Domowe sposoby na chrapanie!

Chociaż całkowite wyeliminowanie chrapania z dnia na dzień jest bardzo trudne, istnieje wiele naturalnych środków, które mogą okazać się pomocne przy walce z tą uporczywą dolegliwością.
Spokojny sen

Szacuje się, że około 45% wszystkich ludzi na świecie od czasu do czasu chrapie. Chrapanie to zjawisko, do którego dochodzi na skutek wibracji języczka i podniebienia miękkiego podczas wdechu. Z reguły przypadłość ta jest charakterystyczna dla osób cierpiących na nadwagę lub otyłość.

Również towarzyszy przy przeziębieniach, alergii, nadmiernej konsumpcji alkoholu przed snem i paleniu papierosów. Niezależnie od tego, czym chrapanie jest spowodowane, jest ono bardzo uciążliwe szczególnie dla osób z najbliższego otoczenia, które muszą je znosić na co dzień.

Oprócz tego w rzeczywistości sen osób chrapiących jest niskiej, jakości jako że nieraz dochodzi do kilku razowych przebudzeń w ciągu nocy. Chociaż całkowite wyeliminowanie chrapania z dnia na dzień jest bardzo trudne, istnieje wiele naturalnych środków, które mogą okazać się pomocne przy walce z tą uporczywą dolegliwością.

Zanim jednak się na to zdecydujemy, warto skonsultować się z lekarzem, który pomoże nam zidentyfikować faktyczną przyczynę problemu i określi stan zdrowia całego organizmu.

Zwalczamy chrapanie!

Spanie

  • spanie na boku — spanie na plecach powoduje opadanie języka i podniebienia do tyłu w głąb gardła blokując w ten sposób drogi oddechowe i sprawny przepływ powietrza podczas oddychania, co skutkuje chrapaniem.
  • Jeżeli spanie na boku nie należy do Twoich ulubionych pozycji, zastosuj kilka domowych sztuczek. Pomocne może okazać się umieszczenie piłeczki tenisowej na tylnej stronie piżamy. W momencie próby przewrócenia się na plecy piłka spowoduje uczucie dyskomfortu i sprowokuje spanie na boku
  • dodatkowa poduszka — spróbuj używać dodatkowej poduszki, a w ten sposób głowa będzie umieszczona wyżej od reszty ciała, co pomoże w utrzymaniu otwartych dróg oddechowych i sprawny przepływ powietrza unikając w ten sposób chrapania
  • zrzucenie kilku kilogramów — jeżeli masz nadwagę lub należysz do osób otyłych ważne jest, aby rozważyć możliwość redukcji nadmiaru masy ciała. Nie tylko wyeliminujesz chrapanie, ale i poprawisz jakość swojego zdrowia i życia
  • pożegnanie się z paleniem papierosów — jednym z negatywnych wpływów palenia na organizm jest podrażnianie górnych dróg oddechowych, co w konsekwencji prowokuje głośne chrapanie. Rzucenie tego nałogu to kolejny krok do walki z tą uporczywą dolegliwością, ale i do ogólnej poprawy stanu zdrowia
  • unikanie picia alkoholu przed snem — nadmierne spożywanie napojów alkoholowych do trzech godzin przed udaniem się spać powoduje, że język, migdałki, języczek i podniebienie się rozluźniają generując tym samym głośne wibracje przy każdym oddechu

Naturalne sposoby na chrapanie

Napary na chrapanie

  • płukanie gardła preparatem z miętą — w momencie, gdy chrapanie jest spowodowane przeziębieniem lub alergią, skutecznym lekarstwem jest płukanie gardła preparatem z miętą zaraz przed położeniem się spać.
  • Do przygotowania mieszanki wystarczy kropelka olejku mięty pieprzowej dodana do szklanki zimnej wody. Następnie należy przepłukać gardło bez połykania płynu. Innym sposobem jest płukanie gardła wcześniej przygotowanym naparem z mięty
  • herbata z pokrzywy — jeżeli przyczyną chrapania jest alergia lub problemy z oddychaniem bardzo ważne jest, by z pomieszczeń dokładnie usunąć wszelki kurz i brud. Ponadto jako dodatkowe lekarstwo można pić zaparzoną z łyżeczki suchych liści filiżankę herbaty z pokrzywy. Preparat przed spożyciem przykryć i odstawić na 5 minut.
  • Pokrzywa jest uważana za naturalny środek przeciwhistaminowy
  • cebula — klasyczny środek do zwalczania chrapania stosowany już od bardzo dawna. Wystarczy przekroić cebulę na pół, posypać ją solą i pozostawić na stoliku nocnym w pobliżu wezgłowia łóżka
  • sól i soda oczyszczona — środek ten jest bardzo pomocny przy udrożnianiu zatkanego nosa i dróg oddechowych. Do przygotowania preparatu wystarczy zmieszać połowę szklanki wody o temperaturze pokojowej z połową łyżeczki soli i dodać szczyptę sody oczyszczonej.
  • Środek ten aplikuje się poprzez inhalację lub za pośrednictwem gumowej gruszki bezpośrednio w otwory nosowe
  • oliwa z oliwek i ruta — do przygotowania tego naturalnego środka należy umieścić 50 g ruty zwyczajnej z oliwą z oliwek w szklanym słoiku. Mieszankę pozostawić w ciemnym miejscu na około dwa tygodnie, a po upływie tego czasu przed snem aplikować na czubek nosa, szyję i kark
  • regularne ćwiczenia — oprócz tego, że pomogą zrzucić zbędne kilogramy, są również pomocne w momencie, gdy chcesz zwalczyć chrapanie. Wygospodaruj 30 minut dziennie na aktywność fizyczną, a wkrótce zaczniesz dostrzegać zmiany