Czy jabłko dziennie chroni przed otyłością?

Zielone jabłka pomagają przywrócić równowagę metaboliczną. Są one bogate w błonnik, a dzięki zawartości polifenolu pomagają zwalczyć otyłość i kontrolować masę ciała.
Zielone jabłka

Nie raz słyszałeś już pewnie, że jabłko dziennie to doskonały sposób na zadbanie o swoje zdrowie i jest to jak najbardziej prawda – ciężko o łatwiej dostępny owoc o tak szerokiej gamie właściwości zdrowotnych.

Czy wiesz jednak, że jabłko jedzone raz dziennie może ochronić Cię przed otyłością? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten artykuł.

Jabłko: zaufany obrońca Twojego zdrowia

Istnieje wiele powodów, przez które warto jeść jabłka codziennie. Wystarczy jedno jabłko dziennie, aby skorzystać z poniższych właściwości tych owoców:

  • Jabłka nawadniają organizm, mają działanie moczopędne i zapobiegają retencji wody.
  • Obniżają ciśnienie krwi, dzięki swojej zawartości potasu.
  • Zwłaszcza świeże jabłka jedzone ze skórką zapewniają dużą dawkę błonnika.
  • Zawarta w jabłkach pektyna chroni jelita.
  • Substancje zawarte zwłaszcza w skórce jabłka mogą zapobiegać niektórym nowotworom, na przykład okrężnicy.
  • Fitochemikalia obecne w jabłkach chronią przed cukrzycą i obniżają cholesterol.

Zdaniem dietetyków i lekarzy najlepiej jest jeść jabłka ze skórką, jako że to w tej części owocu znajdują się wspomniane już pektyna i fitochemikalia. Teraz, gdy wiemy już, dlaczego warto jeść co najmniej jedno jabłko dziennie, czas sprawdzić, w jaki sposób pomoże nam to ochronić się przed otyłością.

Zielone jabłko i jego właściwości odchudzające

Zielone jabłko

Aby uchronić się przed otyłością, jakiekolwiek jabłko może nie wystarczyć. Badania przeprowadzone na Washington State University wykazały, że w tym celu najbardziej polecana jest odmiana Granny Smith – przesmaczne zielone jabłka o lekko kwaśnym smaku.

Dlaczego właśnie ta odmiana przewyższa właściwościami odchudzającymi inne gatunki jabłek?

Na czym polega sekret zielonego jabłka? Odpowiedź możemy znaleźć na przykład w magazynie ,,Food Chemistry”, gdzie specjaliście wskazują na takie właściwości, które niesie ze sobą regularne jedzenie zielonych jabłek:

  • Zielone jabłko zawiera związki, które nie poddają się trawieniu i zapobiegają zaburzeniom związanymi z otyłością. Odmiana ta jest bogata w polifenol, błonnik oraz węglowodany.
  • Ta odmiana dba również o rozwój dobrej flory bakteryjnej, która chroni okrężnicę przed działaniem toksyn i wspomaga trawienie tłuszczów.
  • Jabłka z odmiany Granny Smiths są zdrowsze między innymi od Golden Delicious, Fuji, Gali, Red Delicious czy Braeburn. Zawierają one więcej polifenoli oraz składników, które pomagają kontrolować masę ciała i zapobiegać otyłości.
  • Zielone jabłko stymuluje rozwój dobrych bakterii w okrężnicy, co wspomaga proces chudnięcia. Dzięki temu przywraca się równowagę metaboliczną, neutralizuje stany zapalne i zapobiega przybieraniu na wadze.
  • Jabłka zapewniają także uczucie sytości, więc naprawdę warto sięgnąć co najmniej po jedno dziennie.

Nie zwlekaj i sięgnij po jabłko… najlepiej zielone!