Ćwiczenia na starczowzroczność

Lekarze twierdzą, że starczowzroczność, inaczej zwana prezbiopią, to nieunikniona część starzenia się. Jeżeli jednak pominiemy nazwę „starczowzroczność”, która jasno wskazuje, że powodem choroby jest upływający czas, to okazuje się, że może ona też być spowodowana przepracowaniem. W tym artykule opiszemy kilka ćwiczeń, które pomogą nam się zrelaksować i uelastycznić mięśnie oka. Jeżeli zaczniemy poświęcać codziennie kilka minut na wykonywanie tych ćwiczeń, mogą przynieść one znaczna poprawę, a nawet spowodować, że starczowzroczność zniknie.

Masaż i robienie różnych min rozwiązaniem na starczowzroczność

Zanim zaczniemy wykonywać to ćwiczenie, ważne jest abyśmy zrelaksowali mięśnie wokół oczu. Rozpoczynając od wewnętrznej nasady brwi, podążamy ścieżką wokół brwi wykonując małe kółka, uciskając palcami skórę, w niemal niewidoczny sposób, po czym kierujemy się w dół i po okrążeniu całego konturu oka wracamy w miejsce rozpoczęcia. Możemy użyć olejku migdałowego lub oleju z wiesiołka do wykonania masażu.

Ponadto, jeżeli chcemy zrelaksować całą twarz, możemy poświęcić kilka minut na mimikę twarzy, tak abyśmy poruszali przy tym wszystkie mięśnie: usta, szczękę, język, policzki, oczy, brwi, powieki, nos, itd. Następnie robimy małą przerwę, odpoczywamy i głęboko oddychamy, po czym kontynuujemy wykonywanie min. Ćwiczenie to pomoże nam również zachować młody wygląd twarzy.

2#:masaż-twarzy-starczowzroczność.jpg

Palming

Palming jest jednym z najprzyjemniejszych ćwiczeń, jakie dzisiaj tutaj przedstawiamy. Aby je wykonać, należy delikatnie rozgrzać dłonie i przykryć nimi oczy, dłonie skrzyżować na czole.

Dodatkowo, kiedy miewamy suchość oczu, mrugamy kilka razy z rzędu i ostatecznie zamykamy mocno oczy, po czym je rozluźniamy.

Świadome napinanie mięśni

Często wiele osób cierpi z powodu silnego zmęczenia wzroku ponieważ nieświadomie zaciska mięśnie wokół oczu. Dlatego też dzięki temu ćwiczeniu nauczymy się rozluźniać mięśnie w okolicach oczu. Każdy moment jest dobry na wykonanie tego ćwiczenia, zwłaszcza jeżeli spędzamy wiele godzin pracując przy komputerze.

Ćwiczenie to polega głównie na tym aby zamknąć oczy i spróbować skoncentrować się na nacisku jaki wywierają powieki i gałki oczne, początkowo może nam się wydawać, że jesteśmy zrelaksowani, ale po chwili odkryjemy, że nieświadomie zaciskamy powieki, a gałka oczna wcale nie odpoczywa, że nasze policzki są uniesione, a brwi i czoło zaciśnięte, itd. Jednym z pomocnych ćwiczeń na początek może się okazać te o którym wcześniej wspominaliśmy (zamknijmy mocno oczy na parę sekund, a później pozwólmy się im zrelaksować).

Robienie zeza

To ćwiczenie wpływa pozytywnie na mięśnie skośne oczu i jest bardzo skuteczne w zwalczaniu starczowzroczności, polega na tym, aby przez chwilę patrzeć na czubek własnego nosa. Jeżeli na początek mamy trudności z wykonaniem tego ćwiczenia, można posłużyć się palcem, który umieszczamy na wprost naszej twarzy, po czym powoli przybliżamy go do naszego nosa. Zaskakujące jest jak wyraźnie możemy zobaczyć części naszej twarzy bez używania lustra. Pamiętajmy jednak żeby nie forsować naszego wzroku dłużej niż 10-15 sekund, zwłaszcza kiedy dopiero zaczynamy wykonywać to ćwiczenie.

Kreślenie okręgów

Jednym z najbardziej podstawowych ćwiczeń jest zakreślenie okręgów naszym wzrokiem, starając się zawsze aby okręgi były jak najbardziej kształtne, ćwiczenie wykonujemy raz w jedną stronę, raz w drugą, zwracajmy też szczególną uwagę na to w jakim miejscu nasze oczy próbują uniknąć zakreślania okręgów lub pomijają jakiś punkt. Dzięki temu ćwiczeniu pobudzimy do działania wiele mięśni.

3#:rzęsy-starczowzroczność.jpg

Patrzenie blisko, patrzenie daleko

Najlepszym miejscem do wykonywania tego ćwiczenia jest otwarta przestrzeń (widok na góry, łąki, morze, itd.), aby móc przyglądać się przedmiotom znajdującym się blisko nas (kwiat, kamień, itp.), a następnie przenieść wzrok na coś, co znajduje się najdalej jak tylko możemy dostrzec. Co więcej kolory natury, zwłaszcza kolor zielony, ma właściwości terapeutyczne, relaksujące i ożywiając e, co oprócz polepszenia wzroku, pomoże nam poprawić humor.

Zimna woda

Innym sposobem na zrelaksowanie mięśni wokół oczu, jest przemycie ich, kiedy są zamknięte, zimną wodą. Możemy przemyć oczy zimną wodą zwłaszcza wtedy, kiedy w ciągu dnia poczujemy, że nasze oczy są czerwone lub piekące.

Zatem poświęćmy codziennie kilka minut na wykonywanie tych ćwiczeń, przyniosą znaczną poprawę, a nawet spowodują, że starczowzroczność zniknie!

Zdjęcia dzięki uprzejmości The Style PA.