Najlepsze owoce do walki z anemią

Owoce nie tylko dostarczają nam żelaza, ale również posiadają witaminy, które pomagają w przyswajaniu tego cennego składnika mineralnego. Największą zawartość witaminy C oraz żelaza ma acerola zwana również wiśnią z Barbados. 

W pewnym momencie naszego życia wszyscy możemy mieć problemy z anemią. Nieodpowiednie odżywianie, obfite menstruacje, problemy z nerkami lub wątrobą…niedobór żelaza niesie za sobą poważne konsekwencje, których nie możemy ignorować. A może byśmy tak zaczęli jeść więcej owoców? W tym artykule przedstawiamy ci te najbardziej odpowiednie do walki z anemią.

Jakie owoce powinno się spożywać, aby zwalczać anemię?

2#:anemią.jpg

Skuteczne owoce do walki z anemią

Być może zadałaś już sobie pytanie czy owoce mogą uzupełnić niedobór żelaza? Nie do końca, ale są jednak niezbędne w procesie przyswajania żelaza przez nasz organizm. Wielu dietetyków zaleca, na przykład, skrapiać sokiem z cytryny produkty zawierające żelaz. Sercówkowate małżemałże, szpinaki – jeśli dodamy do nich odrobinę cytryny jeszcze lepiej wykorzystamy zawarte w nich żelazo.

Tak więc, owoce są niezbędnym elementem walki z anemią. Matka Natura obdarowała nas pożywieniem, które zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dlatego też, owoce dostarczają nie tylko żelaza, ale również witamin, które pomagają w przyswajaniu tego składnika mineralnego przez nasz organizm i mogą przyczynić się do uzupełnienie jego niedoboru. Nie ma więc na co czekać! Do dzieła!

 1. Pomarańcze i cytryny

3#:anemią.jpg

Cytrusy, wspaniałe cytrusy, bardzo bogate w witaminę C. Tak jak już wspominaliśmy, chodzi o owoce, które powinny stać się niezbędną częścią naszej diety. Przy każdym śniadaniu pij sok pomarańczowy, przygotuj sobie filiżankę płatków owsianych z truskawkami, orzechami lub migdałami. I pamiętaj o  pokropieniu sałatek sokiem z cytryny. Wszystko to sprawi, że twoja anemia będzie stawać się coraz mniejsza.

2. Śliwki

4#:anemią.jpg

Bez wątpienia, jedne z najzdrowszych owoców. Ale czy znasz ich wszystkie właściwości lecznicze? Są łatwostrawne, pomagają w walce z zaparciami i zapaleniami, a ponadto dostarczają nam mnóstwa energii i najważniejsze: zawierają bardzo dużą ilość żelaza. Są więc naprawdę cudowne! Możesz jeść je na surowo albo suszone. To idealny pomysł na śniadanie, ale można spożywać je też w ciągu dnia jako dodającą energii przekąskę. Nie zwlekaj więc, obok cytrusów śliwki są kolejnym doskonałym sposobem na zwalczanie anemii.

3. Sok z jabłek i gruszek

5#:anemią.jpg

Zdrowe, smaczne i posiadające przeróżne właściwości odżywcze i lecznicze. Pamiętasz stare powiedzenie „jedz jedno jabłko dziennie i żyj sto lat”? O gruszkach możemy powiedzieć prawie to samo. Być może nie znasz jeszcze korzyści płynących ze spożywania pysznego soku z jabłek i gruszek.  Przygotowanie tego, idealnego na śniadanie, napoju jest niezwykle proste: jabłko i gruszkę obierz ze skórki, dodaj szklankę wody, a następnie zmieszaj wszystko w sokowirówce. Na pewno Cię zachwyci  i będzie doskonałą opcją na podniesienie poziomu hemoglobiny we krwi.

4. Acerola lub wiśnia z Barbados

6#:anemią.jpg

Znasz ten leczniczy owoc? Jeśli nie, to słuchaj uważnie, bo chodzi o jeden z owoców o największej zawartości witaminy C i żelaza. Acerola jest rodzajem czereśni pochodzącym z  Indii Zachodnich, ale obecnie uprawiana jest w różnych kilmatach. Posiada, jak już wspominaliśmy, bardzo dużo witaminy C, ale zawiera również inne składniki odżywcze, jak na przykład, witamina B6, witamina B1, witamina A, flawonoidy i najważniejsze minerały (żelazo, wapń, fosfor, potas  i magnez) niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W jakich formach możemy spożywać ten wartościowy owoc? Acerolę można jeść na surowo lub stosować w sokach i kompotach. Jest doskonała nie tylko do walki z anemią, ale także żeby zmniejszyć objawy zmęczenia, znużenia i stresu oraz by wzmocnić nasz układ odpornościowy.