Jak schudnąć z cytryną, owsem i spiruliną?

Płatki owsiane to świetny wybór, jeśli chcesz zaspokoić głód i uniknąć napadów łakomstwa. Możesz jeść je na śniadanie, a zapewnią Ci energię nie wpływając negatywnie na Twoją masę ciała.
Cytryna, owies i spirulina

Aby stopniowo schudnąć bez uszczerbku na zdrowiu, można włączyć do swojej diety kilka produktów, które dzięki swoim naturalnym właściwościom zaspokoją głód, jednocześnie nie wpływając negatywnie na masę Twojego ciała.

W dzisiejszym artykule opowiemy Ci jak schudnąć z pomocą cytryny, owsa i spiruliny!

Jak schudnąć dzięki 3 magicznym składnikom

Cytryny

Jeśli chcesz schudnąć, cytryny to jeden z niezbędnych produktów w Twojej diecie. Mają one wiele zdrowotnych właściwości – cytryny oczyszczają organizm z toksycznych substancji, poprawiają trawienie, a dzięki zawartej w nich witaminie C pozwalają wyeliminować tłuszcze i lepiej wchłaniać substancje odżywcze.

Paradoksalnie, mimo że są kwaśne, cytryny neutralizują nadmierną kwasowość żołądka, gdyż mają działanie alkalizujące.

Jak włączyć cytryny do swojej diety?

  • Na pusty żołądek: przygotuj szklankę wody i dodaj do niej sok z połowy cytryny. Oprócz tego, że środek ten pomoże Ci schudnąć, doskonale zwalcza także zaparcia.
  • Jako dodatek do dań: cytryna jako dodatek pozwoli zredukować działanie soli i octu.
  • Pomiędzy posiłkami: w ciągu dnia pij wodę z cytryną, lekko dosłodzoną stewią dla smaku.

Woda z cytryną

Owies

Owies to zboże bogate w substancje odżywcze i błonnik, które zapewniają uczucie sytości i pozwalają uniknąć napadów głodu i podjadania. Właśnie dlatego owsianka na śniadanie to świetny wybór. Możesz przygotować ją na jeden z poniższych sposobów:

  • Napój owsiany: możesz kupić gotowy napój owsiany lub przygotować go w domu, a następnie zblendować z owocami i orzechami.
  • Gotowana owsianka: sposób przygotowania jest bardzo podobny do ryżu z mlekiem, jednak w tym przypadku używasz tylko owsianych produktów. Gotuj owies przez kilka minut w owsianym napoju; dla smaku możesz dodać odrobinę cynamonu lub imbiru. Jest to idealny przepis na chłodne dni, gdyż zapewnia sporą dawkę energii i rozgrzewa.
  • Pełnowartościowe śniadanie: uwierz, że po takim śniadaniu przez kilka godzin nie poczujesz głodu! Wymieszaj 2 łyżki stołowe mielonego owsa z odrobiną świeżego sera, ziarnami zbóż, sokiem z cytryny, garścią orzechów i bakalii oraz łyżką stołową miodu. Możesz dorzucić do tej mieszanki również trochę świeżych owoców.
  • Jest to nie tylko niezwykle zdrowe i odżywcze śniadanie, ale dodatkowo zawarte w nim składniki pomogą Ci schudnąć.
  • Krem z warzyw: zamiast mleka czy ziemniaków, możesz dodać garść płatków owsianych do kremu z warzyw, aby nadać mu lepszą konsystencję.

Krem Budwig

Spirulina

Spirulina to alga słodkowodna, której supermoce i zawartość takich składników jak proteiny, enzymy, chlorofil, kwasy tłuszczowe, witaminy A,B,E oraz H, a także minerały – żelazo, wapń, fosfor i magnez – z pewnością pomogą Ci schudnąć. Jest to idealny składnik diety odchudzającej, gdyż zapewnia dużą dawkę substancji odżywczych, nawet w niewielkich ilościach, a dzięki temu dłużej nie czujemy głodu.

Oprócz zapewnienia uczucia sytości, spirulina reguluje także poziom cukru we krwi i pozwala zwalczyć niepokój i stres, przez które często podjadamy i co sprawia, że nie możemy schudnąć.

Spirulinę możesz zażywać w formie tabletek przed każdym posiłkiem. Jeśli chciałbyś przybrać na wadze, tabletki spiruliny należy wówczas stosować po posiłkach.

Zielone smoothie

Jak schudnąć? Oto plan!

Podsumowując, oto plan, który musisz zrealizować, jeśli chcesz schudnąć:

  • Pij wodę z sokiem z cytryny na pusty żołądek.
  • Zażyj tabletkę spiruliny przed śniadaniem.
  • Zjedz śniadanie oparte na produktach owsianych.
  • Przed południem wypij wodę z cytryną.
  • Przed obiadem zażyj kolejną tabletkę spiruliny.
  • Zjedz obiad, w którym znajdą się produkty owsiane (opcjonalnie).
  • Po południu pij wodę z cytryną.
  • Weź tabletkę spiruliny przed obiadem (opcjonalnie, gdyż nadmiar tego składnika może dać Ci zbyt dużo energii i utrudnić zasypianie).