Odchudzanie z naturalnymi koktajlami

Na śniadanie możemy wypróbować smoothie bananowe, ponieważ jest bardzo odżywczee i bogate w błonnik. Nie tylko dostarczy nam dużo energii, ale również zapobiegnie uczuciu głodu, aż do południa.

Wszystkim, którzy chcą zgubić kilka kilogramów, nie mieści się w głowie, że z naturalnymi koktajlami owocowymi może być to dużo prostsze. Wszystko przez to, że kojarzą się z wysokokaloryczną śmietaną, słodkimi dodatkami i lodami, z czym odchudzanie ma niewiele wspólnego. Możliwe jest jednak przygotowanie ich w domu z naturalnych, zdrowych składników, które to właśnie pomogą pozbyć się niechcianego tłuszczyku. Poznaj kilka przepisów na proste napoje na odchudzanie i wykorzystuj je przez cały rok!

Odchudzanie z koktajlami

Jakie są ich zalety?

  • dostarczają wody i błonnika, będąc przy tym bardzo sycące
  • łatwe do strawienia za sprawą dobrego wymieszania i rozdrobnienia składników
  • dostarczają owoców i innych składników, o których na co dzień zapominamy
  • są energetyczne, ale nie prowokują akumulacji tłuszczu
  • są łatwe do przygotowania i można je spożywać, w każdym miejscu
  • zawartość błonnika i zdrowych tłuszczów sprawi, że odchudzanie stanie się łatwiejsze i bezpieczniejsze
  • spożywane na śniadanie lub w formie przekąski zamiast słonych produktów dadzą szybkie rezultaty utraty zbędnych kilogramów

Koktajl bananowo-kakaowy

Banan nadaje słodką i kremową konsystencję, dlatego będzie głównym składnikiem tego koktajlu. Najlepiej sprawdzą się te dojrzałe.

Składniki:

  • banan
  • mleczko migdałowe
  • niesłodzone kakao

Mleczko migdałowe można kupić w płynie lub w kremie i wymieszać z wodą. W związku z tym, że produkt ten, jak i banany już są słodkie, nie będziemy potrzebować dodatkowego osładzania napoju. Przygotowany koktajl jest sycący, dlatego najlepiej spożywać go na śniadanie. Dostarczymy w ten sposób swojemu ciału potężną dawkę energii, która powinna wystarczyć aż do następnego posiłku. Jak widać, odchudzanie wcale nie musi być koszmarem — koktajl ten jest naprawdę bardzo smaczny!

Koktajl truskawkowy

Ten napój zachwyci nas swoim delikatnym kremowym smakiem. Trzeba wiedzieć, że nie zawdzięcza go ani śmietanie, nie znajdziemy w nim rówież ani grama cukru czy mleka.

Składniki:

  • świeże truskawki
  • krem z płatków owsianych lub krem ryżowy
  • syrop z agawy
  • orzechy

Krem z owsu lub ryżu doskonałe pomoże nam zastąpić gęstą, tuczącą śmietanę. Dostaniemy go w sklepach dietetycznych, ze zdrową żywnością i w niektórych supermarketach. Truskawki z kremem blendujemy i podajemy w filiżankach z dodatkiem syropu z agawy i kawałkami orzechów na wierzchu. Koktajl ten świetnie sprawdzi się zarówno jako śniadanie, jak i przekąska, ale również jako zdrowy i wyszukany deser.

2#:Truskawkowy koktajl-odchudzanie.jpg

Egzotyczny koktajl z ananasem i kokosem

Ten napój zaoferuje naszemu ciału składniki, których na co dzień z reguły mu nie dostarczamy. Jest orzeźwiający, moczopędny, a zarazem pomaga na odchudzanie. Szybsze spalanie tłuszczu zawdzięczamy jego dwóm głównym składnikom.

Składniki:

  • świeży ananas
  • krem, mleczko lub woda kokosowa
  • mielona kurkuma
  • stewia w płynie

Dzięki kurkumie uzyskamy, silny, apetyczny, żółty kolor. Poprawi ona nie tylko smak koktajlu, ale i zaoferuje swoje przeciwzapalne, antyoksydacyjne właściwości, jak i pomoże w łagodzeniu wszelkiego rodzaju bólów.

Stewia natomiast to naturalny słodzik, który nie zawiera kalorii. Musi być jednak oczyszczona, przezroczystego koloru. Wystarczy jej odrobina, ponieważ ma potężne właściwości słodzące.

Na zakończenie koktajl można udekorować wiórkami kokosowymi.

Koktajl z pieczonych jabłek

Okazuje się, że pieczone jabłka również pomogą na odchudzanie. Przygotowany napój można spożywać w formie gorącego kremu na przykład w zimowe wieczory. Jest bardzo sycący i smaczny i w chłodne dni pomoże szybko się rozgrzać bez dostarczania organizmowi zbędnych kalorii.

Składniki:

  • pieczone jabłka
  • lekki jogurt
  • cynamon
  • starta skórka z cytryny
  • miód

Blendujemy pieczone jabłka (wraz ze skórką, jeżeli chcemy zwiększyć właściwości przeczyszczające koktajlu i dawkę błonnika) wraz z jogurtem. Następnie dodajemy trochę cynamonu do smaku wraz ze skórką z cytryny. Dla osłody można dodać odrobinę miodu.

3#:Koktajl z jablek-odchudzanie.jpg

Inne składniki zalecane na odchudzanie:

Nie tylko usprawniają odchudzanie, ale i poprawia stan naszego zdrowia. Oto kilka składników, które możesz dodawać do swoich koktajli:

  • drożdże piwne – mają dobroczynne działanie na włosy, skórę i paznokcie
  • sproszkowana spirulina – nie tylko nadaje zielony kolor koktajlom, ale i usprawnia odchudzanie
  • sproszkowana maca (Lepidium meyenii) – bardzo energetyczna, reguluje procesy hormonalne, poprawia stan skóry, włosów i paznokci
  • imbir – przyprawa rozgrzewająca usprawniająca proces odchudzania