Kolacja a zdrowy, głęboki sen

W przeciwieństwie do tego, co robi większość z nas, dla głębokiego, zdrowego snu, niezbędna jest lekka, ale pożywna, kolacja. Ważne, żebyśmy nie czuły się po niej głodne.
Kolacja a zdrowy sen

Kolacja dla wielu z nas jest chwilą na odpoczynek i spędzenie czasu z rodziną. Dlatego też bardzo często jemy w nadmiarze i zbyt późno. Powinnaś wiedzieć, że jeżeli miewasz problemy z zaśnięciem lub się nie wysypiasz, to właśnie kolacja może być kluczem do rozwiązania tej przypadłości.

W dzisiejszym artykule wyjaśnimy Ci, jaka kolacja jest najlepszym sposobem na zdrowy i głęboki sen.

Kolacja biednego

Mówi się, że śniadanie powinno być iście królewskie, obiad książęcy, a kolacja jak u biednego. To właśnie taki rytm obowiązuje nasz organizm, który dostosowuje się do naturalnych funkcji życiowych. Każdego ranka potrzebujemy dużej dawki energii, która pozwoli nam funkcjonować przez cały dzień.

Wieczorem, natomiast, powinnyśmy jedynie unikać pójścia do łóżka „na głodnego”. Problem polega na tym, że zazwyczaj robimy na odwrót. Większość z nas – ze względu na brak czasu lub brak przyzwyczajenia – nie jada śniadań, co bardzo zużywa nasz organizm i sprzyja zmęczeniu i poddenerwowaniu.

Stresująca praca uniemożliwia nam zrelaksowanie się aż do późnych godzin popołudniowych. To właśnie wtedy nagromadzony przez cały dzień głód daje o sobie znać.

Kolacja z mikrofalówki

Kolacja się nie spala

Pamiętaj, że Twój organizm nie wykorzysta większości energii dostarczonej wieczorem. Przeciwnie. Zamieni ją w magazynowany tłuszcz, co utrudni pracę wątroby. Jeżeli przeciążymy wątrobę, automatycznie nie będziemy w stanie wypocząć i będziemy przemęczone zaraz po przebudzeniu.

Poniżej znajdziesz przepisy na lekkie i pożywne posiłki. Tego typu kolacja powinna być spożywana około ósmej wieczorem, albo przynajmniej na dwie godziny przed snem.

Sałatka z pomidorów i awokado oraz omlet z warzyw

Sałata jest warzywem z dużą zawartością wody i błonnika, ale jednak nie wszystkie osoby mogą ją dobrze strawić. Dlatego też, jeżeli zamierzasz jeść na kolację surowe warzywa, lepiej wybrać pomidory, które są bardzo bogate w antyoksydanty.

A jeśli dodasz do tego przepyszne awokado, otrzymasz wspaniałą, pożywną sałatkę. Możesz doprawić ją bazylią lub oregano.

Jajko, z kolei, jest źródłem protein, których nie może zabraknąć w Twoim wieczornym menu. Jest lekkostrawne i zawiera wiele niezbędnych nutrientów.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: Awokado – wszystko co możesz z nim zrobić

Świeże awokado

Sok warzywny i pieczona ryba

Innym sposobem na jadanie surowych warzyw, bez przeciążania metabolizmu, są soki warzywne lub gazpacho. Wystarczy użyć blendera lub sokowirówki, a otrzymasz przepyszne i odświeżające danie.

Jako dodatek proponujemy jakąkolwiek rybę przygotowaną w piekarniku. To najzdrowszy sposób gotowania.

Warzywa z grzybami

Dla osób, które nie jadają produktów pochodzenia zwierzęcego lub chcą zjeść jeszcze lżejszą kolację, proponujemy danie z grzybami. Grzyby są idealnym źródłem protein.

Możemy podsmażyć je na oliwie z oliwek wraz z warzywami: cebulą, marchewką, porem lub kabaczkiem. Doprawiamy czosnkiem, pietruszką i papryką w proszku.

Warzywa

Zupa z cebuli i kompot jabłkowy

Na chłodne, zimowe dni, kiedy czujemy się słabe i zmęczone, polecamy przygotować pyszną zupę z cebuli, na bazie bulionu warzywnego.

Zdrowy i sycący jest również kompot jabłkowy. To idealny deser. Do tego garstka orzechów i gotowe.

Nie zapomnij przeczytać: Lecznicza zupa – jak ją przygotować?

Zupa-krem z warzyw i płatków owsianych

Krem z warzyw to kolacja idealna – zwłaszcza, jeżeli jesteś wyjątkowo głodna. Pomaga nam napełnić żołądek, jednocześnie dostarczając witamin, minerałów i błonnika.

Jeżeli dodamy do niego odrobinę płatków owsianych, wspomożemy funkcjonowanie systemu nerwowego, dzięki czemu się zrelaksujemy i będziemy cieszyć się głębokim i regenerującym snem.