Mózg na diecie – wspomagamy pracę naszego umysłu!

Mózg obejmuje jedynie 2% naszego ciała. Zużywa, natomiast, aż 20% glukozy dostarczanej do organizmu. Ostrożnie z dietami odchudzającymi. Większość z nich nie zapewnia naszemu umysłowi odpowiedniej ilości nutrientów.
Mózg na diecie

Najczęściej uważamy na to, co jemy, wyłącznie po to, żeby stracić na wadze, albo nie przytyć. Chodzimy na siłownię, żeby ukształtować sylwetkę… Ale absolutnie nie zwracamy uwagi na tak ważny mięsień, jakim jest mózg. Wiedziałaś, że istnieją produkty, które działają szczególnie korzystnie na umysł? Dzisiaj sobie o nich powiemy.

Brain Fitness” to technika, która dba o komfort naszego życia, kontroluje poziom stresu i zbawiennie wpływa na mózg, zapobiegając chorobom neurodegeneracyjnym i poprawiając pamięć i poziom inteligencji.

„Odżywiony” mózg

Nie mamy zwyczaju zastanawiać się zbytnio nad tym, w jaki sposób możemy odżywić nasz mózg. To błąd. Co prawda, zajmuje on jedynie około 2% całkowitej masy ciała, ale za to zużywa aż 20% dostarczanej do organizmu glukozy.

Sprawny mózg

Weź pod uwagę, że wszystko to, co jesz, ma wpływ – negatywny lub pozytywny – na działanie Twojego umysłu. Oczywiście, istnieją produkty zdolne usprawnić fukcje tego organu. Pamiętaj jednak, że najważniejsze to prowadzić zdrowy tryb życia i zrównoważoną dietę. Nie ma sensu zjadać każdego ranka solidnej porcji orzechów, żeby potem – na obiad – zamówiać fast foody.

Nie możemy zapominać o produktach bogatych w kwasy tłuszczowe Omega 3 i 6, witaminy i minerały.

Wypijaj minimum dwa litry wody dziennie (latem, lub uprawiając sporty, powinny to być 3 litry) i unikaj niezdrowych nawyków, takich jak siedzący tryb życia czy rezygnowanie ze śniadań (filiżanka kawy to nie śniadanie).

W normalnych warunkach nasz mózg żywi się glukozą. Jeżeli prowadzimy dietę niskokaloryczną lub bezcukrową, trzeba wziąć pod uwagę, że nasz organizm nie spowalnia pracy innych organów po to, żeby odżywić mózg.

Zdrowy umysł

Mózg jest odpowiedzialny za wysyłanie bodźców, dzięki którym nasze mięśnie mogą się poruszać, kontroluje nasze emocje, przypomina nam o urodzinach naszych bliskich, pomaga odpowiednio wypocząć w nocy itp.

Rytm życia w wielkich miastach nie sprzyja naszemu umysłowi. Brakuje nam czasu na uprawianie sportów, na odpoczynek, spożywamy przesadne ilości produktów zawierających tłuszcze i cukry. Mało tego. W momencie, kiedy zbliża się sezon letni, przechodzimy na diety, które nie dostarczają do naszego organizmu odpowiedniej ilości nutrientów.

Żeby zapobiec wszelkiego typu chorobom, musimy o siebie dbać. Odżywiony mózg jest synonimem dobrej pamięci, koncentracji, większej wydajności i dobrego humoru. Wpływa nie tylko na nasz stan zdrowia, ale też na samopoczucie.

Produkty spożywcze, o których nie możesz zapomnieć

Ponizszych produktów nie powinno brakować na Twoim stole. Pamiętaj, żeby włączyć je do codziennego jadłospisu, a rezultaty będą widoczne już w krótkim czasie.

Woda

Biorąc pod uwagę fakt, że w większości składamy się z wody, to wiadomo, że nie może jej zabraknąć w naszym codziennym życiu. Jeżeli masz problemy z wypijaniem jej odpowiednich ilości, istnieją alternatywy: herbaty bez cukru, naturalne soki, domowe koktajle, czy owoce (na przykład pomarańcze).

Nasz mózg, w 91%, to woda. Możemy wytrzymac dwa miesiące bez jedzenia, ale bez wody tylko dwa tygodnie. Średnio powinniśmy przyjmować około 2 litrów płynów dziennie. Ale wszystko zależy też od naszej aktywności fizycznej, rodzaju wykonywanej pracy, wagi i wzrostu, czy pory roku.

Brokuły

Należą do tak zwanych „superwarzyw”, których nie może zabraknąć w naszej diecie. Oprócz nich, polecamy również kalafior, kapustę i brukselki. Zawierają duże ilości protein, są niskokaloryczne, bogate w wodę i witaminy (A, B, C, E i K).

Mało tego, dostarczają nam kwas foliowy, flawonoidy i luteinę. Antyoksydanty chronią nas przed utratą pamięci. Najlepiej spożywać brokuły przygotowane na parze. Tylko takie zachowują wszystkie swoje właściwości.

Brokuły źródłem witamin

Produkty owsiane

Co powiesz na płatki owsiane z sokiem pomarańczowym, z mlekiem lub z jogurtem? Są źródłem ogromnej ilości protein i aminokwasów, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin B i E, magnezu, potasu i selenu.

Działają odżywczo i świetnie wpływają na pamięć. Nie bez powodu nasze babcie przygotowywały na codzień ciepłe mleko z dodatkiem płatków owsianych i miodu.

Banany

Mówi się, że banany to „owoce mędrców”, ponieważ jadali je Ci najbardziej inteligentni w Indiach. Zawierają te dobre cukry, witaminy B i C, wapń, fosfor, potas i magnez.

Najlepsze banany to te dojrzałe – ciemnożółte lub lekko brązowawe – ponieważ zawarty w nich cukier jest łatwo przyswajalny i trafia bezpośrednio do mózgu. Wpływa na neuroprzekaźniki, odpowiedzialne za pamięć i dobry humor.

Zielona herbata

Zielona herbata

Zielona herbata posiada ogromną ilość zbawiennych dla organizmu właściwości: jest źródłem wielu antyoksydantów, manganu, kwasu szczawiowego itp. Zapobiega nowotworom, działa oczyszczająco i chroni nasz mózg przed uszkodzeniami.

Mało tego! Ze względu na to, że przyspiesza spalanie tłuszczu, świetnie spisuje się w dietach odchudzających.