Herbata imbirowa na odchudzanie!

Oprócz tego, że zapewni nam sytość, imbir ma właściwości termogeniczne, które pomogąją przyspieszyć metabolizm oraz spalić tkankę tłuszczową dużo szybciej
Herbata imbirowa

Herbata imbirowa. Próbowałaś jej kiedyś? Jest naturalnym remedium na wiele dolegliwości. Mało tego! Świetnie się sprawdza w procesie odchudzania. Pomaga zgubić zbędne kilogramy w zdrowy i racjonalny sposób.

Ale imbir nie tylko wspomaga spalanie tłuszczu – uśmierza też ból i działa przeciwzapalnie. Dzisiaj opowiemy Wam jak herbata imbirowa może pomóc w walce z nadwagą i kiedy należy jej unikać. Zaczynamy!

Jak herbata imbirowa wspomaga odchudzanie?

Napar z imbiru

Przybrałaś na wadze? Zauważyłaś, że urósł Ci brzuch i poszerzyły się biodra? Jeżeli nie mieścisz się już w ulubionych ubraniach, najwyższy czas coś z tym zrobić. Najważniejsze, żebyś miała świadomość, że herbata imbirowa nie jest ostatecznym rozwiązaniem. Aby schudnąć potrzeba dużo więcej.

Herbata imbirowa jest – nazwijmy ją – „sprzymierzeńcem”. Dodatkiem do naszej diety. Oprócz niej, nie zapomnij o ograniczeniu ilości tłuszczów, o odpowiedniej ilości surówek i warzyw na parze. Równie ważne są proteiny, błonnik i picie dużych ilości wody.

Trochę wysiłku fizycznego i herbata imbirowa po każdym posiłku sprawią, że osiągniesz wymierzony cel już w 5 tygodni! Najważniejsza jest siła woli!

Ale dlaczego akurat herbata imbirowa? Wyjaśniamy:

1. Herbata imbirowa poprawia przemianę materii

Jedną z najlepszych właściwości imbiru jest przyspieszanie i usprawnianie metabolizmu. Wiesz dlaczego? Ze względu na zawarte w nim naturalne związki, zdolne uregulować pracę żołądka i jelit.

Dzięki temu żywność jest trawiona dużo szybciej, a witaminy i minerały są lepiej przyswajane przez organizm.

2. Herbata imbirowa i jej działanie termoregulacyjne

Znasz zjawisko termogenezy lub termoregulacji? Polega na kontrolowaniu temperatury naszego ciała. Wyższa temperatura aktywuje metabolizm i stymuluje spalanie tłuszczu. Korzeń imbiru jest tutaj niezastąpiony.

3. Herbata imbirowa a uczucie sytości

Na pewno Ci się to przydarzyło: kończysz obiad i niedługo potem czujesz pustkę w żołądku. Znowu jesteś głodna! I zaczynasz podjadać wszystko to, co masz pod ręką: chipsy, ciastka, słodycze…

Imbir słynie z tego, że skutecznie zwalcza uczucie głodu.

Stąd też herbata imbirowa jest zalecana po każdym posiłku. Wtedy wytrzymasz bez podjadania aż do kolacji. Może spróbujesz już dzisiaj?

4. Imbir jako antyoksydant

Herbata imbirowa jest jednym z najlepszych produktów o działaniu przeciwutleniającym. Sprawia, że wyeliminujesz wszystkie toksyny, które zatruwają Twój organizm.

Organy będą działać w sposób bardziej optymalny, co przyspieszy spalanie tłuszczu. Niesamowite!

Herbata imbirowa – sposób przygotowania

Naturalny napar z imbiru

Składniki

  • Szklanka wody (200 ml).
  • 30 g imbiru (plaster o grubości palca).
  • sok z połówki cytryny.
  • Łyżka stołowa miodu (20 g).

Przygotowanie

  • To naprawdę łatwe. Najpierw musimy zagotować wodę – najlepiej w glinianym garnku. Najczęściej garnki są zrobione z aluminium, albo innego metalu, i nie zachowują właściwości leczniczych roślin. Staraj się ich unikać.
  • Jak już zacznie wrzeć, dodajemy imbir i gotujemy na średnim ogniu przez około 20 minut. Odstawiamy na 10 minut. Potem przelewamy napar do naszej ulubionej filiżanki i wlewamy sok z połówki cytryny. Dodajemy miód i dobrze mieszamy. Przepyszne!

Ile i kiedy?

  • Pijamy dwie filiżanki dziennie, po obiedzie i po kolacji, przez 15 dni. Przerywamy kurację na tydzień i powtarzamy proces. Pamiętaj o odpowiedniej diecie i o ćwiczeniach fizycznych!

Kiedy herbata imbirowa nie jest zalecana?

Ból głowy u kobiety

  • Nie zaleca się imbiru tym, którzy biorą leki na cukrzycę lub nadciśnienie. Przy tych dolegliwościach należy go unikać.
  • Jeżeli jesteś w ciąży lub karmisz piersią, imbir też nie jest tutaj wskazany. Pamiętaj o tym!