Nawyki przed snem – ludzie sukcesu

Czytanie przed snem pozwoli Ci zapomnieć o stresie lub oczyścić umysł, skuteczniej zrelaksować się i dzięki temu zasnąć łatwiej. Wyłącz wszelkie urządzenia elektroniczne na co najmniej na godzinę przed snem.
Dobre nawyki przed snem - czytanie

Nie jest to porada dotycząca kariery zawodowej, ale sfery prywatnej, która jakby nie spojrzeć określa jakość Twojego życia.

Dobre nawyki przed snem pozwolą Ci na czerpanie z życia pełną garścią, dzięki czemu będziesz mógł naprawdę cieszyć się tym, co jest dla Ciebie ważne. Spróbujmy więc poznać zalecane nawyki przed snem.

1. Ile godzin snu potrzebujesz do tego, aby obudzić się w pełni wypoczętym?

Odpowiedź na powyższe pytanie wydaje się dosyć prosta. Wszyscy słyszeliśmy wiele razy z różnych źródeł, że ludzie potrzebują co najmniej 8 godzin snu na dobę, co pozwoli im odpowiednio wypocząć i zregenerować siły.

Ale rzeczywistość jest taka, że nie wszyscy ludzie są identyczni i w związku z tym nie wszyscy mają takie same wymagania względem długości snu.

Dobre nawyki przez snem pozwalają niektórym osobom spać jedynie przez 6 godzin, co wystarczy im w zupełności, a inne z kolei mogą potrzebować aż 9 godzin – 8 godzin to po prostu wartość uśredniona.

Tylko Ty wiesz dokładnie, ile godzin snu będzie Ci potrzebne, aby rankiem następnego dnia obudzić się z poczuciem pełnej świeżości, a dobre nawyki przed snem obejmują w takim przypadku przede wszystkim wyznaczenie sobie odpowiedniego czasu na sen.

Dobry sen

Czy potrzebujesz na przykład równo 7 godzin snu? W takim razie powinieneś zaplanować sobie udanie się na spoczynek między godziną 22 a 23.

Inna kwestia obejmująca dobre nawyki przed snem, o których warto pamiętać: badania naukowe udowadniają, że niezbyt dobrym rozwiązaniem jest wstawanie na ostatnią chwilę, a następnie w nerwowym pośpiechu krzątanie się po domu i wyjście z niego prawie biegiem.

Inaczej mówiąc, jeśli planujesz wyjść z domu o 7:30 rano, nie nastawiaj budzika na 7:00, ale na wcześniejszą godzinę.

Dzięki temu będziesz mógł obudzić się i wstać z łóżka bez zbytniej presji czasowej, w spokoju zjeść śniadanie, wziąć prysznic i wyjść z domu z uczuciem pełnego relaksu.

Wczesne wstawanie to znacznie lepszy sposób na rozpoczęcie dnia, nie bez powodu jest więc uznawane za istotny element tego, co określane jest jako zalecane nawyki przed snem.

2. Czytanie przed zaśnięciem

Czytanie książki

Trzeba sobie wyraźnie powiedzieć, że dobre nawyki przed snem obejmują czytanie książek tuż przed zaśnięciem. Wiele badań wykazuje, że czytanie książki na 15 minut przed snem pozwala na znaczne złagodzenie stresu.

Jest to bowiem relaks, dobra lektura przed zaśnięciem zmniejsza nasz niepokój i pozwala szybciej zasnąć.

Ale warto przy tym pamiętać, że niezbyt dobrym pomysłem jest czytanie książek w wersji elektronicznej z ekranu komputera lub tabletu. Światło emitowane przez urządzenia elektroniczne nas pobudza, zamiast relaksować.

Nie rezygnuj więc z miękkiej i przyjemnej w dotyku tradycyjnej książki.

3. Nawyki przed snem – a co ze spacerem?

Spacer

Czy miejsce, w którym mieszkasz pozwala Ci na krótkie, wieczorne spacery? Czy jest ono bezpieczne i dobrze oświetlone? Jeśli tak, to jest to naprawdę doskonałą wiadomość! A jeszcze lepiej, jeśli znajdziesz sobie towarzystwo do takich spacerów.

Dobre nawyki przed snem obejmujące mniej więcej 15-20 minut wieczornego spaceru na świeżym powietrzu pozwoli Ci dotleniać krew, zrelaksować się i zobaczyć wiele rzeczy w zupełnie innym świetle – ogólnie rzecz biorąc po prostu poczujesz się lepiej.

Spacery wspaniale pomagają jaśniej myśleć i oddalają od Ciebie potencjalne problemy.

Na dodatek bywają takie momenty, kiedy to relaks wywołany spacerem spowoduje u Ciebie nagły przypływ kreatywności i świeże pomysły same zaczną wpadać Ci do głowy – poczujesz coś, co ludziom sukcesu, takim jak Bill Gates często się przydarza.

Udaj się na krótki spacer przed snem, a zobaczysz, jak dobrze się po nim poczujesz.

4. Spędzaj więcej czasu ze znajomymi oraz rodziną

Spędzanie czasu z rodziną

Są oni prawdziwą siłą napędową naszego życia i źródłem energii zwiększającej nasze poczucie szczęścia.

Spędzenie czasu z rodziną lub znajomymi przed snem jest niezbędne do uzyskania poczucia satysfakcji ze swojego życia: kolacja ze znajomymi, zabawa z dziećmi, prysznic ze swoim partnerem lub partnerką… to nic nie kosztuje, a pozwoli Ci po prostu poczuć się dobrze.

Spędzanie czasu z rodziną jest tak samo ważne dla ogólnego szczęścia i satysfakcjonującego życia, jak oddychanie – nie powinno więc dziwić, że traktowane jest jako zalecane nawyki przed snem.

5. Staraj się wizualizować swój kolejny dzień

Czy Twoje nawyki przed snem obejmują także dokładnie planowanie zadań na kolejny dzień? Wizualizacja następnego dnia pomoże Ci ustalić Twoje cele i ustawić optymalne granice tego, co będziesz w stanie zrobić.

Jest to dobry sposób, aby przypomnieć sobie, kim jesteś i do jakiego celu dążysz. Dokładne zaplanowanie posunięć podczas kolejnego dnia jest typową strategią wykorzystywaną przez ludzi sukcesu, ale pamiętaj o tym, aby zachować zdrowy rozsądek i nie stawiać przed sobą nierealnych celów.

Pamiętaj, że prawdziwe szczęście tkwi w małych szczegółach; powiedz „nie” na propozycję wyjścia ze znajomym z pracy, za którym nie przepadasz i zamiast tego udaj się na spacer do parku z dzieckiem.

Wizualizuj dzień

Zobaczysz, że takie postępowanie przyniesie Ci tylko same korzyści. Przedstawione powyżej wskazówki nie tylko pomogą Ci uzyskać nieco więcej sukcesów w życiu osobistym, ale także zapewnią Ci więcej przyjemności wynikających z życia codziennego.

Pamiętaj, że nawyki przed snem mogą mieć wpływ także na Twoje zdrowie.  Należy zjeść lekką kolację nie później, niż na dwie godziny przed snem. Czas spędzany z rodziną i przyjaciółmi pozytywnie wpływa na nasze emocje.

Wyjście na spacer lub ciepła kąpiel przed snem to znakomity sposób na relaks, a czytanie książki na kilka minut przed snem pozwoli Ci pozbyć się stresu i złagodzić napięcie nerwowe.

Szczęśliwsze życie jest naprawdę w zasięgu ręki, wystarczy po prostu przestrzegać wymienionych powyżej wskazówek. Czy jesteś na to gotowy?