Jak Dobrze Wyspać się po Ciężkim Dniu

Miewasz dni, w których jedyna rzecz, o której marzysz to to, żeby ten dzień już się skończył, tak abyś mogła spokojnie wrócić do domu, zrelaksować się, a potem dobrze się wyspać i zapomnieć o wszystkim, by nazajutrz z zapałem powitać nowy dzień. Otóż, bywają takie dni, że jeden obowiązek goni drugi a dzień to niekończące się pasmo zmartwień. To te dni, kiedy wszystko wydaje Ci się trudne. Być może gorzej sypiasz, nie budzisz się na czas, nie możesz znaleźć kluczy, Twój szef jest w złym humorze, krótko mówiąc – wszystko sprzysięgło się przeciwko Tobie. Dlatego poniżej dzielimy się z Tobą kilkoma wskazówkami, dzięki którym będziesz mogła wyspać się jak suseł – nawet po ciężkim dniu.

W drodze do domu, pomyśl o rzeczach, które przynoszą Ci szczęście i spokój. Posłuchaj swojej ulubionej muzyki. To dobry krok ku temu aby zrelaksować swój umysł i pozbyć się pokładów złej energii. Po powrocie do domu, zastosuj nasze rady, które znajdziesz poniżej aby wyspać się jak nigdy!

Jak porządnie wyspać się?

  • Po pierwsze, ubierz wygodne ubranie. Nie noś niczego co krępuje ruchy i jest niekomfortowe. Uwolnij się.
  • Weź cudownie relaksującą kąpiel z ulubionym zapachem. Włącz łagodną muzykę, która pomoże ukoić Twoje nerwy.
  • Skoro już trochę poćwiczyłaś w drodze powrotnej do domu, pomyśl o dobrych rzeczach, oddaj się marzeniom, pozwól działać swojej wyobraźni. Pomyśl, że jutro będzie piękny dzień i wszystko pójdzie po Twojej myśli.
  • Możesz również oddać się medytacji. Jeśli nie jesteś przyzwyczajona do tego typu technik, to dobra pora, aby się z nimi zapoznać. Sama zobaczysz jak złagodzą one Twój stres.
  • Podczas kąpieli, wymasuj ciało. Zacznij od delikatnych ruchów, a następnie masuj bardziej stanowczo wszystkie napięte partie mięśni. Nie zapomnij o stopach – to tam gromadzą się wszystkie napięcia. Po takim masażu, Twoje ciało będzie jak nowe.
  • Wymasuj też skórę głowy. Niektórzy ludzie zmagają się z bardzo wrażliwym skalpem, nie potrzeba zatem używać do tego celu dużo siły. Najważniejsze jest to, aby dowiedzieć się, co lubisz. Pamiętaj, że masaż nie powinien być bolesny.
  • Teraz przejdź do masażu szyi i skorzystaj ze swojego ulubionego olejku. Kilka jego kropli umieść w zagłębieniu dłoni i masuj okolicę szyi. Nigdy nie naciskaj bezpośrednio na kręgosłup, masuj jedynie po bokach. Możesz zataczać kręgi palcami lub za pomocą kciuka i palca wskazującego tej samej dłoni po obu stronach kręgosłupa. Przesuwaj rękę w górę i w dół z odpowiednim naciskiem, tak aby procedura była bezbolesna. Poczujesz jak Twoje mięśnie się rozluźniają.
  • Teraz czas popracować nad płucami. Oddychanie nie tylko pomaga w całkowitym rozluźnieniu Twojego ciała. Jeśli poświęcisz na nie trochę czasu, wykonując głębokie wdechy i powolne wydechy, pozwolisz aby tlen dostał się do wszystkich komórek Twojego ciała. Kiedy jesteś zestresowana lub odczuwasz napięcie, Twój oddech staje się płytki, a Ty sama przestajesz korzystać z zalet prawidłowej techniki oddychania.

Zauważysz, że podczas uwalniania powietrza z płuc, wszystkie Twoje mięśnie się rozluźnią. Jeżeli zastosujesz się do podanych tu wskazówek, na pewno będziesz o wiele spokojniejsza i poczujesz się szczęśliwa.

Twoja kąpiel powinna trwać od 15 do 20 minut. Jeżeli chcesz, możesz oczywiście ją wydłużyć, ale bez przesady. Zrobione? A zatem pozostał Ci już tylko jeden krok do osiągnięcia całkowitego relaksu – zaśniesz po nim jak dziecko!

2#relaksujaca-kapiel-wyspać.jpg

Rumianek

Po wykonaniu powyższych kroków, możesz przejść do przygotowania naparu z rumianku. Jeszcze bardziej rozluźni on Twoje ciało i przygotuje je do ożywczego odpoczynku. Jeśli zgłodniejesz, unikaj jedzenia dużej ilości pokarmów przed snem. Jeśli chcesz się dobrze wyspać, postaw na lekką sałatkę lub owoce. Obfite posiłki mogą powodować bezsenność.
Uwaga: olejki eteryczne zalecane dla relaksu to: lawenda, pomarańcza i drzewo sandałowe. Należy unikać olejków z ekstraktem z mięty lub rozmarynu.

Dzięki tym kilku wskazówkom, będziesz mogła wyspać się jak suseł – nawet po ciężkim dniu.