Dlaczego dłonie drętwieją podczas snu?

Zdarzyło się wam kiedyś zasnąć i obudzić nagle z okropnym uczuciem, że wasze dłonie drętwieją? Budzimy się kilka razy w nocy, odczuwamy irytujące mrowienie w dłoniach, które powtarza się zbyt często. Dlaczego tak się dzieje, że nasze dłonie drętwieją podczas snu? Czy jest na to jakieś lekarstwo? Wszystkie te wątpliwości wyjaśnimy w dalszej części artykułu.1#:Zespół-cieśni-nadgarstka.jpg

  • Z pewnością jest to jedna z głównych przyczyn drętwienia dłoni. Nasze trzy główne palce: kciuk, palec wskazujący i palec środkowy wydają się być najbardziej dotknięte przez tak zwany Zespół cieśni nadgarstka. Jest to problem związany z nerwem pośrodkowym, wywierany na niego nacisk doprowadza do odczuwania ogromnego bólu i utrudnienia mobilności, przez co doprowadza do utraty czucia i sprawia, że dłonie drętwieją. Dolegliwości te najczęściej odczuwane są nocą, podczas snu.

Przeciążenie nadgarstków w ciągu dnia

4#:Dłonie.jpg

Mając kilka dodatkowych kilogramów, unikając aktywności fizycznej i nieprawidłowo się odżywiając jesteśmy narażeni na puchnące nogi, ale też dolegliwości w okolicach dłoni, z powodu zatrzymywania się płynów w organizmie. Nocą, ze względu na wywieranie większego ciśnienia, możemy odczuwać dyskomfort w postaci mrowienia.

Niedobór witaminy B

6#:len-sean-dreilinger.jpg

  • Przed snem wypijmy łyżeczkę oleju lnianego. w wyniku badań udowodniono, że posiada właściwości przeciwzapalne głównie wpływające  na kończyny, pomagając w ten sposób pozbyć się uczucia drętwienia w dłoniach.
  • Zanurzmy swoje dłonie w umywalce z zimną wodą. Jeżeli wrzucimy do wody kostki lodu, działanie będzie jeszcze skuteczniejsze. Pomoże to w zmniejszeniu uczucia nacisku w dłoniach, usunie ewentualne zapalenie nerwów i ból. Stosując ten zabieg przed snem, poczujemy znaczną ulgę.
  • Wyeliminujmy ze diety nadmiar soli i spożycie napojów gazowanych, które zakwaszają nasz organizm. Produkty te wywołują zapalenia i potęgują odczuwanie bólu, dlatego powinniśmy pozbyć się ich na stałe z naszej diety.
  • Nawadniajmy nasz organizm, pijmy przynajmniej dwa litry wody dziennie. Możemy również przygotować napar z karczochów, który ma właściwości oczyszczające i moczopędne, w ten sposób unikniemy zatrzymywania płynów w organizmie. Wystarczy zagotować kilka karczochów w wodzie i po ugotowaniu odcedzić. Do naparu można dodać soku z połowy cytryny.
  • Bardzo istotne jest abyśmy do swojej diety włączyli witaminy z grupy B. Tuńczyk, ziemniaki, banany i wszystkie warzywa zielonolistne pomogą nam w dostarczeniu odpowiedniej dawki witamin z grupy B do naszego organizmu. Oprócz tego możemy stosować tabletki z witaminami z grupy B, które znajdziemy w aptece, sklepie zielarskim lub w sklepach ze zdrową żywnością. Będą idealnym suplementem naszej diety i sprawią, że poczujemy się lepiej, odczuwając ulgę w naszych nocnych dolegliwościach.
  • Jeżeli w swojej pracy wykonujemy głównie czynności manualne wystawiając nasze dłonie i nadgarstki na ciągły ruch, warto jest pomyśleć o używaniu opaski na nadgarstek, która go usztywni. Zapewni ona odciążenie nadgarstka i ochroni nasze nerwy i stawy.