Koktajl z owsa i zielonego jabłka – duet doskonały!

Owsianka z zielonym jabłkiem

Koktajl z owsa i zielonego jabłka – czy miałeś kiedykolwiek okazję spróbować taką kombinację? Wielu lekarzy i dietetyków zaleca ten prosty koktajl w trosce o zdrowie i odpowiednią wagę.

Koktajl z owsa i zielonego jabłka – poznaj jego dobroczynne działanie

Owies i zielone jabłko

Korzyści płynące z regularnego spożywania napoju na bazie owsa i zielonego jabłka są liczne. Koktajl ten jest nie tylko zalecany osobom, które pragną utrzymać idealną wagę, ale także stanowi doskonałe śniadanie dla całej rodziny.

Koktajl z owsa i zielonego jabłka reguluje metabolizm

Owies należy do grupy super produktów żywnościowych. Jest jednym z największych sprzymierzeńców naszego zdrowia, dlatego też nie powinno go zabraknąć w naszej codziennej diecie.

Jeśli przygotujemy owies w duecie z zielonym jabłkiem, dodatkowo wzmocnimy jego korzystne działanie na nasz organizm. Jedną z najbardziej znanych właściwości tego zboża są jego właściwości regulujące przemianę materii.

  • Kombinacja zawartego w owsie błonnika z obecnymi w zielonym jabłku pektynami aktywuje metabolizm, pomaga oczyścić organizm ze szkodliwych substancji oraz wspomaga spalanie tłuszczu.
  • Właśnie ze względu na regulujące metabolizm właściwości owsa, dietetycy zalecają spożywanie tego koktajlu na śniadanie. Dzięki dużej zawartości błonnika sprawi on, że będziemy odczuwać sytość przez długi czas oraz przyspieszy on przemianę materii.

Koktajl z owsa i zielonego jabłka pomaga obniżyć poziom cholesterolu

Jeśli usłyszałeś od lekarza, że poziom Twojego cholesterolu jest podwyższony, koniecznie włącz owsiano-jabłkowy koktajl do swojej diety. Jak doskonale wiesz, poziom cholesterolu można regulować naturalnie, za pomocą odpowiedniej diety bez konieczności sięgania po leki.

  • Jedną z najcenniejszych właściwości owsa jest absorbowanie przez jego włókna obecnych we krwi toksyn i nadmiaru cholesterolu.
  • Zielone jabłko posiada podobne właściwości. Jest bogatym źródłem polifenoli i pektyny, które usuwają zły cholesterol (LDL). Dodatkowo wyrównuje poziom dobrego cholesterolu (HDL)jest on jednym z kluczowych czynników profilaktyki chorób serca.
  • Napój ten – dzięki niskiej zawartości sodu i odpowiedniemu poziomowi potasu – pomaga również regulować ciśnienie tętnicze krwi.

Koktajl z owsa i zielonego jabłka – doskonały na odchudzanie

Wielokrotnie wspominaliśmy już w innych artykułach o odchudzających właściwościach owsa. Dziś przedstawiamy jego kombinację z zielonym jabłkiem, która sprawia, że działanie zboża jest jeszcze bardziej skuteczne.

Poznaj korzyści płynące z regularnego picia tego prostego i zarazem pysznego koktajlu.

  • Reguluje poziom cukru we krwi. Jest on doskonałą propozycją dla diabetyków. Co więcej, jak już wspomnieliśmy, stymuluje prawidłową przemianę materii.
  • Koktajl z owsa i zielonego jabłka jest niezwykle sycący – dlatego też jest on idealną propozycją zdrowego śniadania. Dzięki niemu unikniesz podjadania przed obiadem!
  • Wspomaga produkcję wytwarzanego przez wątrobę enzymu o nazwie lecytyna. Składnik ten jest odpowiedzialny za oczyszczania organizmu i usuwanie z niego tłuszczu. Ponadto oczyszcza on tętnice z ewentualnych złogów tłuszczu. Jednym słowem – koktajl ten jest fantastyczny!
  • Kolejną zaletą koktajlu jest wspomaganie procesu trawiennego. Dzięki zawartości węglowodoru o powolnej absorbcji będziemy nie tylko dłużej odczuwali sytość, ale także wspomożemy wytwarzanie kwasu żołądkowego, ułatwimy przyswajanie pokarmów oraz zwalczymy zaparcia.

Dzięki regularnemu spożywaniu koktajlu nasz organizm będzie odpowiednio regulował funkcje poszczególnych narządów, zapobiegniemy nadmiernemu zatrzymywaniu płynów w tkankach organizmu, a także skuteczniej będziemy usuwać zgromadzony tłuszcz.

Bomba witaminowa

Koktajl z owsa i zielonego jabłka stanowi prawdziwą bombę witaminową – idealną na dobry początek dnia. Jest to doskonała opcja na śniadanie nie tylko dla Ciebie, ale także dla całej Twojej rodziny (włącznie z dziećmi i osobami starszymi).

Dowiedz się, jakich substancji odżywczych dostarcza koktajl z owsa i zielonego jabłka.

  • Jest bogatym źródłem witamin z grupy B, takich niacyna, tiamina i ryboflawina. Biorą one czynny udział w odbudowie tkanek i mięśni, przekształcają cukier w energię, aktywują przemianę materii oraz wspomagają syntezę białek.
  • Koktajl z owsa i zielonego jabłka jest cennym źródłem podstawowych aminokwasów oraz wielu związków mineralnych, takich jak magnez, żelazo, fosfor, sód, wapń etc. Krótko mówiąc – zawiera zasadnicze dla naszego zdrowia składniki odżywcze.

Koktajl z owsa i zielonego jabłka – przepis

Owsiano jabłkowy koktajl

Składniki

  • 200 ml wody
  • 3 łyżki płatków owsianych (60 gramów)
  • 1 zielone jabłko
  • Kilka kropel soku z cytryny
  • Odrobina cynamonu w proszku
  • 2 kostki lodu

Przygotowanie

  • Zalecamy spożywanie koktajlu na śniadanie. Jest on przepyszny w smaku i z pewnością będziesz go przygotowywać z chęcią każdego ranka.
  • Codziennie przed pójściem spać zalej szklanką wody 3 łyżki płatków owsianych i pozostaw na całą noc. Następnego ranka dokładnie umyj zielone jabłko i pokrój je na ćwiartki. Jeśli to możliwe nie obieraj go ze skórki – to właśnie tam znajdują się najcenniejsze składniki odżywcze.
  • Do blendera wrzuć płatki owsiane (razem z wodą, w której moczyły się przez całą noc), jabłko, sok z cytryny i odrobinę cynamonu. Miksuj aż uzyskasz jednolitą konsystencję. Przed podaniem dodaj 2 kostki lodu.

Życzymy smacznego!