Jak kontrolować poziom glukozy we krwi?

Odpowiedni poziom glukozy we krwi to bardzo ważna kwestia, którą bardzo często zaniedbujemy. Koniecznie zastosuj się do kilku prostych i skutecznych wskazówek.
Poziom glukozy we krwi

Życie z cukrzycą to bardzo duże wyzwanie. Jesteś zmuszona nieustannie dbać o poziom glukozy i zdarza się, że – pomimo wielu wysiłków – nie jesteś w stanie osiągnąć oczekiwanych rezultatów.

Przestań się zamartwiać, bo tylko pogarszasz sytuację. W dzisiejszym artykule poznasz kilka skutecznych strategii, dzięki którym szybko i skutecznie uregulujesz poziom glukozy we krwi.

Jak dbać o poziom glukozy we krwi?

1. Unikaj skrobi

Produkty bogate w skrobię, takie jak ziemniaki i zboża, są nieodzownym elementem naszej diety. Chociaż są źródłem wielu nutrientów, jeżeli masz zbyt wysoki poziom glukozy, powinnaś znacznie ograniczyć ich spożycie.

Dlaczego? Ze względu na molekułę zwaną amilopektyną, która jest niezwykle szybko trawiona przez nasz organizm. Problem polega na tym, że równie szybko podnosi nasz poziom cukru.

Najlepiej jest całkowicie odstawić skrobię na około dwa dni. Taki okres czasu wystarczy, żeby ustabilizować poziom glukozy. Potem możesz ponownie włączyć ją do Twoich posiłków (nigdy w nadmiarze).

Weź pod uwagę, że skrobia jest ogromnym źródłem energii, która – niewykorzystana – zamienia się w tłuszcz.

2. Zmniejsz spożycie cukru

Cukier

Zarówno cukrzycy, jak i osoby z tendencją do choroby, powinni zredukować do minimum ilość przyjmowanych cukrów. Może się wydawać, że nie ma w tym nic trudnego, ale jednak konieczna jest spora dawka silnej woli.

Pierwszym krokiem jest całkowite zrezygnowanie ze wszelkiej maści słodzików. Niezbędna jest też kontrola wszystkich spożywanych produktów: paczkowany chleb, napoje energetyzujące i mrożonki zawierają ogromne ilości cukru, który ma na celu poprawienie ich smaku.

Powinnaś zawsze sprawdzać opakowania: znajdziesz tam listę zawartych składników, w tym cukrów, i ich wartość energetyczną. Polecamy wybierać produkty naturalne i świeże, takie jak warzywa i owoce.

Przeczytaj również: Ciasto bez mąki, cukru i glutenu

3. Odpowiednia ilość witaminy D

Jogurt naturalny

Według publikacji Diabetes Voice, niedobór witaminy D może prowadzić do problemów z przyswajalnością cukru. Jeżeli Twój poziom glukozy jest zbyt wysoki, zadbaj o dostarczenie do organizmu tego tak ważnego nutrientu.

Wystarczy codziennie przebywać na słońcu – promienie słoneczne sprawiają, że nasz organizm produkuje witaminę D w sposób naturalny.

Znajdziesz ją też w następujących produktach:

  • Olej z ryb
  • Tuńczyk
  • Jogurt naturalny
  • Pełnoziarniste zboża
  • Sardynki
  • Migdały
  • Tofu
  • Jaja
  • Twaróg

Świetnym rozwiązaniem są też kapsułki z witaminą D sprzedawane w aptekach.

4. Aktywność fizyczna

Codzienne uprawianie sportów jest kluczem do zdrowia. Magazyn Journal of Sports Medicine and Physical Fitness zapewnia, że wystarczy 1 godzinna wysiłku fizycznego, 3 razy w tygodniu. Efekty są widoczne już po 3 tygodniach.

Jeżeli nie masz zwyczaju uprawiania sportów, możesz zacząć od 30-minutowych spacerów. Pamiętaj, żeby nie przeciążać organizmu. Zacznij powoli i stopniowo zwiększaj intensywność wykonywanych ćwiczeń.

5. Pamiętaj o lekarstwach

Żeby móc prawidłowo kontrolować poziom glukozy we krwi, zastosuj się do zaleceń Twojego lekarza. Tabletki? Wstrzyknięcia insuliny? Nie zapominaj o nich! Nieodpowiednie dawkowanie lekarstw może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Jeżeli zapomniałaś o porannej dawce, koniecznie pamiętaj o kolejnej! Nie igraj z własnym zdrowiem. Staraj się mieć lekarstwa zawsze przy sobie.

Tabletki

6. Pij duże ilości wody

Woda to samo zdrowie. To dzięki niej nasz organizm jest w stanie eliminować toksyny. Pamiętaj, żeby zastąpić wszystkie napoje wodą mineralną. Te, które najbardziej wpływają na poziom glukozy to:

  • Kawa
  • Soki
  • Napoje energetyzujące

Jeżeli wolisz pijać coś o bardziej konkretnym smaku, polecamy orzeźwiającą wodę z dodatkiem owoców lub ciepłe napary i herbaty.

Polecamy Ci przeczytać: Szklanka wody na czczo – 10 korzyści

Mniejszy poziom glukozy, większa jakość życia

Żeby móc zagwarantować sobie odpowiedni poziom cukru we krwi, przede wszystkim należy zmienić styl życia. Zastosuj się do wszystkich powyższych zaleceń, a będziesz mogła cieszyć się zdrowiem przez długie, długie lata.