Jak naturalnie poprawić krążenie krwi?

Aby polepszyć nasze krążenie, niezbędne jest wprowadzenie zdrowych nawyków i zbilansowanej diety. Zmiana stylu życia może mieć pozytywny wpływ na zdrowie.

Ludzie na całym świecie cierpią na słabe krążenie krwi. Znacznie częściej problem ten dotyczy kobiet niż mężczyzn, zwłaszcza kobiet w ciąży – osłabiona cyrkulacja krwi jest w tym okresie wynikiem zmian hormonalnych. Należy pamiętać jednak, że słabe krążenie może być wyraźnym objawem problemów związanych z wysokim ciśnieniem tętniczym krwi oraz chorobami serca. Chociaż przy podejrzeniu niewłaściwego krążenia krwi należy zasięgnąć porady lekarza, zaleca się również stosowanie naturalnych metod, dzięki którym w znacznym stopniu poprawimy cyrkulację krwi.

Słabe krążenie krwi – przyczyny

Jeśli krążenie krwi jest nieprawidłowe, z pewnością Twój organizm wyśle Ci odpowiednie sygnały. Najczęstszymi objawami zaburzeń cyrkulacji krwi są bolesne skurcze w kończynach (przede wszystkim w udach i łydkach, które zwykle dokuczają w nocy), zimne stopy i dłonie, uczucie ciągłego zmęczenia oraz zawroty głowy.

Przyczyny problemów w krążeniem mogą być rozmaite, jednak głównym z nich jest utrata elastyczności, która jest odpowiedzialna za dostosowanie naczyń krwionośnych do regulowanego przez serce ciśnienia. Innymi przyczynami osłabionej cyrkulacji krwi są: nadmiar soli w diecie, niewystarczające nawilżenie organizmu, wysoki poziom cholesterolu we krwi oraz dieta uboga w błonnik. Utrata zdolności żył i tętnic do swobodnego przepływu krwi przez nie jest przyczyną ogólnego pogorszenia stanu zdrowia. Z tego też powodu zaleca się spożywanie produktów bogatych w witaminę E, która doskonale reguluje krążenie krwi. Nie zapominajmy również o czosnku, który oprócz tego, że dostarcza naszemu organizmowi wiele korzyści, reguluje cyrkulację krwi i jest powszechnie stosowanym lekarstwem na oczyszczenie krwi. W innych przypadkach działa także rozkurczająco na układ oddechowy. Co więcej, idealnie zwalcza wszelkiego rodzaju infekcje oraz chroni nasze serce.

Nieprawidłowe krążenie krwi – konieczna zmiana stylu życia

Przyjrzyj się dokładnie swojemu stylowi życia i oceń, które z niezdrowych nawyków należy wyeliminować. Na przykład – palenie tytoniu zmniejsza dostarczaną do organizmu ilość tlenu. Dlatego też, jeśli masz problemy z krążeniem, nawyk ten może jeszcze bardziej pogorszyć sytuację. Zadbaj o swoje zdrowie i unikaj niezdrowej żywności oraz niezdrowych przyzwyczajeń. Jeśli chcesz poprawić krążenie krwi, Twój styl życia powinien koncentrować się na regularnych ćwiczeniach fizycznych oraz na zdrowej diecie. Pamiętaj, że najlepszym lekarstwem jest zapobieganie chorobom – dlatego też, zmieniając pewne nawyki, możesz oddać ogromną przysługę swojemu organizmowi.

Stres a krążenie krwi

2#:krążenie.jpg

Stres odgrywa kluczową rolę w zaburzeniach krążenia – należy zatem nauczyć się go zwalczać. Dobrym i godnym polecenia sposobem na ukojenie nerwów jest uprawianie sportu lub inne czynności, które wymagają aktywnego zaangażowania całego ciała. Stres jest zjawiskiem, które zmniejsza zdolność naczyń krwionośnych do rozszerzania się, co jest głównym bodźcem do występowania chorób układu krążenia.

Suplementy, które usprawnią krążenie

W celu poprawienia krążenia powinniśmy spożywać odpowiednie suplementy, np. witaminę C, która poprawia elastyczność naczyń krwionośnych. Innym elementem, który warto wziąć pod uwagę jest koenzym Q10, będący naturalnym źródłem antyoksydantów – czyli optymalizuje proces wykorzystania tlenu w organizmie, zwiększając tym samym przepływ krwi.

Naturalne produkty poprawiające krążenie

3#:krążenie.jpg

  • Papryczka Chili

Wydzielana przez nasiona papryczki pikantna substancja poprawia krążenie oraz wzmacnia żyły i tętnice.

  • Kurkuma

Zawiera składniki o działaniu przeciwzapalnym, antyseptycznym i antyoksydacyjnym. Korzystnie wpływa również na cyrkulację krwi.

  • Arbuz

Arbuz jest bogatym źródłem likopenu, czyli naturalnego przeciwutleniacza, który korzystnie wpływa na przepływ krwi przez naczynia krwionośne, a także zapobiega tworzeniu się zakrzepów w żyłach i tętnicach.

  • Cytrusy

Zawarta w cytrusach witamina C przyczynia się do wzmocnienia ścian naczyń krwionośnych oraz zapobiega nadmiarowi trombocytów, czyli płytek krwi.

  • Pomidory

Podobnie jak arbuz, pomidory są bogatym źródłem likopenu. Ten wcześniej już wspomniany antyoksydant oprócz tego, że stymuluje krążenie krwi, pomaga również zapobiegać pojawianiu się chorób serca.

  • Woda

Niewystarczający poziom wody w organizmie powoduje zagęszczenie krwi, co może doprowadzić nawet do zakrzepicy. Pamiętaj zatem, by codziennie wypijać odpowiednią ilość wody, dzięki czemu poprawisz cyrkulację krwi.

  • Orzechy

Są bogatym źródłem tiaminy, która usprawnia proces krążenia krwi w organizmie.

  • Imbir

Imbir usprawnia wchłanianie składników odżywczych i tlenu na poziomie żołądkowym, sprawiając, że krew otrzymuje niezbędne do jej prawidłowego krążenia minerały.