem.
Sposób na chrapanie

Chrapanie to głośny i irytujący dźwięk powstający, gdy oddychamy podczas snu. Jest to jedno z najbardziej uciążliwych zaburzeń, które znacznie pogarszają jakość snu nie tylko osoby chorej, ale i jej bliskich.

W wielu przypadkach chrapanie jest sporadyczne i nie jest powodem do niepokoju, jednak czasami konieczna jest wizyta u specjalisty, który sprawdzi, co stoi za tą dolegliwością i czy nie jest to przypadek bezdechu sennego.

Czym jest bezdech?

Bezdech senny to rodzaj zaburzeń oddychania wywoływany przez powtarzające się zablokowanie górnych dróg oddechowych. Wywołuje to chwilową przerwę w oddychaniu, trwającą nawet 10 sekund i znacznie redukującą dawkę tlenu dostarczaną do organizmu.

Gdy oddech wraca do normy, słyszalny jest głośny dźwięk związany z falą powietrza przechodzącą przez dość wąską szczelinę. Tak w skrócie wygląda mechanizm wywołujący chrapanie.

Oprócz bezdechu, innymi czynnikami wywołującymi chrapanie są między innymi otyłość, nieżyt nosa czy nieprawidłowa postura ciała. Na szczęście istnieje wiele sposobów uporania się z tym problemem, nawet bez stosowania specjalistycznych leków.

Dzisiaj poznasz naturalny sposób udrażniający drogi oddechowe.

Naturalny sposób na chrapanie

Sok marchewkowy

Ten naturalny sposób na chrapanie łączy w sobie właściwości takich produktów jak cytryna, imbir, marchew oraz jabłka, których wartość odżywcza usprawni regenerację organizmu, a zwłaszcza układu oddechowego po niemal każdej infekcji czy dolegliwości.

Koktajl ten zawiera ogromną dawkę witaminy C, która wzmacnia układ odpornościowy i zwalcza mikroorganizmy wywołujące przeziębienia, grypę oraz zator nosa.

Regularne stosowanie tej naturalnej mikstury pomoże Ci oczyścić płuca z wydzieliny oraz wydalić z organizmu toksyny i patogeny.

Składniki

  • 1/2 cytryny
  • 1 kawałek imbiru
  • 2 jabłka
  • 2 marchewki
  • 1/2 szklanki wody

Sposób przygotowania

  • Umyj imbir i pokrój go na małe kawałki.
  • Obierz i pokrój w plasterki marchewki.
  • Umyj jabłka. Usuń gniazdo nasienne i pokrój je w kawałki.
  • Dodaj wszystkie składniki do blendera. Wlej wodę i sok z cytryny.
  • Zblenduj wszystko aż uzyskasz gładką konsystencję.

Jak stosować ten sposób na chrapanie?

  • Podawaj napój od razu po przygotowaniu na około 1-2 godziny przed snem.
  • Powtarzaj codziennie dla lepszego efektu.

Dodatkowe porady

Poniżej znajdziesz kilka dodatkowych porad, które warto mieć w pamięci, by uporać się z problemem chrapania i zapewnić sobie i swoim najbliższym spokojny wypoczynek w nocy.

Unikaj alkoholu

Whisky

Napoje alkoholowe oraz wszelkie środki uspokajające zaburzają funkcjonowanie układu nerwowego, co może wywoływać chrapanie. Kiedy mięśnie, tkanki gardła oraz krtani – rozluźniają się, powietrze wydobywające się wraz z wydechem może wywoływać nieprzyjemny dźwięk.

Rzuć palenie

Zarówno aktywni, jak i bierni palacze są znacznie bardziej narażeni na chrapanie. Dzieje się tak za sprawą substancji obecnych w dymie papierosowym, które wpływają na tkanki dróg oddechowych. Gdy drogi oddechowe są zaciśnięte, wydostające się z nich powietrze produkuje intensywny dźwięk.

Nie objadaj się na noc

Kobieta i sałatka

Objadanie się tuż przed pójściem spać również może wywoływać problemy ze snem oraz oddychaniem. Kolację należy jeść nie później niż na trzy godziny przed położeniem się do łóżka.

Unikaj produktów ciężkostrawnych, głównie nabiału i czerwonego mięsa, gdyż zwiększają one wydzielanie flegmy, która może utrudniać oddychanie w nocy.

Ćwicz regularnie

Aktywność fizyczna nie tylko utrzymuje Twoje ciało w dobrej kondycji, ale także wpływa pozytywnie na pracę serca. Z kolei, jeśli chodzi o chrapanie, to wysiłek fizyczny pomaga udrożnić płuca, usuwa z organizmu toksyny i ułatwia oddychanie.

Wybieraj twarde poduszki

Śpiąca kobieta

Twarda i sztywna poduszka lepiej utrzymuje Twoją głowę podczas snu, dzięki czemu zmniejsza ryzyko chrapania. Koniecznie wypróbuj nasze dzisiejsze porady i uporaj się z chrapaniem raz na zawsze!