Chrapanie i bezdech senny: jak je zatrzymać?

Oprócz utraty wagi, będącej najprostszym ze sposobów leczenia chrapania i bezdechu sennego, należy pamiętać także o spożywaniu produktów o cechach łagodzących te dolegliwości, czyli powodujących zmniejszenie przepustowości dróg oddechowych i przyczyniających się do usunięcia wszelkich toksyn z płuc.
Chrapanie

Chrapanie to dosyć nieprzyjemny dźwięk, który pojawia się w momencie zakłócenia drożności Twoich dróg oddechowych podczas snu.

Jednym z bardziej istotnych faktów dotyczących tego problemu natury zdrowotnej jest to, że około 75% ludzi uskarżających się na chrapanie, cierpi również z powodu bezdechu sennego, bardzo niebezpiecznego stanu charakteryzującego się krótkimi przerwami w oddychaniu podczas snu.

Może to być spowodowane nieprawidłowościami typowo anatomicznymi, jak np. przeszkodą w drogach oddechowych, ale bezdech senny mogą powodować także choroby zakaźne oraz alergie.

Największy w gruncie rzeczy problem polega na tym, że wskutek nieustannego zakłócania snu chrapanie może uniemożliwić prawidłowy odpoczynek w trakcie nocy, a nawet doprowadzić do całkowitej bezsenności.

Płuca

Każdego może od czasu do czasu spotkać ten problem podczas snu, ale są także wśród nas osoby, których chrapanie dopada niezwykle regularnie. Na szczęście istnieje kilka metod i wskazówek, które pomogą zatrzymać ten nieprzyjemny objaw, a także zlikwidować bezdech senny i tym samym poprawić jakość Twojego snu.

Dowiedz się więcej na ten temat czytając dalszą część artykułu!

Skąd w ogóle bierze się chrapanie?

Chrapanie pojawia się w momencie, gdy język, górna część gardła, podniebienie lub języczek zaczynają wibrować względem migdałków i węzłów chłonnych. Drgania te występują za każdym razem, gdy wciągasz powietrze do swoich płuc.

Nadwaga, zaburzenia układu oddechowego, a także pozycja ciała w trakcie snu są najważniejszymi czynnikami zwiększającymi ryzyko wystąpienia tego problemu zdrowotnego.

Spożywanie alkoholu, palenie tytoniu lub przyjmowanie środków nasennych mogą dodatkowo spowodować rozluźnienie mięśni gardła i wzmocnić efekty dźwiękowe, jakie wydaje chrapanie.

Mniejsza liczba przypadków tej dolegliwości jest spowodowana wadą genetyczną znaną pod nazwą polipowatości nosa lub skrzywienia przegrody nosowej.

Jak chrapanie wpływa na Twoje zdrowie?

Chociaż chrapanie samo w sobie może być bardzo uciążliwe i niekiedy być wynikiem choroby płuc, to jednak zwykle nie stanowi bezpośredniego poważnego zagrożenia dla zdrowia. Niemniej jednak jego intensywność może być różna, czasami objaw ten może być tak silny, że uniemożliwia spokojny sen.

Gdy cierpisz na obturacyjny bezdech senny (OBS), Twój oddech może być przerwany na okresy trwające nawet do 10 sekund.

Bezdech senny

Jak wykazały liczne badania naukowe, chrapanie może mieć także wpływ jakość związku pomiędzy dwoma osobami. Z kolei, według innych doniesień, od 15% do 20% wypadków samochodowych może być spowodowanych niedoborem snu i zmęczeniem, jak widać jest to więc dość istotny problem.

Jak powstrzymać chrapanie za pomocą metod naturalnych?

Nadmierne wytwarzanie śluzu i obrzęk tkanek nosa to potencjalne dwie najważniejsze przyczyny chrapania. Zastosowanie konwencjonalnych metod obkurczających wnętrze Twojego nosa często pomaga poprawić stan pacjenta, ale możesz także również rozważyć pewne naturalne sposoby uporania się z tą dolegliwością.

W dzisiejszym artykule zamierzamy zaproponować Ci sok oparty wyłącznie o składniki naturalne, który zawiera olbrzymią ilość przeciwutleniaczy i składników odżywczych pozwalających skutecznie oczyścić zatoki i drogi oddechowe z zalegającego w nich śluzu.

Jest on naprawdę łatwy do przygotowania, smaczny i na dodatek korzystnie wpłynie na jakość Twojego snu.

Naturalny sposób na zatrzymanie chrapanie i poprawienie jakości snu

Składniki takie jak cytryny, imbir i marchew zawierają w sobie spore ilości niezbędnych składników odżywczych, które skutecznie przyczyniają się do oczyszczenia płuc i kanałów nosowych.

Sok z marchewki

Regularne spożywanie tych składników może obniżyć częstość występowania u Ciebie chrapania i wzmocnić Twój układ odpornościowy – dzięki temu będziesz w stanie skuteczniej zwalczać wirusy i bakterie mogące potencjalnie wywoływać mniej lub bardziej groźne infekcje.

Składniki

  • 1/4 cytryny
  • 1 kawałek korzenia imbiru
  • 2 jabłka
  • 2 marchewki
  • 1 szklanka wody (200 ml)

Sposób przygotowania opisywanego produktu

  • Dokładnie umyj wszystkie składniki przed rozpoczęciem przygotowywania soku.
  • Pokrój cytryny, imbir, jabłka i marchew na kostkę i dodaj je do blendera.
  • Wlej jeszcze szklankę wody i następnie miksuj wszystkie składniki przez kilka minut.
  • Gdy konsystencja napoju będzie jednorodna i kremowa, możesz przelać go do szklanki i wypić od razu, bez czekania.

Wypij szklankę tak przyrządzonego soku na dwie godziny przed pójściem do łóżka wieczorem. Jeśli jego smak będzie dla Ciebie niezbyt atrakcyjny, możesz śmiało posłodzić napój odrobiną miodu.

Jakie korzyści zapewni Ci opisywany powyżej sok?

Ten naturalny sok jest pełen związków o działaniu przeciwbakteryjnym, przeciwzapalnym i przeciwbólowym, a także zawiera substancje wpływające na zredukowanie stanu przekrwienia tkanek nosa i bólu gardła – co oznacza, że znakomicie sprawdzi się on w celu zatrzymania chrapania.

Poziom kwasowości zapewniany przez cytrynę pomoże pozbyć się nadmiaru śluzu, wpłynie on także stymulująco na proces usuwania różnych toksyn, które gromadzą się w Twoich płucach.

Chrapanie partnera

Napój zawiera także witaminę A, cenny składnik odżywczy, który poprawia kondycję błon śluzowych w nosie i ustach.

Właściwości oferowane przez ten sok są dodatkowo wzmocnione przez wysoki poziom witamin C i E, dwóch istotnych dla ogólnego stanu zdrowia związków będących przeciwutleniaczami skutecznie zapobiegającymi infekcjom układu oddechowego i rozwojowi chorób nowotworowych.