Jak obniżyć poziom Cholesterolu?

Cholesteroljego wysoki poziom we krwi może być przyczyną wielu problemów zdrowotnych. Najczęstszymi z nich i zarazem najpoważniejszymi są te, związane z podwyższonym ryzykiem chorób serca i udaru mózgu. Nadmiar całkowitego cholesterolu we krwi prowadzi do stwardnienia tętnic – dlatego powinniśmy szczególnie zadbać o utrzymanie jego prawidłowego poziomu. Pamiętajmy, że natura oferuje nam bogaty wybór roślin i produktów, dzięki którym będziemy mogli regulować poziom cholesterolu i triglicerydów.

Jak obniżyć poziom Cholesterolu?

Domowy sposób z użyciem Guggula

Guggul to pochodząca z Indii roślina lecznicza. Przez wielki tradycyjnie stosowano ją do obniżania poziomu cholesterolu i triglicerydów we krwi oraz do regulowania stosunku między poziomami cholesterolu złego i dobrego. Zgodnie z zapewnieniami wielu naukowców Guggul posiada zdolność do ograniczania produkcji trjglicerydów w wątrobie.

Domowy sposób z użyciem owsa

2#:Owies-cholesterolu.jpg

Owies to zboże, które bardzo korzystnie wpływa na nasz organizm – między innymi pomaga utrzymać niski poziom cholesterolu i triglicerydów. Tę cudowną moc, zawdzięczamy zawartości dużych ilości rozpuszczalnych włókien. Według ekspertów żywieniowych zboże to zawiera również  beta-glukany lub polisacharydy, które wykazują naturalne właściwości antyrakowe – dlatego też owies jest uważany za jeden z najważniejszych produktów żywieniowych polecanych jako naturalny i skuteczny środek do zwalczania wielu chorób.

Domowe sposoby z użyciem kozieradki

3#:Kozieradka-cholesterolu.jpg

Kozieradka (zwana też fenegryką lub greckim sianem) to lecznicze zioło, którego rodzimym obszarem występowania jest Europa Południowa i Azja. Od wieków jest wykorzystywana jako naturalny i skuteczny środek na obniżenie wysokiego poziomu triglicerydów, Najcenniejszą częścią kozieradki są jej nasiona, które – wysuszone – ograniczają wchłanianie triglicerydów w jelitach.

Najlepszym sposobem na utrzymanie niskiego poziomu cholesterolu i triglicerydów jest stosowanie ubogiej w tłuszcze diety oraz systematyczna aktywność fizyczna. Ponadto należy spożywać kilka porcji warzyw i owoców dziennie oraz pić duże ilości wody. Jednak najważniejszym elementem przeciwcholesterolowej diety jest unikanie tłustych potraw takich jak smażone dania, sosy czy fast foody, które zawierają tłuszcze nasycone, a te z kolei wpływają na niekontrolowane podwyższenie poziomu cholesterolu oraz wzrost wagi ciała.