Naucz się kontrolować głód!

Zaleca się nie pomijać żadnego z trzech głównych posiłków, jak również dodać 2 lub 3 dodatkowe porcje w ciągu dnia, które będzie stanowić zdrowa żywność, taka jak np. owoce i zboża.

Wszystkie problemy związane z odżywianiem i tym, że głód doskwiera lub odczuwamy jego brak, swoje podłoże niemalże zawsze biorą z problemów emocjonalnych. Dziś skoncentrujemy się na lęku i niepokoju, który bardzo często jest przyczyną niekontrolowanego konsumowania, a z czasem może stać się naprawdę poważnym kłopotem, a nawet zamienić się w uzależnienie. Najprawdopodobniej każdy z nas chociaż raz w życiu doświadczył nadmiernego objadania się spowodowanego wewnętrznym niepokojem. W poważniejszych przypadkach zjawisko to nie ma skutecznego leczenia, jednak można nauczyć się kontrolować głód i samemu dyktować warunki, a nie być jego niewolnikiem.

Nauczenie się kontrolowania głodu nie jest skomplikowane, jednak wymaga dużego samozaparcia i motywacji do działania. Konieczne będzie wprowadzenie pewnych zmian w życiu, które będa wymagać dużo silnej woli. A tutaj kilka naszych porad!

Nie pozwól by głód przejął nad Tobą kontrolę:

Ogranicz jedzenie cukru

Musisz zrobić wszystko co możliwe, aby zmniejszyć, a najlepiej całkowicie wyeliminować cukier z codziennej diety. W momencie spożywania słodkich produktów, cały czas odczuwana jest potrzeba jedzenia czegoś słodkiego, dlatego najlepiej całkowicie z nich zrezygnować.

Pij więcej wody!

2#:Pic wode-głód.jpg

Eksperci powtarzają, że zalecana dzienna dawka wody to około sześć szklanek. Bardzo ważne jest, aby nauczyć się przestrzegać tej wskazówki, a dodatkowo wypijać szklankę wody przed posiłkiem. W ten sposób głód będzie łatwiejszy do zaspokojenia.

Jedz kilka posiłków dziennie

Bardzo ważne jest, aby przestrzegać harmonogramu trzech posiłków dziennie. W momencie kiedy któryś z nich zostaje opuszczony spotęgowany głód spowoduje, że na następne danie będziemy chcieli zjeść dwa razy więcej, co często jest przyczyną przybierania na wadze. Oprócz tego, między tymi trzema posiłkami zaleca się spożywanie trzech mniejszych posiłków – przekąsek w postaci owoców czy produktów pełnoziarnistych.

Ćwicz codziennie!

To bardzo skuteczny sposób na nieposkromiony głód. Ćwiczenia powinny być częścią życia wszystkich osób nie tylko tych, które mają problemy z wagą czy odżywianiem. Jest to najlepszy sposób na utrzymanie ciała i ducha w zdrowiu, zwłaszcza, gdy mamy skłonności do poddawania się emocjom na przykład lękowi czy niepokojowi.

Znajdź zajęcie swojej głowie!

3#:Czytanie-głód.jpg

W chwili gdy czujesz ochotę na słodką lub niezdrową żywność, najlepiej jest spróbować odciągnąć umysł od myśli o jedzeniu i postarać się czymś go zająć. Najważniejsze jest, aby odwrócić uwagę od jedzenia i zająć głowę czymś innym, może być to czytanie, telefon do znajomego, coś co spowoduje, że przestaniemy myśleć o żywności.

Nigdy nie rezygnuj ze śniadania!

Śniadanie powinno być głównym posiłkiem każdego z nas, dlatego też powinno być kompletne we wszystkie niezbędne składniki. Od tego później zależy, czy metabolizm będzie przeprowadzany prawidłowo. Jeżeli pominiemy i zlekceważymy śniadanie, na kolację będziemy potrzebować podwójnej porcji jedzenia. Musimy pamiętać, że przez czas kiedy śpimy nasz organizm nie otrzymuje żadnego pożywienia, rano trzeba to uzupełnić, jeżeli chcemy energicznie i z radością zacząć dzień!

Zrelaksuj się!

Istnieje kilka ziół, które pomogą rozładować i zapobiec stresowi. Do roślin tych należy rumianek, zielona herbata i waleriana, z których można przygotować napary ziołowe. Powinny one być spożywane przed snem lub rankiem, co zmniejszy uczucie niepokoju i pomoże kontrolować głód.

Wysypiaj się!

4#:Spac-głód.jpg

Gdy sen jest dobrej jakości, do mózgu, za pośrednictwem hormonu leptyna wysyłana jest informacja, że organizm jest w pełni zadowolony i nie potrzebuje zewnętrznych środków spożywczych, aby czuć się dobrze.

Jedz więcej białek

Jeżeli na śniadanie dostarczysz odpowiedniej ilości białek, organizm nie będzie domagał się więcej i uchronisz się w ten sposób od podjadania między posiłkami.

Co jest przyczyną Twojego lęku?

Pomocne będzie odkrycie, która z wykonywanych czynności lub wydarzeń w ciągu dnia powoduje, że głód i lęk nie dają Ci spokoju. Jeżeli zidentyfikujesz przyczynę, dużo łatwiej będzie rozwiązać problem.

Unikaj pokus

Aby niezdrowe i zakazane produkty nie kusiły Cię prosto z kuchennych półek, najlepiej zrobisz jeśli nie będziesz ich kupował. Planuj dokładnie zakupy i nabywaj tylko niezbędne, zdrowe produkty. A przekąska zabijającą głód od tej pory niech będą owoce.

Staraj się być szczęśliwy

Na pewno każdy słyszał, że serotonina jest hormonem szczęścia. Jest on również związany z odczuwaniem apetytu, a jego syntezę pobudza jedzenie czekolady.

Dzięki powyższym wskazówkom, głód spowodowany problemami emocjonalnymi nie będzie przejmował nad Tobą kontroli. Odnajdź w sobie dostatecznie dużo silnej woli i samozaparcia, a na pewno przezwyciężysz problem i uchronisz się przed uzależnieniem.