Nocne podjadanie: czego nie wolno jeść?

Niezbędne jest, aby mieć zaplanowany jadłospis w zależności od pory dnia. Należy wyeliminować żywność bogatą w białka, gdyż te produkty spożywane w porze kolacji dodają nam energii, co utrudnia nam wypoczynek. Czekolada również może utrudnić nam zasypianie.
Nocne podjadanie

Główną przyczyną bezsenności i problemów z zasypianiem, zaraz po stresie i emocjach, są ciężkostrawne potrawy i nieodpowiednio rozplanowany jadłospis. W tym artykule dowiesz się jakich produktów unikać, aby nocne podjadanie nie skończyło się całkowicie bezsenną nocą.

Organizm w ciągu całego dnia nie funkcjonuje tak samo, dlatego też warto wiedzieć, co i kiedy jeść, aby nawet nocne podjadanie i wyprawy do lodówki nie musiały kończyć się przykrymi konsekwencjami.

To, co jesz wpływa bezpośrednio na stan Twojego zdrowia. Odpowiednio dopasowana dieta zapewnia dobre samopoczucie, pamiętaj jednak, że to, ile jesz, jest równie ważne jak to, co jesz.

Wiele produktów, które powinny być dostarczane do organizmu w związku z ich właściwościami odżywczymi, może wywoływać skutki uboczne, gdy są spożywane w nierozsądnych ilościach czy o nieodpowiedniej porze.

Nocne podjadanie: czego unikać?

  • W godzinach wieczornych i w nocy, należy unikać makaronów pod każdą postacią. Jest to bowiem jedzenie, z którego w wyniku procesów trawiennych w organizmie zostanie tłuszcz, który wywoła uczucie ciężkości. Dodatkowo, po zjedzeniu makaronu znacznie podniesie się poziom cukru we krwi, co skutecznie uniemożliwi zaśnięcie i wypoczynek.
  • Płatki zbożowe są mylnie uważane za lekkostrawne, gdyż zapomina się często o ich wysokiej zawartości cukrów, które utrudnią zasypianie. Aby nocne jedzenie płatków było rzeczywiście zdrowe, wybierz te bogate w błonnik, za to ubogie w cukier. Możesz również dodać do nich trochę owoców.

Płatki owsiane

  • Unikaj ciężkostrawnych i bardzo wyrazistych potraw, na przykład z czosnkiem, gdyż nocne ich spożywanie może wywoływać refluks, a to z pewnością utrudni trawienie i uniemożliwi zaśnięcie.
  • Zrezygnuj także z czekolady, bo choć wpływa ona pozytywnie na Twój nastrój, to dostarcza także dużo energii, pozbawiając Cię ochoty na sen.
  • Nocne podjadanie nie powinno się kończyć także z pudełkiem lodów w ręku, gdyż jedzone w nocy, bardzo szybko zostaną przetrawione na tłuszcz, co spowoduje nagłe przybieranie na wadze. Wysoka zawartość tłuszczu i cukru spowolni trawienie i uaktywni mózg, co utrudni zaśnięcie.

Lody

  • Zaburzenia snu mogą być także wywoływane przez tłuste i smażone potrawy, gdyż są one bardzo ciężkostrawne.
  • Należy zrezygnować również z produktów bogatych w białka, gdyż dodają one energii i uniemożliwiają odpoczynek.
  • Wrogiem Twojego snu jest także kofeina, dlatego nocne czy wieczorne picie kawy to naprawdę zły pomysł. Warto jednak pamiętać, że nawet popołudniowa kawa może mieć negatywny wpływ na zasypianie,  gdyż kofeina utrzymuje się w organizmie od 8 do 10 godzin.

Kawa

  • Mimo, że alkohol ułatwia zasypianie, pogarsza bardzo jakość snu, częściej się budzimy i gorzej wypoczywamy.
  • Nocne jedzenie czerwonego mięsa może wywołać niestrawność, co skutecznie pozbawi Cię snu. Jest ono bowiem bogate w białko i tłuszcze, które organizm musi strawić, zamiast pozwolić Ci na odpoczynek.

Nocne podjadanie bardzo obciąża organizm, dlatego też najlepiej jest jeść ostatni posiłek co najmniej na 2 godziny przed pójściem spać. Jeśli jednak późnym wieczorem zaczniesz odczuwać głód, pamiętaj aby unikać wymienionych powyżej produktów.

W nocy organizm nie potrzebuje energii do wykonywania skomplikowanych czynności, gdyż jego głównym celem powinien być odpoczynek. Pamiętaj, aby spać co najmniej 8 godzin dziennie, aby zregenerować swoje ciało i oczyścić organizm ze szkodliwych substancji.