Jak zlikwidować podwójny podbródek? – 3 sposoby

Problem podwójnego podbródka pojawia się zwykle po 30 roku życia w wyniku zmian hormonalnych, jednak odpowiednia dieta oraz serie codziennych ćwiczeń mogą zmniejszyć jego widoczność.
Zlikwiduj podwójny podbródek

Podwójny podbródek to nic innego jak tłuszczyk zgromadzony w wyniku nadwagi lub zaburzeń hormonalnych. Równie dobrze może być on też po prostu zapisanym w genach spadkiem po rodzicach.

Nierzadko pojawia się on także jako skutek uboczny odchudzania – skóra podbródka i szyi w wyniku utraty komórek tłuszczowych wiotczeje i nieestetycznie zwisa tworząc tzw. drugą brodę.

Odkryj trzy najlepsze sposoby na walkę z tym problemem natury estetycznej – dowiedz się, jak najprościej zlikwidować podwójny podbródek oraz jak ujędrnić skórę szyi.

Podwójny podbródek – co przyczynia się do jego powstawania?

Podwójny podbródek to po prostu skupisko komórek tłuszczowych. Ten bardzo powszechnie występujący problem estetyczny dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Znacznie częściej występuje jednak u osób dorosłych niż u dzieci czy nastolatków.
Komórki tłuszczowe zlokalizowane w okolicach brody i szyi zwykle są związane w występowaniem nadwagi i otyłości. Czynnikami, które szczególnie sprzyjają powstawaniu drugiej brody są: siedzący tryb życia, palenie tytoniu oraz niezdrowa dieta.

Za podwójny podbródek mogą jednak również być odpowiedzialne geny, zmiany hormonalne albo po prostu starzenie się organizmu.

Podwójny podbródek

U osób w wieku 28-30 lat poziom hormonów tłuszczu jest stosunkowo niski. Sytuacja ta zmienia się, gdy przekraczamy próg 30 lat – począwszy od tego wieku poziom hormonów tłuszczu zaczyna ulegać wahaniom, przyczyniając się tym samym do gromadzenia się niechcianych wałeczków w pewnych częściach ciała, zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn.

To właśnie w starszym wieku jesteśmy narażeni na zwiększone gromadzenie się tłuszczyku, który powoduje nie tylko coraz to większy podwójny podbródek, ale także odkłada się w innych częściach ciała, takich jak brzuch, nogi, plecy czy pośladki.

Jak zapobiegać powstawaniu podwójnego podbródka

W przypadku podwójnego podbródka – podobnie jak w każdym innym miejscu ciała, w którym nadmiernie gromadzą nam się komórki tłuszczowe – należy włożyć wiele wysiłku w pozbycie się zbędnej masy ciała.
Pamiętaj, że najlepszym sposobem na odchudzanie jest zdrowa dieta i regularna aktywność fizyczna. Często jednak w ferworze walki ze zbędnymi kilogramami, zapominamy o podbródku i szyi.

Jak zatem można zapobiegać tworzeniu się podwójnego podbródka, a jeśli już go mamy, to jak możemy się go pozbyć?

Zwalcz nadmierne zatrzymywanie wody w tkankach organizmu

Objawy zatrzymania wody w tkankach

Podwójny podbródek jest często wynikiem nadmiernego spożywania alkoholu, cukru i soli. Składniki te prowadzą do zwiększenia masy tkanki tłuszczowej oraz przyczyniają się do retencji wody w tkankach organizmu, sprawiając, że nasza twarz wygląda niczym spuchnięta.

Koniecznie unikaj spożywania tych produktów w nadmiarze oraz staraj się zwiększyć dzienne spożycie wody, dzięki czemu zapewnisz swojemu ciału odpowiedni poziom nawilżenia.

To właśnie odwodniony organizm gromadzi wodę w tkankach, a przy okazji zatrzymuje wraz z nią wiele szkodliwych dla zdrowia substancji.

Uważaj na wszelkie formy nietolerancji pokarmowej

Osoby cierpiące na nietolerancje pokarmowe (na przykład wrażliwość na gluten czy na zespół drażliwego jelita) są bardziej narażone na podwójny podbródek w przyszłości niż zdrowe osoby.

Tego typu zaburzenia mogą być sygnałem, że układ pokarmowy nie pracuje poprawnie oraz że może istnieć jakiś czynnik, który poważnie zaburza jego funkcjonowanie.

Według Międzynarodowej fundacji do czynnościowych zaburzeń przewodu pokarmowego nie ma pewności na temat źródeł zapalenia. Z kolei potwierdzono, że wydzielające się gazy jelitowe, owszem, są bezpośrednio związane z nietolerancją pokarmową.

Ćwiczenia likwidujące podwójny podbródek

Ćwiczenia na podwójny podbródek

Poza powyższymi wskazówkami, należy pamiętać, że jedną z najskuteczniejszych metod walki z podwójnym podbródkiem jest realizowanie odpowiedniego planu ćwiczeń, które pomogą ujędrnić skórę szyi i spalić odłożone w okolicach podbródka komórki tłuszczowe.

Poniższe ćwiczenia są alternatywą dla kosztownych zabiegów chirurgicznych oraz doskonałą metodą zapobiegania powstawaniu drugiego podbródka.

  • Przechyl głowę na jeden bok i utrzymują tę pozycję przez 10-15 sekund, jednocześnie dotykając językiem podniebienia. Następne przechyl głowę na drugi bok i powtórz ćwiczenie.
  • Połóż się na plecach, rozluźnij mięśnie twarzy, a następnie podnoś głowę, starając się brodą dotknąć klatki piersiowej. Początkowo wykonuj serię 10 powtórzeń i stopniowo zwiększaj je aż do 50.
  • Usiądź na krześle i pewnie oprzyj plecy. Odchyl głowę do tyłu, tak jakbyś chciał spojrzeć w sufit. Utrzymując tę pozycję, staraj się naciągać szyję do przodu zupełnie jakbyś chciał pocałować sufit. Zrób kilka powtórzeń, a następnie rozluźnij.

Aby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, należy cierpliwie i regularnie stosować się do powyższych wskazówek. Pamiętaj, że efekty nie są natychmiastowe – drugi podbródek zniknie tylko wtedy, gdy będziesz konsekwentnie ćwiczyć i stosować zdrową dietę.