Naturalnie obniżamy poziom cukru we krwi!

W związklu z tym, że cynamon zmniejsza poziom cukru we krwi, istotne jest aby skonsultować się znaszym lekarzem w przypadku stosowania innych lekarstw na ta sama przypadłość..
Obniżający poziom cukru sok z opuncji

Wysoki poziom cukru we krwi znacząco wpływa na jakość naszego życia. Poznaj najlepsze naturalne metody, dzięki którym obniżysz poziom cukru we krwi bez konieczności sięgania po leki.

Jeśli masz problemy z cukrem lub jesteś diabetykiem, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i z pomocą natury naucz się kontrolować zdrowie Twojego organizmu.

Poziom cukru we krwi – dlaczego tak ważne jest jego kontrolowanie?

Osoby, których poziom glukozy we krwi jest podwyższony, stale powinny starać się go kontrolować. Zaniedbanie tej kwestii może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia, a w niektórych przypadkach może nawet prowadzić do śmierci.

U zdrowej osoby poziom cukru we krwi waha się od 80 do 100 miligramów na decylitr. Hormonem odpowiedzialnym za regulację cukru we krwi jest insulina – to właśnie ona wpływa na poziom glukozy w zdrowym organizmie.

Pamiętajmy jednak, że organizm osób chorych na cukrzycę nie jest w stanie wydzielać tego hormonu albo wręcz uodparnia się na niego. Z tego właśnie powodu tak trudno jest kontrolować zbyt wysoki poziom cukru we krwi.

Chociaż każda osoba chora na cukrzycę powinna być pod stałą opieką lekarską, powszechnie zaleca się również stosowanie szeregu naturalnych środków, dzięki którym łatwiej utrzymamy poziom cukru w ryzach.

Naturalne sposoby na obniżenie poziomu cukru we krwi

Regularne ćwiczenia fizyczne

Cukier we krwi jest niczym paliwo dla naszego organizmu – im większy wysiłek, tym większe na niego zapotrzebowanie.

Liczne badania udowodniły, że regularna aktywność fizyczna jest podstawą walki z wysokim poziomem glukozy we krwi. Co więcej, obniża zapotrzebowanie na insulinę u chorych, którzy są od niej uzależnieni.

Wystarczy 20-30 minut ćwiczeń dziennie, by utrzymać cukier na odpowiednim poziomie i ogólnie poprawić stan zdrowia.

Ograniczenie spożycia węglowodanów

Pamiętaj, że każdy rodzaj żywności, który dostarcza organizmowi węglowodanów, prowadzi do wzrostu poziomu glukozy we krwi. Aby zapobiegać oraz obniżać jej poziom, zaleca się wyeliminowanie lub maksymalne ograniczenie produktów zawierających węglowodany z diety.

Zwiększenie spożycia białek

Łosoś z warzywami

Spożywanie chudego mięsa i ryb pomaga ograniczać przemianę węglowodanów w glukozę, dzięki czemu znacznie łatwiej regulować poziom cukru we krwi.

Jeść często a mało

Osoby z wysokim poziomem cukru we krwi powinny jeść przynajmniej co 2-3 godziny zdrowy posiłek. Jest to niezwykle ważna kwestia, ponieważ zapobiegniesz w ten sposób nagłym spadkom poziomu cukru we krwi, które sprawiają, że nachodzi nas ochota na coś słodkiego.

Stosuj różne praktyki relaksacyjne

Odprężające ćwiczenia jogi

Kiedy jesteśmy stale zestresowani, pojawia się ryzyko uwalniania przez wątrobę glikogenu do krwiobiegu, który bardzo szybko podnosi poziom cukru we krwi. W miarę możliwości należy więc stosować wybraną technikę relaksacyjną, która pozwoli Ci na odprężenie organizmu i pozbycie się stresu.

Cynamon

Liczne badania wykazały, ze cynamon ma bardzo korzystny wpływ na leczenie cukrzycy i skutecznie reguluje poziom cukru we krwi.

Ta powszechnie znana i łatwo dostępna na całym świecie przyprawa może mieć wpływ na poprawę wrażliwości organizmu na insulinę. Dzięki temu będzie on mniej uzależniony od tego hormonu i łatwiej będzie kontrolować poziom cukru we krwi.

Opuncja

Świeży sok z opuncji i cytrusów

W wyniku przeprowadzonych badań ustalono, że opuncja może okazać się bardzo skuteczna w walce z wysokim poziomem glukozy we krwi. Owoc ten zawiera dużo błonnika i innych substancji, które regulują metabolizm cukru, dlatego też jest doskonały dla osób chorych na cukrzycę.

Czosnek

Czosnek to kolejny produkt, którego nie powinno zabraknąć w diecie osób o wysokim poziomie cukru we krwi. Udowodniono, że jego regularne spożywanie może znacząco przyczynić się do obniżenia poziomu cukru we krwi u chorych na cukrzycę typu 1 i 2.

Te niesamowite właściwości czosnku są wynikiem jego zdolności do regulowania metabolizmu glukozy. Ponadto zawiera substancje, które mają działanie podobne do insuliny.

Cebula

Surowa cebula

Badanie przeprowadzone przez naukowców z University of Gezira (Sudan) potwierdziło, że dzienne spożycie 100 gramów surowej różowej cebuli może obniżyć poziom cukru we krwi u chorych na cukrzycę typu 1 i 2. Jest ona bowiem cennym źródłem flawonoidów i siarki.