Migdały redukują poziomu cholesterolu!

Czy martwisz się, aby utrzymywać poziom cholesterolu na zdrowym poziomie? Jeśli tak, mamy dla Ciebie świetną wiadomość – migdały mogą pomóc Ci w redukcji cholesterolu. Badania wykazały, że przestrzeganie zdrowej diety, w której skład wchodzą też migdały, znacznie obniża poziom tak zwanej lipoproteiny niskiej gęstości (LDL) – „złego cholesterolu”.Jedzenie migdałów może również chronić przed: cukrzycą, chorobami układu krążenia, nowotworami, a nawet niechcianemu przyrostowi masy ciała i otyłości. Dzisiaj dowiemy się w jaki sposób migdały wpływają na obniżenie cholesterolu.

2#:Migdały.jpg

Jaki wpływ mają migdały na zmniejszenie poziomu cholesterolu – badania

W kilku badaniach analizowano właściwości migdałów pod kątem ich zdolności do obniżania poziomu cholesterolu, a ich wyniki wydają się obiecujące. Badania te przeprowadzono na dużej grupie pacjentów, którzy cierpieli zarówno na zbyt wysoki poziom cholesterolu, cukrzycę, otyłość, jak i na zdrowych pacjentach.

Badania wykazały, że u osób, które przyjmowały migdały, poziom złego cholesterolu w trakcje leczenia obniżył się o 10% bardziej, niż u osób, które migdałów nie spożywały. Przy czym, co ważne, redukcja ta odbywa się bez szkody na poziomie tzw. dobrego cholesterolu (HDL) – lipoproteinie wysokiej gęstości. Co te wyniki oznaczają dla nas w praktyce? Jedyne co musisz zrobić, to zacząć jeść migdały, nie zmieniając nawet innych nawyków żywieniowych. Jednak zawsze zdrowiej jest ograniczyć tłuszcze zwierzęce i inne produkty bogate w tłuszcze – tak by poziom złego cholesterolu w organizmie, nie stał się problemem.

Ile migdałów powinniśmy jeść?

Według badań, aby zmniejszyć poziom złego cholesterolu o 10%, trzeba jeść około 73 gramów migdałów dziennie, czyli mniej więcej pół szklanki migdałów. Taka porcja zawiera w sobie niespełna 400 kalorii. Jedno z badań wykazało, że jedzenie 1/4 szklanki migdałów dziennie, zmniejsza zły cholesterol o 5% cholesterolu całkowitego, a pół szklanki – o 10%. W każdym razie nie próbowano testować wpływu całej szklanki dziennie, ze względu na to, że migdały są dość kaloryczne, więc nie powinno się też przesadzać z ich jedzeniem.

Wpływ migdałów na poziom złego cholesterolu

3#:migdały.jpg

Według specjalistów ze słynnej Kliniki Mayo w mieście Rochester, migdały to jedne z pięciu pokarmów, który ma tak pozytywne działanie na zmniejszenie poziomu cholesterolu. Migdały są bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które mają bardzo dobry wpływ na ludzki organizm. Są także bogate w witaminę E, która jest doskonałym źródłem przeciwutleniaczy. Przeciwutleniacze z kolei zwalczają wolne rodniki, udowodniono też, że pomagają zmniejszać ryzyko chorób serca. Oprócz tego, migdały są bogate w magnez, który pomaga zwiększyć przepływ krwi.

Wnioski

Pomimo tego, że migdały zawierają dobre dla zdrowia rodzaje tłuszczów: wielonienasycone i jednonienasycone,  są dość kaloryczne, a zatem mogą powodować zwiększenie masy ciała. Jednak specjaliści z Kliniki Mayo uspokajają: jedząc migdały z umiarem (1/4 lub 1/2 szklanki dziennie, jak pisaliśmy wcześniej), będziemy mogli cieszyć się naprawdę korzystnym wpływem migdałów na nasz organizm. Gdybyśmy zastąpili migdałami lub innymi suszonymi owocami wszystkie inne kaloryczne przekąski, po które tak często sięgamy: frytki, chipsy, krakersy – byłoby to dla nas dużo zdrowsze pomimo kalorii.