Depresja – 8 nawyków, które ją powodują

Wiedzieliście, że depresja może zależeć od takich rzeczy jak dieta, ćwiczenia, kontakt z naturą, oddychanie, a nawet kierunek patrzenia? Depresja może nas dotykać z wielu różnych przyczyn, dlatego jeżeli postaramy się zmienić pewne nawyki, możemy szybko zauważyć poprawę. Zapraszamy więc do dalszej części artykułu gdzie poznamy nasze codzienne przyzwyczajenia, które mogą być szkodliwe, a którym poddajemy się najczęściej nieświadomie.

Depresja a odżywianie

  • Brak składników odżywczych

Choć może się to wydawać dziwne, prawda jest taka, że depresja związana jest z układem nerwowym, który opiera się również na składnikach odżywczych, które spożywamy. Zatem aby uniknąć depresji i innych zaburzeń na tle nerwowym, musimy zwrócić szczególną uwagę na występowanie tych składników odżywczych w naszej diecie:

  • Magnez, który znajdziemy w orzechach, warzywach zielonolistnych i awokado.
  • Tryptofan występujący w kakao.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3, które znajdziemy w siemieniu lnianym.
  • Witamina B12, którą zawierają sardynki, jajka i produkty mleczne.
  • Kwas foliowy obecny w owocach i warzywach zielonolistnych.

2#:czekolada-depresja.jpg

Szkodliwe produkty żywieniowe

Z drugiej strony istnieją produkty żywieniowe, które działają jak trucizna, kradną witaminy i minerały z naszego organizmu, czym zaburzają jego równowagę i przyczyniają się do złego nastroju. Tymi produktami są:

  • Mięso spożywane w nadmiarze.
  • Tłuszcze nasycone.
  • Aspartam (sztuczny słodzik).
  • Konserwanty i sztuczne barwniki.
  • Biały cukier i słodycze.
  • Napoje gazowane.
  • Alkohol.

4#:depresja.jpg

Po prostu oddychajmy

Oddychamy głównie po to aby przeżyć i nie zastanawiamy się zbytnio nad tym. Jednak musimy wiedzieć, że każda komórka naszego ciała potrzebuje tlenu więc jeżeli nie dostarczymy go wystarczająco dla każdej z nich, wywołuje to uczucie stresu. Ważnym jest więc aby nauczyć się prawidłowo oddychać, a pomóc nam w tym mogą różne aktywności (joga, tai-chi, Metoda Feldenkraisa, itd.).

Brak kontaktu z innymi ludźmi

Osoby podatne na depresję często izolują się od innych ludzi i unikają z nimi kontaktu, dotyczy to zarówno obcych jak i najbliższych. Dlatego bardzo ważnym jest aby próbować z tym walczyć, nawet jeżeli na początku wyda się to bardzo trudne. Bardzo dobrym sposobem do zmniejszenia dystansu jest pozwolenie aby ktoś wykonał nam masaż, najlepiej wtedy użyć olejków eterycznych, które mają właściwości poprawiające humor, takie jak: olejek z oregano, lawendy, rumianku, bergamotki, bodziszka, jaśminu, drzewa sandałowego, cytryny, mandarynki, melisy, pomarańczy, neroli, liści drzewa pomarańczowego (Petitgrain), grejpfruta, szałwii, werbeny cytrynowej i jagodlinu wonnego (Ylang-ylang). Raz wybrany zapach olejku możemy mieszać z naszym kremem nawilżającym.