Naturalne środki na skurcze mięśni

Jedną z najczęstszych przyczyn występowania skurczów mięśni jest odwodnienie, więc staraj się go unikać za wszelką cenę. Zawsze pamiętaj o piciu zalecanej ilości wody dziennie, czyli dwóch litrów.

Skurcze mięśni to mimowolne kurcze lub spazmy danej grupy mięśni, które utrzymują się niezależnie od wykonywanych ruchów. Mimowolne skurcze mięśni same w sobie mogą powodować krótkotrwały dyskomfort, ale poprzez skurcze mięśni rozumiane są kurcze, które utrzymują się na dłużej powodując nieznośny ból.

Stan ten najczęściej obejmuje pojedyncze mięśnie lub ich części, tworząc napięcie i przeszkadzając w naturalnym wykonywaniu ruchów ciałem. Może on objąć też całe grupy mięśniowe, co powoduje intensywny ból.

Co powoduje skurcze mięśni i które części ciała są na nie najbardziej narażone?

W niektórych przypadkach skurcze mięśni powodowane są przez źle funkcjonujące nerwy. Może to mieć korzenie w innym problemie zdrowotnym, jak uszkodzony rdzeń kręgowy bądź uciskany nerw.

W większości przypadków jednak, skurcze mięśni powstają, gdy dana część ciała zostanie nadwyrężona lub kontuzjowana w wyniku nadmiernego wysiłku. Występują także z powodu:

  • ćwiczeń bez odpowiedniego nawodnienia (odwodnienie)
  • niskiego poziomu minerałów takich jak potas czy wapń
  • problemów z krążeniem

Najbardziej narażonymi na skurcze częściami ciała są mięśnie poprzecznie prążkowane:

  • rąk
  • nóg
  • stóp
  • łydek

W niektórych sytuacjach skurczami dotknięte mogą być także mięśnie gładkie, między innymi mięśnie:

  • macicy
  • jelit
  • dróg moczowych

Czy można naturalnie leczyć skurcze mięśni?

Ból i napięcie powodowane przez ten problem można leczyć naturalnymi remediami, które rozkurczą twoje mięśnie i zapewnią ulgę. Przede wszystkim, jeśli poczujesz pierwsze oznaki skurczu lub spazmu, polecamy spróbować rozciągnąć i rozmasować dotkniętą część ciała, by ułatwić jej rozluźnienie.

Następnie warto rozważyć stosowanie następujących środków, by całkowicie pozbyć się problemu.

Nawodnienie

2-nawodnienie

Osoby cierpiące na odwodnienie znacznie częściej doświadczają skurczów mięśni, gdyż ich organizm nie otrzymuje płynów potrzebnych do optymalnego funkcjonowania. Ludzkie ciało składa się w większości z wody, dlatego tak ważnym jest picie jej wystarczającej ilości każdego dnia.

Niektórymi z oznak odwodnienia są:

  • uczucie pragnienia
  • zmęczenie
  • bóle głowy
  • nudności lub zawroty głowy
  • przyspieszone bicie serca
  • podwyższona temperatura ciała
  • ciemny, brzydko pachnący mocz
  • blada skóra i cienie pod oczami

Proszek do pieczenia

Proszek do pieczenia to codzienny produkt o wielu zastosowaniach w domu. Przydaje się też do leczenia rozmaitych przypadłości. Właściwości proszku do pieczenia czynią go wspaniałym sposobem na pozbycie się skurczów i spazmów w kończynach i okolicach brzucha.

Z powodu swojej wysokiej zasadowości, proszek do pieczenia neutralizuje kwas, który gromadzi się w mięśniach i powoduje dokuczliwe skurcze.

Jak go używać?

  • Rozpuść łyżeczkę proszku do pieczenia w szklance wody i szybko wypij.

*Metoda ta nie jest zalecana osobom z nadciśnieniem.

Ćwiczenia

3-rozciaganie

Aktywność fizyczna to wspaniały sposób na zapobieganie i pozbycie się problemu skurczów. Ćwiczenia wzmacniają i rzeźbią mięśnie, zmniejszając ryzyko skurczu przy każdorazowym poddaniu ich wysiłkowi.

Dodatkowo ćwiczenia pomagają polepszyć krążenie.

Zalecane ćwiczenia to między innymi:

  • pływanie
  • żwawy chód
  • jogging
  • jazda na rowerze
  • wchodzenie po schodach

Siarczan magnezu

Siarczan magnezu, znany także pod nazwą „sól z Epsom”, używane są od setek lat na ukojenie różnych części ciała. Są bogate w magnez, minerał który wchłania się przez skórę i jest kluczowy w utrzymywaniu silnych, zdrowych mięśni.

Jak go używać?

  • przygotuj sobie kąpiel, rozpuszczając w niej szklankę siarczanu magnezu, i korzystaj z niej przez pół godziny
  • kiedy wchłoniesz minerały, twoje mięśnie rozluźnią się i to na tyle jeśli chodzi o skurcze!

Sok z selera i ogórka

4-zielony-sok

Warzywa te zawierają sporą ilość przeciwutleniaczy i witamin, których ciało potrzebuje by właściwie reagować na różne poziomy wysiłku fizycznego.

Atleci i osoby ze specjalnymi programami ćwiczeń piją ten napój dla jego naturalnej energii.

Składniki

  • 1 seler
  • 1/2 ogórka
  • 1 szklanka wody (200ml)

Jak go przyrządzić?

  • obierz i pokrój ogórka, następnie włóż go do blendera razem z selerem i szklanką wody. Miksuj aż do uzyskania gładkiej konsystencji.
  • Wypij schłodzony, przed rozpoczęciem ćwiczeń.