Gazy jelitowe – pozbądź się ich naturalny sposób?

Jednym z głównych problemów układu pokarmowego są wzdęcia i gazy jelitowe, które mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Gazy jelitowe to problem, który może dotyczyć bardzo wielu osób, niezależnie od wieku. Wśród przyczyn powodujących gazy jelitowe wymienia się: spożywanie pikantnych potraw, przewlekły  stres (zwiększa produkcję  kwasów), wprowadzanie zbyt dużej ilości powietrza do układu pokarmowego podczas spożywania posiłków. Gazy jelitowe i ich nieprzyjemne zapachy, mogą być również spowodowane ciężkostrawnymi posiłkami, które spożywamy na co dzień.

Co może powodować gazy jelitowe?

Laktoza

Mleko jest jednym z pokarmów, który ma silny wpływ na produkowanie gazów, dlatego niektórzy ludzie są bardzo wrażliwi na składnik mleka oraz produktów pochodnych, którym jest laktoza i nie mogą ich spożywać. Zaleca się więc spożywanie mleka bez laktozy lub mleka odtłuszczonego, wtedy ten problem powinien zniknąć.

Zaparcia

Osoby cierpiące na zaparcia mają większe prawdopodobieństwo do występowania wzdęć i gazów jelitowych, ponieważ ich tranzyt jelitowy jest zdecydowanie wolniejszy, a w organizmie jest nagromadzonych sporo toksyn.

Domowe sposoby na kontrolowanie gazów jelitowych

Korzeń imbiru

2#:gazy-jelitowe.jpgPicie herbaty z imbiru, spożywanie łyżeczki sproszkowanego imbiru przed posiłkiem lub dodawanie małych ilości świeżego lub suszonego imbiru do posiłków pomoże skutecznie kontrolować i wyeliminować problem z ilością gazów w jelitach i żołądku.

Kminek

Jest to przyprawa, która może być dodawana do posiłków, w których występują produkty wzdymające, głównie rośliny strączkowe. Kminek stymuluje prawidłowe trawienie i zapobiega gromadzeniu się gazów i powstawaniu skurczy wywołanych przez gazy.

Czosnek

3#:gazy-jelitowe.jpg

Czosnek, pośród swoich składników, zawiera allicynę i siarczek diallilu, które mają bardzo korzystny wpływ na zdrowie.

Czosnek to kolejny produkt, który może być stosowany jako naturalny lek na poprawę trawienia i kontrolowanie gazów. Należy pamiętać, że aby jego działanie było najefektywniejsze, należy spożywać go w stanie surowym, samego lub jako dodatek do potraw.

Napar z mniszka lekarskiego

Mniszek lekarski to bardzo powszechnie występujące ziele, które oddziałuje korzystnie na wiele dolegliwości zdrowotnych, między innymi poprawia trawienie, dlatego pijąc napar z mniszka lekarskiego tuż przed posiłkiem, unikniemy gromadzenia się nadmiaru gazów. Można go również dodawać do potraw, w tym wypadku powinien być jednak suszony lub zgnieciony.

Pietruszka

4#:gazy-jelitowe.jpgPietruszka, zarówno świeża jak i suszona, dodawana do posiłków, jest fantastycznym domowym środkiem na kontrolowanie produkcji gazów w jelitach.

Węgiel leczniczy reedukuje gazy jelitowe

Pomaga chłonąć powietrze, które jest odpowiedzialne za wzdęcia, zaleca się spożywanie go przed każdym posiłkiem, w ten sposób zatrzyma produkcję gazów.

Sok z cytryny

5#:gazy-jelitowe.jpgCytryna posiada wiele właściwości leczniczych, dlatego może być stosowana w różnych dolegliwościach, zwłaszcza w tych związanych z przewodem pokarmowym. Jeżeli będzie spożywać sok z cytryny przed i po każdym posiłku, niemal natychmiast zauważymy zmniejszenie produkcji gazów.

Napar z rumianku

Rumianek działa rozkurczowo na żołądek, zapobiega w ten sposób tworzeniu się dużej ilości gazów oraz w sposób naturalny i skuteczny poprawia procesy trawienne.

Napar z anyżu

6#:gazy-jelitowe.jpgAnyż ma wielkie właściwości niwelujące gazy jelitowe i bóle żołądka, które gazy mogą powodować. Aby przygotować napar, wystarczy zagotować szklankę wody, zmniejszyć ogień i dodać łyżkę anyżu w proszku, następnie odstawić do wystygnięcia i napar jest gotowy do spożycia. Regularne spożycie spowoduje redukcję gazów jelitowych.

Inne zalecenia

Spożywaj żywność zawierającą probiotyki

Spożywanie produktów zawierających probiotyki lub suplementy probiotyczne to bardzo dobry sposób na zmniejszenie dolegliwości związanych z występowaniem gazów. Pomaga również w utrzymaniu w dobrym stanie jelita grubego oraz całego organizmu.

Okłady z ciepłej wody

Jeżeli mamy problem z dużym nagromadzeniem się gazów, których nie możemy się pozbyć w żaden sposób, możemy wtedy podgrzać sporą ilość wody i namoczyć w niej ręcznik, odcisnąć nadmiar wody z ręcznika i położyć go na brzuchu. Proces ten powtarzać aż do rozluźnienia mięśni brzucha.

Jak widać, istnieje wiele naturalnych sposobów aby zapobiec i przeciwdziałać gazom jelitowym. Bardzo ważne w tym wypadku jest, aby wybrać sposób, najbardziej dla nas dogodny i stosować go regularnie, tylko wtedy pojawią się pożądane rezultaty. Z pewnością pojawią się one bardzo szybko!