Czekolada poprawia pracę Twojego mózgu

Dopóki nie zajadasz się nią w przesadnych ilościach, ale łączysz ze zdrową dietą, to jedzenie czekolady w małych porcjach wpływa korzystnie na aktywność Twojego mózgu.

Jeśli istnieje jedzenie, które ludzie zawsze jedzą z lekkim poczuciem winy, to właśnie czekolada. To jedzenie poprawiające nastrój, jedno z tych, któremu ulegamy, a które czasem może sprawić, że trudno nam jest schudnąć.

Niemniej jednak nie dotyczy to spożywania jej w umiarkowanych ilościach – dobrego rodzaju czekolady.

Ciemna czekolada jest zazwyczaj lepsza dla Twojego zdrowia, ale nowe badania mówią, że nawet kawałek mlecznej czekolady wpływa korzystnie na Twoje ciało.

Zgodnie z ostatnimi badaniami przeprowadzonymi przez Centrum Badań ds. Psychologii Odżywiania (Research Center for Nutritional Physiology) Uniwersytetu Południowej Australii, jeżeli jesz czekoladę regularnie przynajmniej raz w tygodniu, to Twój umysł będzie bardziej sprawny, a Twoja pamięć i koncentracja ulegną znacznej poprawie.

To zdecydowanie jeden z tych rezultatów, który każdy chce u siebie obserwować, dlatego właśnie dzisiaj chcemy podzielić się z Tobą tym artykułem.

Czekolada poprawia Twoje procesy poznawcze

czekoladowe serce

Zapewne wiesz, że istnieją różne typy czekolady i że nie wszystkie z nich są zdrowe. To co możesz kupić z komercyjnej wytwórni czekolady, niekoniecznie jest dla Ciebie dobre.

Produkty z bardzo dużą zawartością cukru lub z długą listą konserwantów bez wątpienia będą wywoływały negatywne efekty: zmniejszenie funkcjonalności mózgu, podnoszenie cholesterolu, zwiększanie ryzyka udaru mózgu – wszystko to pogarsza się jeśli prowadzisz siedzący tryb życia.

Zgodnie z opinią dr Georgie Crichtona, powinnaś jeść tylko ok. 1 uncji czekolady każdego dnia (czyli 25 do 28 gramów).

Możesz zwiększyć tę ilość kilka razy w tygodniu. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest wybranie czekolady wysokiej jakości.

Nie przegap: 20 faktów na temat czekolady

Dowiedz się więcej z informacji zamieszczonych poniżej.

Konsumpcja ciemnej czekolady w ciąży poprawia rozwój płodu

Ciąża

Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Atlancie ciemna czekolada jest bardzo bogata w antyoksydanty.

Kiedy kobieta w ciąży konsumuje pomiędzy 20 a 35 gramów ciemnej czekolady w ciągu dnia w trakcie trwania ciąży, to jakoś łożyska ulega poprawie oraz zmniejsza się ryzyko stanu  przedrzucawkowego, stanu chorobowego związanego z wysokim ciśnieniem krwi.

Ciekawe, prawda?

Polecamy także: Jak spożywać czyste kakao?

Czekolada może chronić przed chorobami serca i naczyń mózgowych

Kluczem są flawonoidy i minerały takie jak magnez, które są zdolne do polepszenia stanu zdrowia zarówno serca jak i mózgu.

  • Uniwersytet z Aberdeen w Szkocji przeprowadził 12-letnie badanie, podczas którego monitorowano zdrowie 20.000 uczestników, w tym grupy, która konsumowała między 30 a 40 gramów czekolady dziennie. Reszta uczestników nie jadła czekolady i unika również nadmiernej konsumpcji alkoholu.
  • Wyniki były bardzo pouczające. Pacjenci, którzy cieszyli się czekoladą w małych ilościach, lecz w regularnych odstępach czasu w połączeniu z dość aktywnym trybem życia – cieszyli się lepszym stanem zdrowia serca i mózgu.

praca mózgu

Gorzka czekolada, zarówno jak i mleczna poprawia pracę  Twojego mózgu

Na początku tego artykułu sugerowaliśmy, że codzienne jedzenie czekolady w umiarkowanych ilościach jest w porządku i że może przynieść następujące pozytywne efekty:

  • Poprawę Twojej pamięci wzrokowej i umiejętności organizacyjnych.
  • Wzrost Twojej pamięci roboczej, zwiększenie zdolności do analizy danych, przechowywania informacji i tworzenia nowych.
  • A także poprawę Twojej krótkiej i długookresowej pamięci

Teraz możesz się zastanawiać w jaki sposób otrzymać te wszystkie korzyści z pojedynczej porcji ciemnej lub mlecznej czekolady.

Naukowcy obserwowali osoby w wieku 19 do 98 lat, przez ponad 30 lat, a otrzymane wyniki były zdecydowanie pozytywne.

  • Flawonol zawarty w czekoladzie zwiększa łączność między komórkami mózgu.
  • Poprawia się przepływ krwi do mózgu i jej ilości.
  • Niewielkie ilości kofeiny zawartej w czekoladzie poprawia czujność, bez podnoszenia poziomu stresu czy obciążenia organizmu.
  • Innym ciekawym faktem jest to, że kakao zawiera kwas oleinowy, rodzaj tłuszczów jednonienasyconych, który pomaga kontrolować i regulować poziom cholesterolu LDL Jest to dobrą rzeczą, o której warto pamiętać.

aktywność fizyczna

Podsumowując, należy podkreślić, że sama czekolada nie daje tych wszystkich korzyści, jeżeli zaniedbujesz pozostałe składniki diety i prowadzisz siedzący tryb życia.

To starożytne i smaczne jedzenie powinno być konsumowane jako dar od samej natury: w małych, regularnych porcjach, któremu towarzyszą zdrowy styl życia.

Wiemy, że to Ci się spodoba – i oczywiście Twojemu zdrowiu również.