Depresja w początkowej fazie — nie daj się!

Ćwiczenia nie tylko korzystnie wpłyną na stan organizmu, ale generują uwalnianie endorfin, które sprawią, że poczujesz się lepiej.
Emocje

Depresja to poważny problem zdrowotny, którego nigdy nie powinno się lekceważyć. Zanim jednak się pojawi, istnieje kilka prostych wskazówek, których przestrzeganie we wczesnym stadium, gdy zaczynamy czuć się przygnębieni, apatyczni i smutni może zmniejszyć prawdopodobieństwo jej wystąpienia.

W dzisiejszym artykule odnajdziesz rady, które pomogą Ci odzyskać utraconą radość i chęć do życia. Jeżeli czujesz, że depresja stoi już u Twoich drzwi, nie zastanawiaj się dłużej, tylko czym prędzej wprowadź w życie konkretne działania.

Gdy depresja jest coraz bliżej…

1. Odpowiednie odżywienie systemu nerwowego

Gorzka czekolada

Może być to zaskoczeniem, ale prawdą jest, że depresja bierze swoje początki od deficytu pewnych składników pokarmowych, które przestają być dostarczane do układu nerwowego.

Braki te, jeżeli w odpowiednim czasie nie zostaną uzupełnione, mogą doprowadzić do przedłużających się stanów przygnębienia, smutku, melancholii, rozdrażnienia, zmęczenia czy lęków i niepokoju.

Aby system nerwowy mógł optymalnie funkcjonować, w diecie nie powinno zabraknąć następujących pokarmów:

  • nasion
  • czystego kakao
  • drożdży piwnych
  • bazylii
  • pomarańczy
  • zielonych warzyw liściastych
  • wody morskiej

2. Regularne ćwiczenie, a depresja

Na pewno już nie raz słyszałaś o dobroczynnym wpływie aktywności fizycznej na zdrowie, a twój lekarz już nie raz ją zalecał. Sekret tkwi w odnalezieniu odpowiednich ćwiczeń dla siebie.

Jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia powinno one być intensywne, a relaksujące, jeżeli na co dzień towarzyszy Ci stres i potrzebujesz odrobinę zwolnić.

Ćwiczenia przypominają pokarm dla naszego organizmu. Nieraz musimy zmusić go do aktywności, a w związku z tym, że z natury jesteśmy leniwi, ich regularna praktyka przyniesie wiele satysfakcji i radości.

Ważne jest, by wybrać sport, którego sprawia Ci przyjemność i uprawiać go 2-3 razy w tygodniu. Obecnie istnieje naprawdę spory wybór, a wiele możliwości znajdziesz, chociażby w najbliższej siłowni.

3. Nie zapominaj o odpoczynku

Odpoczynek

Czy wiedziałaś o tym, że optymalny odpoczynek w nocy jest niezmiernie ważny dla stanu układu nerwowego i całego organizmu? Zarówno brak snu, jak i jego nadmiar są dla ciała szkodliwe.

Niedosypianie powoduje, że jesteśmy zmęczeni i nerwowi, a przesada ze spaniem z kolei jest przyczyną ospałości i apatyczności.

Każdy z nas potrzebuje 6-8 godzin spokojnego, ciągłego snu. Jeżeli występują problemy ze spaniem, koniecznie należy zidentyfikować przyczynę tego zjawiska, a wśród nich można wyróżnić:

  • zbyt obfite kolacje lub jedzenie ostatniego posiłku zbyt późno
  • konsumowanie pobudzających napojów takich jak kawa, coca-cola, alkohol w drugiej połowie dnia
  • udawanie się do łóżka z głową pełną problemów
  • brak aktywności fizycznej
  • zbyt późne kładzenie się spać

4. Zawsze z głową do góry!

Niektóre badania wykazały, że osoby z pesymistycznym nastawieniem do życia i ze skłonnościami do depresji – większość czasu swój wzrok kierują w ziemię, zwłaszcza gdy idą ulicą.

Zastanawiałaś się, czy Ty też to robisz? Jeżeli tak, to czym prędzej trzeba walczyć z tym nawykiem. Tylko pogłębia on depresyjny stan, ale również powoduje, że jesteśmy mniej wrażliwi na to, co dzieje się wokół nas.

Zwróć uwagę jak zmieni się perspektywa, gdy przestaniesz patrzeć w dół, a skierujesz swój wzrok ku górze. W domu również możesz wykonać ćwiczenia i spróbować skierować swoje oczy we wszystkie kierunki.

5. Ciesz się naturą!

Kontakt z naturą to jedno z najlepszych lekarstw, które przywraca wewnętrzną równowagę. Żyjąc w miastach, często zapominamy o ważności tego elementu w naszym życiu.

Efektem są zaburzenia związane z funkcjonowaniem układu nerwowego, który potrzebuje odrobiny koloru, zapachów i widoku naturalnego krajobrazu, nie ważne czy jest to rzeka, góry, morze czy szerokie pola pszenicy.

6. Zakładaj jasne, kolorowe ubrania

Twoja szafa jest wypełniona szarymi, brązowymi i czarnymi ubraniami? Jest to odzwierciedlenie twojego nastroju i tego, co czuje Twoje ciało.

Sposobem na walkę z takim stanem depresyjnym jest wybieranie rzeczy o ciepłych, jasnych kolorach takich jak żółty, pomarańczowy, różowy, czerwony czy zielony.

Nie jest to lekarstwo cud, który spowoduje, że depresja zniknie, jednak terapia kolorami znacznie poprawi Twój nastrój i samopoczucie.

7. Otaczaj się ludźmi o pozytywnym usposobieniu

Zakochana para

Nie potrzebujesz toksycznych osób w swoim otoczeniu. Szczególnie jeżeli masz skłonności do depresji. Priorytetem jest oddalenie się od problemów i trosk, które na co dzień spędzają sen z powiek i odnaleźć sposób, który doda motywacji do działania i rozjaśni dni.

To kilka zasad, które pomogą przezwyciężyć Ci ciężkie chwile, które nawiedzają Cię coraz częściej, gdy depresja jest w początkowej fazie. Nie lekceważ ich i jak najszybciej podejmij działania zapobiegawcze!