Dłuższe życie i odtruwanie: 5 polecanych warzyw

Brukselka cechuje się sporą zawartością witaminy C, która stymuluje proces tworzenia kolagenu i chroni organizm przed działaniem wolnych rodników, spowalniając tym samym procesy starzenia się.
Warzywa, a dłuższe życie

Jeżeli marzy Ci się dłuższe życie, a jednym z Twoich postanowień noworocznych było przerzucenie się na zdrowszą dietę, to bez wątpienia słyszałeś określenie „superjedzenie” co najmniej jeden raz.

Ta nazwa dotyczy ogólnie rzecz biorąc owoców i warzyw bogatych w składniki odżywcze, minerały i witaminy, zawierających także spore ilości niezbędnych protein oraz aminokwasów, które nie tylko pomagają zwalczać niektóre choroby, ale nadają się również na potrzeby detoksykacji organizmu i opóźniania procesów starzenia – co przekłada się na dobry stan zdrowia i dłuższe życie.

Aby w pełni wykorzystać właściwości „super jedzenia”, nie powinieneś ograniczać się do spożywania wyłącznie produktów żywnościowych określanych tym mianem – nie możesz dla przykładu przez cały dzień jeść płatków owsianych i winogron.

Cała sztuka polega na umiejętności przestrzegania zrównoważonej diety wykorzystującej zdrowe składniki, a przy tym prowadzenie bardziej aktywnego trybu życia wraz z dużą ilością ćwiczeń i skuteczne radzenie sobie ze stresem.

W niniejszym artykule zaprezentujemy Ci 5 najlepszych warzyw na potrzeby odtruwania organizmu i zwalczania oznak starzenia, co zarazem zapewni także dłuższe życie. Jesteśmy pewni, że Ci przypadną do gustu!

1. Brukselka potrafi zapewnić dłuższe życie

Brukselka

Brukselki są pyszne, znakomicie nadają się jako dodatek do praktycznie każdej potrawy i stanowią także naturalne źródło niesamowitej wręcz liczby różnych związków chemicznych o korzystnym dla zdrowia działaniu.

Brukselka to jedno z najlepszych warzyw jeśli Twoim celem jest detoksykacja organizmu i dłuższe życie. Czy jesteś ciekaw, dlaczego tak jest?

  • Brukselka zawiera duże ilości witamin A, C, E oraz luteiny, wszystkie te składniki skutecznie zwalczają negatywny wpływ wolnych rodników i zapobiegają nadmiernemu utlenianiu się komórek ciała będącemu głównymi przyczynami starzenia się i powstawania nowotworów.
  • Warzywo to zawiera również substancję znaną jako sinigryna, która skutecznie chroni wątrobę i stymuluje jej najważniejsze funkcje, takie jak eliminowanie toksyn wytwarzanych przez procesy starzenia się komórek i oczyszczanie organizmu.
  • A nie trzeba chyba dodawać że jeśli marzy Ci się dłuższe życie, to kluczem do tego jest sprawnie działająca wątroba.
  • Brukselka jest również bogata w białko, które pomaga utrzymywać skórę i kości w dobrej kondycji.

2. Marchewka

Sok z marchewki

Marchewki są orzeźwiające, smaczne i można jeść je w postaci surowej, po upieczeniu, gotowane na parze lub nawet w połączeniu z innymi owocami i warzywami. Wystarczy w tym celu sporządzić koktajl, który dzięki zawartości tych warzyw będzie pełen minerałów i protein.

Marchewki zawierają w składzie również bardzo ciekawy związek o nazwie falkarinol.

Według Wydziału Rolnictwa, Żywności i Rozwoju Wsi (ang. School of Agriculture, Food, and Rural Development) na Uniwersytecie w Newcastle (znajdującym się w Wielkiej Brytanii) oraz Uniwersytecie Kopenhaskim (w stolicy Danii), jedzenie gotowanych marchewek może przysporzyć Ci następujących korzyści dla zdrowia:

  • Marchew stymuluje regenerację komórek naskórka z uwagi na wysoką zawartość doskonałego przeciwutleniacza, jakim jest falkarinol.
  • Błonnik znajdujący się w marchwi ułatwiać usuwanie metali ciężkich z organizmu, takich jak ołów, kadm i wiele innych toksycznych substancji, co bezpośrednio wpływa na dłuższe życie.
  • Atrakcyjny dla oka pomarańczowy kolor marchwi spowodowany jest wysoką zawartością alfa i beta-karotenu, który pomaga odbudować komórki skóry i innych narządów.

3. Dynia

Dynia

Czy zdążyłeś już rozsmakować się w dyni? Jeśli tak, to nie wahaj się przed próbowaniem każdej z jej odmian, bez względu na obecną porę roku, ponieważ warzywo to doskonałe wspomaga procesy odtruwania organizmu i pozwala uzyskać dłuższe życie.

  • Dynia zawiera wysokie ilości wody i błonnika, a oba te składniki bardzo skutecznie stymulują procesy detoksykacyjne.
  • Dzięki wysokiej zawartości różnych witamin i minerałów dynia pozwala Ci skutecznie zadbać o swoją skórę, stawy, kości i mózg.
  • Na pewno ucieszy Cię informacja o tym, że dynia zawiera spore ilości kumaryny zwanej także benzopironem – ten związek chemiczny pomaga zredukować stan zapalny i skutecznie zwalcza florę niezdrowych bakterii gnieżdżących się w Twoich jelitach.
  • W dyni znaleźć można również sporo witaminy A i C, a także przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki i zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się – czyli jedząc dynię, zapewniasz sobie dłuższe życie!

4. Rukiew wodna

Sałatka z rukwi wodnej

Niezależnie od tego, czy będziesz ją spożywać w postaci smażonej z odrobiną czosnku, gotowanej, surowej jako składnik sałatek, czy podawaną z serem, rukiew wodna jest naprawdę smaczna, stanowi przy tym jedno z najlepszych warzyw w momencie, gdy interesuje Cię skuteczne odtruwanie organizmu i dłuższe życie.

Te i wiele innych korzyści oferowanych przez to warzywo są wystarczającym powodem, dla którego powinieneś zawsze szukać rukwi wodnej w sklepach warzywniczych i na targowiskach!

  • Rukiew wodna zawiera ogromne ilości karotenoidów, przeciwutleniaczy zwalczających skutecznie wolne rodniki i stymulujących procesy gojenia się skóry.
  • Warzywo to ma zbawienny wpływ na procesy trawienia i pomaga zarazem usprawnić funkcjonowanie wątroby i nerek.
  • Może Cię także zainteresować wiedza o tym, że rukiew wodna cechuje się wysokim poziomem jodu, który skutecznie wpływa na regulowanie Twojego metabolizmu i ustabilizowanie wagi ciała.
  • Rukiew wodna zawiera nie tylko spore ilości przeciwutleniaczy, ale również żelazo, wapń i magnez, które wraz z witaminami A, C i E skutecznie przyczyniają się do redukcji zmarszczek i uszkodzenia skóry przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.

5. Twardnik japoński

Twardnik japoński

Być może nie przywykłeś jeszcze do jedzenia grzybów o nieznanej Ci wcześniej nazwie, ale twardnik japoński (zwany u nas potocznie shitake) to coś, co naprawdę warto dodać do swojej listy obejmującej składniki diety.

Wiąże się to przede wszystkich z niesamowitą zdolnością tych grzybów do oczyszczania organizmu, wzmacniania układu odpornościowego, a przede wszystkim zachowania młodości i zwalczania oznak starzenia. Inaczej mówiąc, jeśli marzy Ci się dłuższe życie, zaprzyjaźnij się z twardnikiem japońskim.

Mimo tego, iż grzyb ten (i inne podobne do niego) są najczęściej spotykane w kuchni azjatyckiej, to zawsze warto spróbować poeksperymentować z nowymi przepisami – zwłaszcza jeśli receptura obejmuje produkty o korzystnych dla zdrowia właściwościach!

Po przeczytaniu poniższych kilku punktów bez wątpienia zaczniesz od dziś szukać twardnika japońskiego w odpowiednim dziale swojego ulubionego sklepu spożywczego lub sklepu ze zdrową żywnością.

Jakie zatem korzyści dla zdrowia może zaoferować Ci twardnik japoński?

  • Grzyby shitake wpływają na zwiększenie zapasów energii organizmu i wzmacniają Twój układ odpornościowy, co naturalnie wpływa na dłuższe życie.
  • Zapewniają one wsparcie dla wątroby, ponieważ są naturalnym źródłem betaglukanu, związku eliminującego szkodliwe toksyny z organizmu.
  • Twardnik japoński jest bogaty w witaminę B3, odpowiadającą za przetwarzanie nadmiaru cukru w organizmie i zapobieganie przyrostu masy ciała.
  • Grzyby te pozwalają uzyskać bardziej młodzieńczy wygląd skóry dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy i minerałów takich jak cynk i selen.

Wykorzystaj wspaniałe właściwości każdego z tych wspaniałych warzyw opisanych powyżej, oczyść swój organizm i zapewnij sobie zdrowsze oraz dłuższe życie!