Ciśnienie krwi: naturalne sposoby obniżania

Oprócz konieczności przestrzegania zdrowej i zbilansowanej diety oraz stosowania regularnych ćwiczeń fizycznych, do obniżenia i ustabilizowania ciśnienia krwi oraz uzyskania relaksu całego ciała możesz wykorzystać osiągnięcia starożytnej medycyny chińskiej.
Ciśnienie krwi

Gdy masz wysokie ciśnienie krwi i nie jesteś pod stałą kontrolą lekarza, to ta początkowo niezbyt istotna dolegliwość szybko może przerodzić się w poważny problem zdrowotny, które może nawet stanowić istotne zagrożenie dla Twojego życia.

Nadmiernie wysokie ciśnienie krwi określane potocznie jako nadciśnienie lub „cichy zabójca” to zaburzenie funkcjonowanie układu krążenia, które występuje u niezliczonych wręcz rzeszy ludzi na całym świecie.

Szacuje się, że dla przykładu około 78 milionów Amerykanów jest w trakcie specjalistycznego leczenia z uwagi na wysokie ciśnienie krwi, a u kolejnych około 16 milionów osób choroba ta występuje, lecz nie została jeszcze zdiagnozowana.

Nadciśnienie a medycyna chińska

Dużym problemem jest to, że bez uprzedniego wykrycia i zdiagnozowania tej dolegliwości nie będzie można poddać się odpowiednio dobranej terapii leczniczej, co zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu lub innych poważnych chorób spowodowanych przez zbyt wysokie ciśnienie krwi.

Z tego też powodu należy mieć na uwadze konieczność dobrego poznania podstaw całego zagadnienia, jakim jest zbyt wysokie ciśnienie krwi, aby wiedzieć czym jest ta choroba, jakie niesie za sobą zagrożenia i co możesz zrobić, aby zredukować swoje nadciśnienie.

Zapraszamy zatem do przeczytania naszego dzisiejszego artykułu, w którym znajdziesz zestaw najbardziej istotnych informacji na ten temat!

Czym jest ciśnienie krwi?

Ciśnienie krwi to rodzaj siły wywieranej przez Twoje serce na krew w celu sprawnego pompowania jej przez sieć tętnic, żył i naczyń włosowatych Twojego ciała tak, aby dotarła on do wszystkich narządów.

Normalne ciśnienie skurczowe (wyższa liczba) ciśnienia krwi u osoby dorosłej wynosi około 120 mm Hg podczas aktywności fizycznej i 80 mm Hg podczas odpoczynku.

Ciśnienie krwi jest uważane za zbyt wysokie w momencie, gdy wartość podczas skurczu komory serca przekracza 140 mm Hg, a rozkurczowe (niższa liczba) wynosi ponad 90 mm Hg.

Sytuacja taka może nastąpić na przykład wtedy, gdy tętnice i naczynia włosowate mają zredukowaną średnicę – ich głównym zadaniem jest regulowanie przepływu krwi w całym ciele, a zmniejszona średnica redukuje przepustowość naczyń krwionośnych, co przekłada się na podwyższone ciśnienie krwi.

Oczyszczanie tętnic

Kiedy zatem przepustowość tętnic maleje, serce musi pracować bardziej intensywnie w celu zapewnienia prawidłowego dopływu krwi do ciała, co powoduje w ten sposób wzrost ciśnienia tętniczego.

Najbardziej niepokojącym aspektem tej choroby jest to, że zazwyczaj nie towarzyszą jej żadne silne, czy choćby nawet zauważalne objawy, co zwiększa szansę na przeoczenie tej dolegliwości aż do momentu, w którym przekształci się ona w znacznie bardziej poważny problem zdrowotny – i to bez Twojej wiedzy.

Tylko od czasu do czasu możesz zaobserwować pulsowanie krwi w głowie lub kołatanie serca w klatce piersiowej, a także zawroty głowy, zmęczenie i inne objawy, które mogą stanowić pierwsze sygnały ostrzegające o potencjalnym nadciśnieniu.

Często mają one jednak na tyle łagodny przebieg, że są zwyczajnie lekceważone lub kojarzone z innymi przyczynami, jak stres w pracy, czy też zmęczenie po wysiłku fizycznym.

Jakie są przyczyny nadciśnienia?

Jak do tej do tej pory bezpośrednie i główne przyczyny występowania nadciśnienia tętniczego pozostają nieznane, ale istnieje jednak kilka czynników, które mogą mieć wpływ na jego występowanie.

Są to między innymi:

  • Wysokie ciśnienie krwi występujące u członków Twojej rodziny.
  • Wiek ponad 60 lat.
  • Uskarżanie się z powodu wysokiego poziomu stresu, złości lub wrogiego nastawienia do otaczającej Cię rzeczywistości.
  • Nadwaga lub otyłość.
  • Uzależnienie od wyrobów tytoniowych.
  • Stosowanie diety bogatej w tłuszcze nasycone.
  • Picie alkoholu w nadmiernych ilościach.
  • Spożywanie produktów żywności, które zawierają spore ilości sodu.
  • Prowadzenie siedzącego trybu życia.
  • Chorowanie na cukrzycę.

Co możesz zrobić, aby obniżyć swoje ciśnienie krwi?

Jeśli chcesz w pełni kontrolować swoje ciśnienie krwi i zapobiegać jego zbyt wysokim poziomom musisz regularne poddawać się badaniom kontrolnym, a być może także dokonywać pomiarów na własną rękę.

Zdrowe tłuszcze

Jeśli uzyskiwane przez Ciebie wartości są rzeczywiście zbyt wysokie, być może będziesz musiał też wziąć pod uwagę całkowitą zmianę swojego stylu życia, aby ustabilizować ciśnienie krwi:

  • Rozpocznij od zwiększenia ilości spożywanych owoców i warzyw.
  • Ogranicz spożycie soli.
  • Przeznacz co najmniej 30 minut każdego dnia na ćwiczenia fizyczne.
  • Dodaj herbaty ziołowe i soki do swojej diety.
  • Unikaj żywności przetworzonej i produktów spożywczych o wysokiej zawartości tłuszczu.
  • Jedz pokarmy, które są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3.
  • Schudnij, jeśli masz problem z nadwagą.
  • Unikaj alkoholu i wyrobów tytoniowych.
  • Stosuj regularnie techniki relaksacyjne.

Oprócz powyższych zaleceń obejmujących zdrowe rozwiązania i sposoby postępowania, możesz także skorzystać z możliwości, jakie starożytna chińska medycyna oferuje na wiele różnych schorzeń, takich jak między innymi zbyt wysokie ciśnienie krwi – możesz je obniżyć w ciągu dosłownie 5 minut!

Na czym polega wspomniana starożytna chińska metoda zwalczania nadciśnienia?

Tradycyjne chińskie metody lecznicze są oparte na połączeniach energetycznych pomiędzy różnymi punktami nacisku na powierzchni Twojego ciała i poszczególnych jego narządach.

Ta naturalna procedura medyczna polega na wywieraniu nacisku na trzy konkretne punkty Twojego ciała, co pozwoli Ci obniżyć ciśnienie krwi w ciągu zaledwie kilku minut.

Linia z punktu 1 do punktu 2

  • Wyobraź sobie linię prostą biegnącą od tyłu płatka ucha do nasady obojczyka.
  • Delikatnie uciskaj kolejno każde miejsce Twojego ciała wzdłuż tej linii.
  • Powtórz ten sam proces około 10 razy na każdej stronie szyi, w sumie powinno to potrwać około trzech minut.

Punkt numer 3

Po zastosowaniu ucisku na całej linii, należy następnie umieścić opuszki palców w punkcie znajdującym się o około centymetr od płatka ucha w kierunku nosa. Teraz wykonaj delikatny masaż poprzez staranne uciskanie punktu po każdej stronie głowy przez odpowiednio jedną minutę.

Punkty nacisku

Metoda ta jest bardzo skuteczna, gdy Twoje podwyższone ciśnienie krwi jest wynikiem stresu lub innych czynników emocjonalnych.

Mimo tego musisz koniecznie mieć na uwadze to, że jej efekty mogą się różnić w zależności od konkretnej osoby i rodzaju jej choroby, nie można w ten sposób zastąpić żadnej terapii leczniczej, która została przepisana Ci przez Twojego lekarza.