Korzyści z Chodzenia Boso

Wbrew temu co mówią i myślą inni, chodzenie boso niesie wiele korzyści dla Twojego zdrowia. Dzięki tej prostej czynności ćwiczysz wszystkie mięśnie w stopach, a im dłużej powtarzasz spacery boso, tym będą one silniejsze.

Co warto wiedzieć o chodzeniu boso

Badania przeprowadzone na ten temat wykazały, że gdy stopy są w bezpośrednim kontakcie z podłożem, przynoszą wiele korzyści dla zdrowia organizmu, jak i stanu umysłu. Jak wszyscy wiemy, w stopach znajduje się wiele zakończeń nerwowych, a gdy wejdą one w kontakt z podłożem, mogą pomóc w usunięciu szkodliwych dla organizmu elementów, takich jak stres i niepokój.

Zalecane jest, aby spacerować boso bezpośrednio po ziemi, na trawie i świeżym powietrzu, ale kiedy nie masz takiej możliwości, możesz chodzić boso także po drewnianej podłodze w domu.

Korzyści z chodzenia boso

2#szczescie;boso.jpg

  • Stymuluje krążenie krwi, pozwalając również na lepsze dotlenienie organizmu.
  • Pozwala organizmowi na pozbycie się dużej ilość tłuszczu i toksyn.
  • Eliminuje stres, depresję i nerwicę, wzmacniając system nerwowy.
  • Zapobiega żylakom, ponieważ wzmacnia układ żył i pozwala na lepszy transport składników odżywczych w organizmie.
  • Jeśli wykonujesz bose spacery, uciskasz wszystkie możliwe zakończenia nerwowe w stopach, które prowadzą do różnych narządów w Twoim organizmie, pozwalając na łagodzenie chorób spowodowanych niedrożnością tych kanałów energetycznych.

Istnieje terapia o nazwie refleksologia, która polega na uwalnianiu zgromadzonej energii, nie przepływającej w sposób naturalny, powodując tym samym wiele rodzajów chorób – głównie zmian w układzie nerwowym. Uwalnianie energii zachodzi poprzez uciskanie strategicznych punktów, które znajdują się w dolnej partii stóp. Kiedy chodzisz bez butów, punkty te są uciskane w sposób naturalny, który pozwala się zrelaksować i poprawia ogólny stan Twojego zdrowia. Jednakże, metoda ta jest znacznie bardziej skuteczna gdy praktykujesz ją… na trawie.

Pamiętaj!

Mimo, że ta terapia relaksacyjna jest bardzo prosta, należy zachować ostrożność, zważywszy na fakt, że na ziemi często znaleźć można elementy, które mogą zainfekować lub poranić stopy. Ponadto, ważne jest, aby rozpoczynać bose spacery stopniowo. W miarę jak mięśnie będą stawały się silniejsze, można będzie wydłużyć spacery.

A Ty jak często chodzisz boso?