Ćwiczenia na wydłużenie ciała – 7 przykładów

Wszystkie ćwiczenia rozciągające świetnie wpływają na kondycję naszego ciała. Mało tego! Dzięki nim możesz zyskać kilka centymetrów!
ćwiczenia rozciągające

Dla wielu z nas wzrost jest niezwykle ważny. Mimo tego, że zależy on głównie od czynników genetycznych, są osoby, które próbują zyskać kilka centymetrów wykonując odpowiednio dobrane ćwiczenia.

Nutrienty i aktywność fizyczna to dwa najważniejsze czynniki odpowiedzialne za rozwój naszego ciała, zwłaszcza w pierwszych etapach życia. Dowiedziono jednak, że nawet w bardziej zaawansowanym wieku można troszkę urosnąć. Należy skupić się na wzmacnianiu mięśni i kości.

Jako, że niski wzrost martwi sporą ilość osób, dzisiaj przedstawimy Wam ćwiczenia, które mogą okazać się niezwykle pomocne.

Ćwiczenia na wydłużenie ciała

1. Pływanie

Pływanie

Jest to aktywność fizyczna, która nie tylko działa relaksacyjnie i tonifikująco, ale również skutecznie rozciąga najważniejesze partie mięśni.

Regularne chodzenie na basen pomoże Ci zyskać kilka centymetrów, wykształcić szczupłą i zdrową sylwetkę, a przede wszystkim wzmocnić ramiona, brzuch i nogi,

Pamiętaj jednak, że żeby osiągnąć sukces, potrzebujesz minimum dwóch godzin treningu dziennie (nie zapominaj o 15-minutowym odpoczynku).

Nie zapomnij przeczytać: Tkanka tłuszczowa na plecach – kilka ćwiczeń

2. Wiszenie na drążku

Tego typu ćwiczenia polegają na zwisaniu trzymając się drążka. Wiszenie na drążku pozwala rozciągnąć mięśnie, kości, ścięgna i stawy.

Najlepiej byłoby, gdybyś podczas wykonywania ćwiczenia uniosła obie nogi utrzymując je równolegle do sufitu. Wystarczy kilka powtórzeń dziennie, bez nadmiernego przemęczania organizmu, ponieważ nadmiar może prowadzić do kontuzji i urazów.

3. Skłony i ćwiczenia rozciągające

Skłony i ćwiczenia rozciągające

Skłony i ćwiczenia rozciągające są wykorzystywane już na zajęciach wychowania fizycznego, w szkole. Nie ma nic prostszego: wystarczy nachylić się z wyprostowanymi ramionami i dotknąć palcami naszych stóp. Pamiętaj, żeby nie uginać kolan.

Jeżeli okaże się, że nie jesteś w stanie wykonać pełnego skłonu, nie rób go na siłę. Zatrzymaj się jak tylko poczujesz ból. Z dnia na dzień Twoje skłony będą pełniejsze.

4. Kobra

Na zajęciach jogi możesz zobaczyć tego rodzaju ćwiczenia. Doskonale rozciągają mięśnie, szczególnie pleców. Wraz z upływem czasu zobaczysz, że Twoje ciało sukcesywnie się wydłuża.

Połóż się na brzuchu, z dłońmi umieszczonymi pod barkami. Teraz zacznij wyginać się do tyłu: chodzi o to, żeby Twoje plecy stworzyły swego rodzaju kąt.

5. Podnoszenie bioder

Podnoszenie miednicy

Akurat te ćwiczenia na pewno nie są Wam obce. Podnoszenie bioder pomaga pracować nad nogami, pośladkami i brzuchem.

Jednocześnie rozciągasz plecy i dolną część bioder – to właśnie dlatego możesz zyskać kilka centymetrów. Połóż się na plecach, z ugiętymi kolanami. Ręce wzdłuż ciała. Podnosimy biodra na tyle, ile możemy, i wytrzymujemy w tej pozycji 20 – 30 sekund.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: Jędrne i zgrabne pośladki?

6. Gra w koszykówkę

To naprawdę fajny sport – wymaga skupienia i kondycji fizycznej. Polecany jest zwłaszcza na pierwszych etapach rozwoju.  Gra w koszykówkę ze względu na dużą dawkę ruchu, pomaga rozciągnąć kości i urosnąć o kilka dodatkowych centymetrów.

7. Miednica i pachwiny

Rozciągnięcia

Te ćwiczenia są troszkę bardziej skomplikowane niż poprzednie, ale naprawdę warto poświęcić troszkę wysiłku na tego rodzaju rozciągnięcia.

Zaczyna się siedząc na podłodze, z jedną nogą ugiętą, a drugą wyprostowaną. Teraz wystarczy pochylić się do przodu. Tak, jakbyś chciała dotknąć biustem kolana. Ramiona się rozciągają – założenie jest takie, żeby sięgnąć dłonią aż do stopy. Potem powoli wracamy do pozycji wyjściowej. Wykonujemy 3 serie, po 5 powtórzeń.

Powtarzamy ćwiczenia codziennie (co najmniej 3 razy w tygodniu), a efekty przyjdą same. Nie tylko zyskasz kilka centymetrów wzrostu, ale również wzmocnisz mięśnie i ukształtujesz piękną sylwetkę. Naprawdę warto!