Jak dbać o dłonie domowymi sposobami?

Oprócz codziennego nawodnienia organizmu, ważne jest abyśmy złuszczali martwy naskórek dłoni, a także zadbali o ich odpowiednią ochronę przed czynnikami, które mogłyby im zaszkodzić.
Masujemy dłonie

Większość z Pań nawet nie myśli o tym, żeby dbać o dłonie. Dopiero wtedy, gdy zdają sobie sprawę, że nie wyglądają one tak samo jak za czasów ich młodości. Sęk w tym, że gdyby dbały o nie od najmłodszych lat, proces starzenia można by było znacznie opóźnić.

W tym artykule powiemy Wam jak dbać o dłonie na co dzień i w sposób naturalny.

Odżywiamy dłonie każdego dnia

Dłonie wysychają z wielu powodów:

  • Starzenie się.
  • Wpływ promieni słonecznych.
  • Brak składników odżywczych.
  • Szkodliwe działanie detergentów i niektórych produktów kosmetycznych.
  • Palenie tytoniu.

Każda z nas odczuwa na sobie wszystkie te czynniki, które bardzo przyspieszają proces starzenia się skóry. Dlatego też, istotne jest nawilżać dłonie każdego dnia.

Warto kupić specjalny krem nawilżający do rąk. Zwróć tylko uwagę, żeby był możliwie naturalny i zawierał któryś z następujących nutrientów:

  • Olejek z róży rdzawej (rosa mosqueta).
  • Olejek z migdałów.
  • Oliwa z oliwek.
  • Aloes.
  • Masło karite.
  • Olej arganowy.

Możesz też używać wszystkich tych produktów bezpośrednio na dłonie, jako mleczka nawilżającego. Będzie jeszcze skuteczniej, a przy okazji zaoszczędzisz pieniądze.

Regularny peeling

Jedną z oznak, że nasze dłonie się starzeją, jest stopniowa utrata gładkości skóry.

Pierwszym krokiem, który należy podjąć, żeby tego uniknąć, jest usunięcie martwych komórek. Gromadzą się w ogromnych ilościach powodują tę nieprzyjemną w dotyku chropowatość.

Peeling można łatwo przygotować samodzielnie, korzystając z całkowicie naturalnych składników. W ten sposób unikniemy skutków ubocznych.

Na dłonie najlepiej jest użyć cukru lub soli morskiej. Jeżeli są wyjątkowo suche, proponujemy dodać również oliwy z oliwek. Delikatnie masujemy. Tak jakbyśmy myły ręce przy użyciu mydła. Potem wystarczy zmyć peeling pod bieżącą wodą. Czynność wykonujemy raz na tydzień.

Naturalny peeling z cukru

Zimne dłonie?

Zimne dłonie są symptomem problemów z krążeniem krwi. Nie można tego ignorować, bo to właśnie krew dostarcza do naszych kończyn wszystkich niezbędnych nutrientów. Proponujemy Ci kilka sprawdzonych sposobów na zimne dłonie:

  • Masaż z wykorzystaniem olejku imbirowego (lub innego o działaniu rozgrzewającym).
  • Częściej sięgać po pikantne przyprawy (imbir, pieprz Cayenne, itp.)
  • Moczyć dłonie w zimnej i gorącej wodzie (na przemian).
  • Zakładać rękawiczki. Najlepiej lniane lub bawełniane.
  • Pijać napary z miłorzębu japońskiego (skutecznie poprawia krążenie krwi).

A paznokcie?

Nie zapomnij, że paznokcie ogromnie wpływają na to jak wyglądają nasze dłonie. Aby paznokcie wyglądały pięknie i zdrowo, przede wszystkim dbaj o Twój sposób odżywiania się.

Jakakolwiek plamka na płytce paznokcia może oznaczać, że brakuje Ci nutrientów. Zazwyczaj są to białe punkty lub linie. Paznokcie stają się też dużo bardziej łamliwe.

W Twojej diecie nie może zabraknąć owoców i warzyw, roślin strączkowych, oliwy z oliwek, pełnoziarnistych zbóż, bakalii i nasion.Piękne i zdrowe paznokcie

Jak zapobiec artretyzmowi?

Bardzo ważną kwestią jest artretyzm – choroba, która w dużej mierze może zdeformować nasze dłonie.

Jeżeli w naszej rodzinie są przypadki osób z artretyzmem, bądź my same zaczynamy odczuwać objawy, powinnyśmy działać od razu. Najlepsza jest tutaj naturalna glinka. Nakładamy ją na dłonie i zostawiamy na 15 – 30 minut. Do momentu aż wyschnie.

Istnieją też suplementy, które pomogą nam uniknąć choroby:

  • Niektóre kwasy tłuszczowe.
  • Bromelina.
  • Wapń.
  • Chrząstka z rekina.
  • Kurkuma.
  • Magnez.
  • Selen.
  • Kolagen.
  • Witamina C.

Kurkuma w proszku

Nadmiar potu

Nadmierne pocenie się może pogorszyć wygląd naszych rąk. Warto też się zastanowić, czy przypadkiem nie jest to objaw nerwicy.

Aby naturalnie zwalczyć tę dolegliwość, polecamy produkty kosmetyczne z dodatkiem siarki. Są naprawdę skuteczne.