Obwód talii – 14 ćwiczeń na jego zmniejszenie

Ciągle zamartwiamy się o obwód talii, zwłaszcza kiedy usłyszymy od kogoś: „Jak nieestetycznie wyglądają te wałki tłuszczu wokół twojej talii!”. Obwód talii staje się jeszcze większym problemem kiedy zbliża się lato i zaczynamy ubierać bikini i przylegające do ciała sukienki.

Wszyscy też doskonale wiemy, że nasze „wałeczki” są wytworem słodyczy, piwa i fast foodów, które tak lubimy. Wszystkie te „grzeszki” ulokowały się w tkance tłuszczowej wokół talii. Dlatego najwyższy czas aby coś z tym zrobić i uzyskać wymarzony obwód talii! Przygotujmy się więc na poznanie 14-tu idealnych ćwiczeń, które pomogą nam w uzyskaniu naszego celu!

14 ćwiczeń, które pomogą osiągnąć nam wymarzony obwód talii

Prawdą oczywiście jest, że powinniśmy pić dużo wody, jeść zdrowo oraz w ustalonych godzinach, włączyć do swojej diety owoce i warzywa, ale nie ma wątpliwości, że to aktywność fizyczna pomoże nam uzyskać wymarzoną figurę. Przygotujmy się więc na poznanie ćwiczeń, które pomogą nam uzyskać upragniony obwód talii w kilka tygodni. Najlepszym sposobem jest wybranie siedmiu ćwiczeń na dany dzień i dowolnie je ze sobą łączyć, oczywiście należy pamiętać o rozgrzewce poprzedzającej ćwiczenia aby uniknąć obrażeń i zakwasów. Pamiętajmy, że aby osiągnąć cel, ćwiczenia muszą być wykonywane regularnie i zawsze w wygodnym obuwiu!

2#ćwiczenia-obwód-talii.jpg

Ćwiczenie nr 1: Skręty tułowia

  • Stojąc w rozkroku, tak aby stopy znajdowały się w linii prostej z naszymi ramionami, kładziemy ręce na biodra i skręcamy tułów w lewo i prawo, zawsze staramy się utrzymywać wyprostowany kręgosłup. Ćwiczenie powtarzamy 30 razy.
  • Następnie umieszczamy dłonie zaciśnięte w pięści na wysokości klatki piersiowej i staramy się aby skręty tułowia były mocniejsze. Powtarzamy 30 razy.
  • Na koniec, wciąż w tej samej pozycji, wykonujemy 30 skrętów tułowia, do których dołączamy zsynchronizowane skręty ramion.

Ćwiczenie nr 2: Skłony boczne

  • Stojąc w rozkroku, tak aby stopy znajdowały się w linii prostej z naszymi ramionami, kładziemy ręce na karku wykonujemy skłony boczne, w jedną i drugą stronę, powtarzamy 30 razy.
  • Pozostając w tej samej pozycji, podnosimy ręce na wysokość ramion i splatamy palce obu dłoni, pochylamy się wzdłuż lewego boku i staramy się dotknąć ziemi, po czym wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy to wzdłuż lewego boku. Ćwiczenie powtarzamy 30 racy.

Ćwiczenie nr 3: Skręty tułowia z kijem

  • Do tego ćwiczenia używamy kija średniej długości.
  • Umieszczamy go z tyłu, na wysokości naszych ramion, dłonie kładziemy na obu końcach kija.
  • Stoimy w rozkroku, ze stopami na szerokości ramion i wykonujemy silne skręty w lewą i prawą stronę. Pozwoli nam to zredukować obwód talii.
  • Ćwiczenie powtarzamy 50 razy.

Ćwiczenie nr 4: Skłony boczne z kijem

  • Stojąc w rozkroku, stopy w równej linii z ramionami, kij umieszczamy poziomo nad głową, trzymamy obiema dłońmi.
  • Robimy skłon raz w lewą, raz w prawą stronę, za każdym razem wraz z ciałem przechylamy kij. Powtarzamy 50 razy.

 Ćwiczenie nr 5: Skłony tułowia

  • Stojąc w rozkroku, stopy w równej linii z ramionami, kładziemy ręce na karku i wykonujemy skłony tułowia, starając się pochylić tak, aby dotknąć stóp, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 15 razy.
  • Nie ma znaczenia, że na początku skłon nie będzie zbyt głęboki, z czasem nasze ciało zyska większą elastyczność.

Ćwiczenie nr 6: Skłony tułowia

  • Wykonajmy ponownie poprzednie ćwiczenie, tym razem jednak stańmy w szerszym rozkroku i wykonując skłony tułowia, starajmy się dotknąć raz prawą, raz lewą kostkę. Powtarzamy to ćwiczenie 15 razy.

Ćwiczenie nr 7: Skręty na ugiętych nogach

  • W pozycji półsiedzącej, na ugiętych nogach i z wyprostowanymi plecami, wykonujemy skręty tułowia, trzymając ugięte ramiona na wysokości klatki piersiowej. Wykonujemy 50 powtórzeń. To ćwiczenie wpływa dobrze, zarówno na obwód talii, jak i redukcję 3#rośliny-odchudzające-obwód-talii.jpgMamy nadzieję, że artykuł okazał się pomocny, na koniec mamy kilka wskazówek, mówiących o tym czego unikać, aby na naszej talii nie gromadził się tłuszcz:

    • Unikajmy nadwagi.
    • Ograniczmy spożycie produktów bogatych w cukier i tłuszcze.
    • Unikajmy zbyt dopasowanych ubrań, które zaciskają się w okolicy talii i deformują figurę.
    • Tańczmy. Taniec ma bardzo dobry wpływ na rzeźbę naszej talii.