Mięśnie – naturalne środki rozluźniające

Nasze życiem aktualnie jest pełne obowiązków, stresu, brak ruchu, siedząca praca, powodują niekończące się problemy zdrowotne. Taki styl życia powoduje, iż nasze mięśnie się spinają. Te, które cierpią najbardziej z powodu długotrwałego siedzenia przy komputerze, to mięśnie umiejscowione w szyi, ramionach i kręgosłupie. Aby o nie zadbać, nie musisz uciekać się do zabiegów medycznych, wystarczy, że wykorzystasz niebywałe zalety płynące z roślin, które naturalnie rozluźnią twoje mięśnie.

Bolące mięśnie, bóle szyi –czym są spowodowane?

To właśnie jest najczęstsza przypadłość ludzi zamieszkujących duże miasta. Możemy zrobić długą listę wszystkich problemów jakie niesie za sobą dziewięciogodzinne (a czasem nawet dłużej) siedzenie w biurze, bez jakiegokolwiek kontaktu ze słońcem. Śmieciowe jedzenie, niewłaściwa postawa, skupienie uwagi na podliczaniu rachunków, masą codziennych obowiązków itp. Stres nie pozwala na spokojny sen, co powoduje jeszcze większe skurcze i bóle mięśni.

Bóle szyi lub pleców, które sprawiają, że możesz ledwie ruszyć głową, są jednymi z najczęściej spotykanych problemów. Uczucie ucisku w plecach, odcinku lędźwiowym, biodrach nie daje ci spokoju, boli cię całe ciało. Możesz temu zaradzić poddając się serii specjalistycznych masaży, położyć gorący kompres na bolące miejsca lub zamienić niewygodne krzesło na bardziej komfortowe. Jednak potrzeba czasu, aby twoje mięśnie powróciły do normalnego stanu. Musisz zwrócić uwagę na fakt, iż nie zajmowałeś się nimi jak należy. Dlatego, warto poświęcić trochę uwagi tym partiom i włączyć w swój plan kuracji naturalne zioła i środki rozluźniające mięśnie. Zobaczysz, ból pozostanie za tobą!

2#:mięśnie.jpg

Ogólnie rzecz biorąc, wprowadza się je do organizmu w postaci infuzji. Taki sposób poprawia stan nie tylko twoich mięśni, ale także sprawia, że uczucie rozluźnienia przepływa do mózgu, żołądka i innych organów. Dzięki temu, jesteś w stanie lepiej wypocząć, zapomnieć o bólu, a co najważniejsze być bardziej wydajnym.

Na szczęście, istnieje długa lista naturalnych zabiegów, które pozwalają na pozbycie się uporczywych bólów mięśni. Najlepsze jest to, że nie niosą za sobą praktycznie żadnych skutków ubocznych. Co sprawia, że stosowanie ich jest znacznie bezpieczniejsze w porównaniu z innymi środkami tj. lekarstwa. Choć prawdą jest, że na efekty ich działania trzeba trochę poczekać. Jeśli cenisz jakość i chcesz pozbyć się uporczywego bólu, zacznij stosować zioła lecznicze w codziennym życiu.

Nie zapominaj również o zdrowej i zbilansowanej diecie. Zła dieta sprzyja spinaniu się mięśni. Aby temu zapobiec, należy jeść 1500 mg wapnia, 1500 mg magnezu, 99 mg potasu o 3000 mg witaminy C każdego dnia.

3#:mięśnie.jpg

Najlepsze sposoby na rozluźnienie mięśni:

  • Rozmaryn: jest powszechnie używaną przyprawą kuchenną, nadaje potrawom specyficznego dla siebie smaku i aromatu. Przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia, w szczególności sprzyja rozluźnieniu i relaksacji. Weź kąpiel z dodatkiem rozcieńczonego rozmarynu, a zobaczysz, że złagodzi on dokuczające ci bóle menstruacyjne lub te, związane ze skurczem mięśni. Możesz także zrobić sobie masaż stawów z dodatkiem olejków eterycznych rozmarynu. Gorące okłady na bolące partie ciała lub obszary objęte stanem zapalnym, zmniejszają objawy związane z zapaleniem stawów.
  • Waleriana: jest używana od setek lat, służy rozładowaniu napięcia w szyi. Ma również działanie uspokajające, pomaga poradzić sobie ze stanami lękowymi i problemami ze snem. Można zrobić napar lub herbatkę z waleriany, albo też kupić naturalne tabletki z wyciągu z waleriany. Znajdziesz je praktycznie w każdej aptece. Roślina ta ma niesamowicie silny zapach, niektórym może wydać się nieprzyjemny.

4#:mięśnie.jpg

  • Rumianek: „zadziwiające uspokajający”, jeden z najbardziej znanych i rekomendowanych środków rozluźniających. Jest stosowany w leczeniu bólów mięśni, ale także w przypadku wystąpienia bólów menstruacyjnych, napięć, bólów głowy, stanów lękowych, stresu, nerwowych sytuacji itp. Rumianek rozładowuje napięcie skumulowane w twoich mięśniach i wykazuje właściwości przeciwzapalne, łagodzące skurcze.
  • Kocimiętka: to roślina, która została sprowadzona do Europy. To odmiana mięty uprawiana na plantacjach w Ameryce Północnej i Azji. Jest stosowana jako naturalny środek uspokajający i rozluźniający mięśnie. Przyczynia się również do zmniejszenia obrzęku stawów, łagodzi bóle głowy wywołane przez różnego rodzaju napięcia,  leczy urazy tkanek miękkich. To tylko nieliczne z ogromnej gamy właściwości, jakimi może poszczycić się kocimiętka.
  • Pieprz Cayenne: jest często wykorzystywany w domowych recepturach. Udowodniono, iż jest on niesamowicie skuteczny w łagodzeniu i leczeniu bólu wywołanego przez szybkie skurcze mięśni.

5#:chili.jpg

  • Rzodkiewka: od najdawniejszych czasów, jej ostrzejszy wariant jest  stosowany do rozładowania napięcia w mięśniach, które obejmuje także skurcze i ból. Należy zrobić lub kupić gotowy olejek eteryczny rzodkiewki i zmieszać go z gorącą wodą. Taki gotowy preparat można dodać do kąpieli lub użyć do masażu.
  • Dziki tymianek: to roślina podobna do tymianku. Dzięki swym naturalnym olejkom eterycznym, z łatwością rozluźnia mięśnie i sprawia, że czujesz się zrelaksowany. Najlepsze jest to, że możesz wypić tyle filiżanek dzikiego tymianku, ile tylko zechcesz.
  • Męczennica: znana także jako kwiat namiętności, jest niesamowicie piękna. A wyda ci się jeszcze piękniejsza, gdy poznasz jej wyjątkowe właściwości. Jej płatki zawierają fitosterole i flawonoidy, z których oba wykazują działanie przeciwutleniające. Zawiera także alkaloidy, olejki eteryczne i inne składniki o efekcie rozluźniającym i przeciwbólowym. Jest używana na bezsenność, skurcze mięśni, stres, niepokój, nerwowość itp. Można ją pić w postaci naparu.
  • Lawenda: naprawdę ładny kwiat o błękitnawo-fioletowym kolorze, posiada mnóstwo właściwości przeciwdziałającym różnym chorobom i schorzeniom. Olejek lawendowy, dla przykładu, jest uważany za jeden z najskuteczniejszych środków naturalnie rozluźniających mięśnie. Wszystko, co należy zrobić, to wmasować go w bolące miejsce. Należy robić to kolistymi ruchami, w celu zwiększenia przepływu krwi. Następnie wziąć gorący prysznic, aby odprężyć umysł i ciało. Pozwoli to twoim mięśniom na bardziej efektywny odpoczynek i wyleczenie.

Zdjęcia zostały udostępnione dzięki uprzejmości wyjątkowych hoteli: C.E. Delohery Dennis Wong, Pato Novoa, ALvaro John Athayade Galve.