Lecznicza zupa – jak ją przygotować?

W zimowe wieczory i nie tylko, pożywna, lecznicza zupa jest świetnym sposobem na rozgrzanie, szybko zapełni pusty żołądek, a jednocześnie dostarczy wiele niezbędnych składników odżywczych. Jak przygotować ten pyszny, a przy tym i leczniczy przysmak? Dziś w artykule znajdziesz kilka prostych przepisów na te smaczne potrawy, które są sposobem na wiele dolegliwości.

Lecznicza zupa – jak ją przygotować?

Zupa na anemię

W garnku na rozgrzanym oleju podsmaż: drobno pokrojoną cebulę, posiekany ząbek czosnku z trzema szklankami liści rukwi wodnej. Dopraw odrobiną soli i pieprzu. Następnie, dodaj ugotowanego, pokrojonego ziemniaka i litr wody. Zestaw do zagotowania, aż wszystkie warzywa staną się miękkie.

Zupa oczyszczająca

Do garnka wlej litr wody i poczekaj do zagotowania. Następnie przez 30 minut gotuj w niej: trzy selery, pół główki kapusty, dwa liście sałaty, dwie pokrojone w plastry cebule i ćwierć główki białej kapusty. Po ugotowaniu, zdejmij z ognia i odczekaj do ostygnięcia.

2#:Zupa warzywna-zupy.jpg

Zupa moczopędna

Na rozgrzanym oleju zeszklij drobno pokrojoną cebulę. Obierz i pokrój pół korzenia imbiru. Dodaj pokrojone w kostkę dwa pomidory, jednego obranego ziemniaka, obraną cukinię i małą kapustę. Na koniec nie zapomnij o ośmiu drobno posiekanych ząbkach czosnku. Dorzuć ziarenka maku i odrobinę: kurkumy, mielonej papryki, 20 liści bazylii, oregano i estragonu. Zalej litrem wody i gotuj przez około 45 minut.

Zupa na bóle menstruacyjne

Podgrzej w garnku łyżkę oleju i zeszklij na nim pokrojoną drobno cebulę, ziemniaka pokrojonego w kostkę i posiekany liść salaty. Dodaj cztery szklanki bulionu warzywnego i gotuj do momentu, aż warzywa będą miękkie. Przy użyciu blendera, uzyskaj jednolitą masę. Podawaj z płatkami owsianymi lub prażonymi migdałami.

Zupa energetyczna

Podgrzej w garnku łyżkę oleju i podsmaż posiekaną cebulę. Dodaj trzy obrane buraki, pół obranej i pokrojonej w kostkę dyni oraz ćwierć pokrojonej białej kapusty. Zalej pięcioma szklankami wody i gotuj na wolnym ogniu do momentu, aż zmiękną wszystkie warzywa. Przypraw odrobiną soli, ziołami i kilkoma kroplami soku z cytryny.

3#:Zupa warzywna-zupa.jpg

Zupa przeciw zaparciom

Na patelni rozgrzej olej i wrzuć 1,5 kg dobrze umytych liści szpinaku, i pieć korzeni selera. Dodaj wodę, szklankę bulionu z warzyw i zostaw na ogniu przez 10 minut. Wymieszaj dokładnie (możesz użyć blendera) i podawaj z łyżką jogurtu.

Zupa na przeziębienie i grypę

Umieść trzy kawałki kurczaka w garnku, zalej wodą i zostaw do zagotowania. Dodaj dwie marchewki, dwie pokrojone cebule i pozostaw na małym ogniu. Pozostaw do gotowania na około 2-3 godziny, dodając wody, gdy zajdzie taka potrzeba. Wrzuć trzy rozgniecione ząbki czosnku, dopraw solą, pieprzem cayenne i koperiem. Aby była odrobinę gęstsza i sycąca, można dodać purée z warzyw.

Zupa na poprawę krążenia

Z 45 gramani oliwy z oliwek podsmaż trzy łyżki mąki. Dodaj 250ml wody i 250 ml mleka. Odczekaj do zagotowania, a następnie dodaj łyżeczkę soli morskiej i mielonego kminku.

4#:zupa-samuel-gardiner.jpg

Zupa na retencję wody w organizmie

Wymieszaj 30 gram mąki z 30-stoma gramami oleju. Podsmaż jedną dużą posiekaną cebulę i zalej wszystko litrem wody. Dodaj dwa pokrojone pomidory i łyżkę drożdży. Następnie dodaj 300g miąższu z dyni. Gdy wszystko dobrze się połączy i warzywa staną się miękkie, przelej wszystko przez sito, i ponownie pozostaw do zagotowania. Na koniec przypraw solą morską.

Zupa na zmęczenie

Podgrzej łyżkę oleju w garnku i podsmaż na nim dwie posiekane drobno cebule, dwie marchewki, i pół kg obranej i pokrojonej w kostkę dyni. Dodaj pomidora i dwa całe selery z liśćmi. Przykryj i gotuj na małym ogniu przez 10 minut. W osobnym garnku zagotuj sześć łyżek płatków owsianych z 0,5l wody. Następnie, wymieszaj zawartość obydwu naczyń i gotuj jeszcze przez pieć minut. Na koniec dopraw odrobiną soli morskiej.

Zupa przeciwko miażdżycy

Podgrzej dwie łyżki oleju w garnku, dodaj pół pokrojonej cebuli i smaż ją przez kilka minut. Dodaj 1,5 szklanki bulionu drobiowego, ćwierć łyżeczki mielonej kolendry i szczyptę kardamonu. Pozostaw składniki do zagotowania. Następnie dodaj 250g pokrojonych i obranych jabłek oraz 250g obranego i pokrojonego pasternaku. Spożywaj z dodatkiem połowy szklanki soku pomarańczowego lub jabłkowego i dwoma łyżkami jogurtu naturalnego.

5#:Zupa.jpg

 

Zupa na stres

Gotuj przez 10 minut litr wody z dodatkiem liści brokuła. Pozostaw na pieć minut, odcedź i pij bulion.

Zupa na wzmocnienie układu odpornościowego

Zagotuj dwie szklanki bulionu warzywnego z dodatkiem cebuli pokrojonej w kostkę, trzema rozgniecionymi ząbkami czosnku i dwiema startymi marchewkami. Dodaj sok z cytryny, 15 liści szpinaku pokrojonych w paski, gdy warzywa będą ugotowane, odstaw na kilka minut do ostygnięcia.

Zupa detoksykująca organizm

Umieść w garnku miękkie części karczochów z dodatkiem soku z cytryny. Dodaj 400g świeżego, zielonego groszku i tą samą ilość fasoli. Pokrój połowę cebuli i podsmaż na oliwie z oliwek, połącz z karczochami, groszkiem, fasolą i 20g natki pietruszki. Gotuj przez kilka minut, dodaj 0,5 litra bulionu warzywnego i pozostaw na ogniu jeszcze przez 15 minut. Na koniec, dodaj 130g makaronu, przypraw solą i pieprzem. Podawaj z dużą ilością parmezanu.