Fibromialgia – Jak leczyć ją naturalnie?

Aby leczyć fibromialgię należy łączyć zbilansowaną dietę z piciem naparów z roślin leczniczych. Bardzo ważne jest dostarczenie organizmowi takich składników jak magnez, selen czy witamina C.
Objawy fibromialgii

Fibriomialgia to choroba bardzo często mylona z zapaleniem stawów. Dotyka ona około 4% populacji, zwłaszcza kobiet między 40 a 50 rokiem życia. Fibromialgia objawia się bólem stawów i oddziałuje również na mięśnie, choć nie wywołuje ich stanu zapalnego. Dowiedz się, czym jest fibromialgia i jak leczyć ją naturalnie.

Fibromialgia –Co należy o niej wiedzieć

Fibromialgia to choroba, na którą zapada coraz więcej osób na całym świecie. Bardzo często nie jest diagnozowana na samym początku, gdyż jej objawy są uznawane za objaw przemęczenia, braku snu czy nadmiernych ćwiczeń.

Fibromialgia to jednak przewlekła choroba objawiająca się bólem mięśni, zwiększoną wrażliwością i dyskomfortem odczuwanym w konkretnych obszarach ciała. Nie daje ona widocznych zmian w tkance mięśniowej, jednak pacjenci cierpiący na to schorzenie wykazują o wiele większą wrażliwość na zmiany temperatur i dotyk.

Fibromialgia ma ścisły związek z takimi schorzeniami sztywność stawów, depresja, nerwowość, przemęczenie, bóle głowy, bóle brzucha, skurcze mięśni, opuchlizna i problemy ze snem.

Staw kolanowy

Przyczyny występowania fibromialgii nie są wciąż znane, jednak istnieje cała grupa mechanizmów, które mogą wpływać na rozwój tego schorzenia:

  • Zaburzenia neuroprzekaźników w układzie nerwowym.
  • Zaburzenia poziomu pewnych substancji odpowiedzialnych za procesy neurologiczne.
  • Utrudnienia w dopływie krwi do niektórych części mózgu.
  • Predyspozycje dziedziczne.
  • Infekcje wirusowe.
  • Schorzenia mięśni.
  • Depresja.

Fibromialgia objawia się najczęściej chronicznym bólem w konkretnych punktach ciała, na przykład w okolicy kręgosłupa, szyi, ramion, barków, krzyża, bioder i ud.

Punkty bólu

Ból jest najczęściej ciągły, jednak bardziej intensywny rano, zaraz po przebudzeniu. W ciągu dnia ból nieco ustępuje, jednak atakuje z powrotem wieczorem i w nocy.

Fibromialgia jest również bardziej bolesna, jeśli przez dłuższy czas przebywamy w jednej pozycji (na przykład siedząc przed komputerem), podnosimy ciężary, zmieniamy klimat lub czymś się denerwujemy.

Fibromialgia zazwyczaj daje także objawy psychologiczne i emocjonalne, przez co pojawiają się problemy ze snem i inne objawy towarzyszące, takie jak:

  • sztywność mięśni
  • skurcze mięśni
  • bóle głowy
  • zespół jelita drażliwego
  • nietolerancja pewnych leków
  • suchość oczu i jamy ustnej
  • zimne kończyny
  • nadmierne pocenie
  • bóle szczęki
  • palpitacje serca
  • problemy z koncentracją i zapamiętywaniem
  • niestabilność
  • nadwrażliwość żołądka
  • skurcze łydek
  • opuchlizna stóp i dłoni
  • intensywniejsze bóle menstruacyjne
  • mdłości

Porady i domowe sposoby na fibromialgię

Ocet jabłkowy

Fibromialgia to choroba, której objawy można znacznie złagodzić wykorzystując odprężające i rozluźniające właściwości niektórych roślin leczniczych. Oto kilka przepisów:

  • Przygotuj napar z 2 łyżek stołowych tymianku zaparzonych w 0,5 litra wody. Wypijaj szklankę takiej herbaty rano oraz gdy dopada Cię atak bólu (zwłaszcza po południu).
  • Wykorzystaj napar z tymianku do przygotowania odprężającej gorącej kąpieli. Kąp się przez 15-20 minut, aż woda ostygnie.
  • Namocz ręcznik lub szmatkę w occie jabłkowym i przykładaj do miejsc, w których fibromialgia najbardziej daje o sobie znać.
  • W sklepie ze zdrową żywnością kup korę wierzbową i zagotuj 2 g kory w szklance wody przez 5 minut. Pij 2-3 szklanki dziennie, zaczynając od śniadania. Wierzba zawiera salicynę, która doskonale zwalcza ból.
  • Rozpuść 2 łyżeczki startego imbiru w szklance wody o temperaturze pokojowej. Pij natychmiast po przygotowaniu, 2 razy dziennie.
  • Wsyp łyżeczkę dziurawca do szklanki wody i gotuj przez 5 minut. Pozostaw do ostygnięcia, następnie odcedź i pij 2 szklanki tego naparu dziennie.
  • Zalej 35 g liści aksamitki litrem 45-procentowego alkoholu. Wlej do szklanego naczynia, dokładnie zamknij i pozostaw na 15 dni, stosując w międzyczasie inne naturalne lekarstwo z naszej listy. Następnie możesz moczyć w tej mieszance wacik lub ściereczkę, którą następnie użyjesz jako kompres na obolałe miejsca.

Fibromialgia – Inne porady

Wzbogać swoją dietę w produkty bogate w magnez

Możesz wybierać spośród takich produktów jak szpinak, szparagi, sałata, drożdże czy kiełki pszenicy.

Zadbaj o dzienną dawkę selenu

Selen znajdziesz między innymi w pomarańczach, jabłkach, ogórkach, dyni, czosnku, cebuli i cukinii.

Jedz produkty bogate w wapń

Wapń to nie tylko produkty mleczne, ale także zielone liściaste warzywa jak szpinak czy botwinka.

Nie zapomnij o witaminie C

Mimo że powszechnie za główne źródło witaminy C uważa się cytrusy, zdecydowanie więcej tego składnika znajdziesz w truskawkach, żurawinie i wiśniach.