Oczyszczanie organizmu z toksyn w 3 dni!

Podobnie jak codzienny prysznic, czy mycie zębów, regularne oczyszczanie organizmu jest czymś koniecznym. Polecamy wypijać szklankę zimnej wody zaraz po przebudzeniu i przed pójściem spać.
Oczyszczanie organizmu cytryną

Oczyszczanie organizmu jest zabiegiem niezwykle istotnym, ponieważ nasze ciało na co dzień gromadzi toksyny, pochodzące z produktów spożywczych.

Jeżeli dodamy do tego stres, zanieczyszczone powietrze i nieustanne borykanie się z problemami, zrozumiemy, że wypełniamy się negatywnymi czynnikami, których koniecznie trzeba się pozbyć. Z naszego artykułu dowiesz się, jak przeprowadzić 3-dniowe oczyszczanie organizmu.

Dlaczego oczyszczanie organizmu jest tak ważne?

Codziennie bierzemy prysznic, pierzemy nasze ubrania i myjemy zęby – podobnie powinno działać oczyszczanie organizmu. Jest to zabieg, który należy wykonywać w sposób regularny. Musimy pozbywać się toksyn, które gromadzimy za sprawą produktów spożywczych.

Chodzi głównie o obecne w nich sztuczne konserwanty i barwniki, rafinowane mąki, cukry i produkty pochodzenia zwierzęcego (mięsa i produkty mleczne). Ale toksyny, to nie tylko żywność: musimy wziąć pod uwagę również siedzący tryb życia, zanieczyszczone powietrze w miastach, stres, nasz stan emocjonalny i ciągłe zmartwienia, itp.

Zachowanie szczupłej sylwetki

Wszystkie powyższe czynniki, krok po kroku, osłabiają nasz organizm. Dlatego też, z czasem, pojawiają się różne choroby i dolegliwości, czujemy się przemęczone, nasza skóra traci swój naturalny blask, miewamy bóle brzucha i przeziębiamy się przynajmniej raz w miesiącu. Tego typu sygnały oznaczają, że z naszym organizmem dzieje się coś złego.

Wiadomo, że najlepsza dla nas jest dieta bazująca się na surowych warzywach i owocach, ale nie za bardzo nam się to uśmiecha. Nie ma potrzeby rezygnowania z tego wszystkiego, co lubimy.

Musisz po prostu skupić się na zdrowym jedzeniu, a „fast foody” powinny być „kaprysem”, na który pozwalamy sobie od czasu do czasu. Wtedy nasz organizm stopniowo zacznie eliminować nagromadzone toksyny.

Oczyszczanie organizmu – jak?

Jadamy wyłącznie organiczne produkty

Na pewno niedaleko Ciebie jest jakiś bazar z owocami i warzywami. To prawda, że bywają droższe niż te dostępne w supermarketach, ale są też wyższej jakości, bez ulepszaczy i pestycydów, hormonów wzrostu, itp.

Jeżeli możesz, przygotuj własny ogródek i sama uprawiaj naturalne, ekologiczne produkty.

Orzechy i bakalie bogate w żelazo

Pij duże ilości wody

Woda nawadnia wszystkie organy i – przy okazji, za pośrednictwem moczu – eliminuje niepotrzebne substancje i toksyny. Pamiętaj, że optymalna ilość to 2 litry dziennie (8 szklanek).

Nawet więcej, jeżeli na dworze jest upał lub w przypadku osób uprawiających sporty. Koniecznie wypijaj jedną szklankę rano, zaraz po przebudzeniu, i jedną wieczorem, przed pójściem spać.

Możesz też sięgać po warzywa i owoce z dużą ilością wody: jabłka, arbuz, pomidory czy ogórki. Świetną opcją są naturalne soki owocowe i napary bez cukru (przede wszystkim zielona herbata).

Nie zapominaj o błonniku

Błonnik spełnia funkcje podobne do wody: eliminuje toksyny poprzez układ trawienny. Wspomaga przemianę materii i zapobiega zaparciom. Owies, ryż i makarony razowe, nasiona, bakalie i owoce – te produkty są doskonałym źródłem błonnika.

Unikaj kawy i alkoholu

Te dwa popularne napoje nie są najlepszym wyborem. Zwalniają pracę wątroby i nerek, powodując dolegliwości takie jak otyłość i cukrzyca. Oczywiście, polecamy wypijać kieliszek czerwonego wina dziennie, ale NIE więcej. W przypadku kawy, staraj się, żeby była to kawa naturalna, a nie przemysłowa.

Produkty na oczyszczanie organizmu

Do tych najbardziej rekomendowanych należą: cytryna (sok wymieszany z wodą), buraki, czosnek (eliminuje przyczyny wielu chorób) i mniszek lekarski (w formie naparów).

Mniszek lekarski

3-dniowa dieta na oczyszczanie organizmu

Dzień pierwszy

  • Na śniadanie: zjedz 250 g pokrojonych owocow, odtłuszczony jogurt naturalny, dwie łyżki otrębów, 5 łyżek stołowych pełnoziarnistych płatków śniadaniowych. Do tego wypij zieloną herbatę bez cukru.
  • Na drugie śniadanie: 200 g owoców lub 30 g bakali, dwie szklanki wody.
  • Na obiad: sałatka z warzyw, 200 g ryby, kurczaka lub indyka (nie smażonych), ryż razowy i dwie szklanki wody.
  • Na podwieczorek: 200 g owoców i dwie szklanki wody.
  • Na kolację: porcja bulionu warzywnego, jogurt naturalny i dwie łyżki stołowe otrębów.

Dzień drugi

Dieta japońska

  • Na śniadanie: szklanka soku z ananasa i łyżka stołowa siemienia lnianego, tost z chleba razowego z odtłuszczonym twarogiem i herbata rumiankowa.
  • Na drugie śniadanie: 200 g owoców i zielona herbata.
  • Na obiad: porcja ryżu razowego, filet rybny i sałatka z sałaty, pomidora, selera i rzodkiewki.
  • Na podwieczorek: 200 g owoców.
  • Na kolację: zupa krem z warzyw i galaretka z owoców.

Dzień trzeci

  • Na śniadanie: szklanka soku z ananasa, naturalny jogurt odtłuszczony i tost z chleba razowego z gotowana szynką.
  • Na drugie śniadanie: garstka orzechow i bakali.
  • Na obiad: sałatka z makaronu razowego, a do tego brokuły, marchewka, zielony groszek i 200 g gotowanego kurczaka.
  • Na podwieczorek: jakikolwiek owoc
  • Na kolację: filet rybny z dodatkiem soku z cytryny