Odchudzanie i oczyszczanie w 15 dni

Choć plan oczyszczający trwa jedynie dwa tygodnie, warto wprowadzić na dłużej niektóre nawyki i w ten sposób poprawić funkcjonowanie organizmu.

Zmiany i postanowienia kojarzą się głównie z nadejściem nowego roku. Jednak również zbliżające się wejście w nową porę roku może być doskonały powodem do zmian. Jest to świetna okazja na rozpoczęcie oczyszczania organizmu i odchudzanie.

Warto wykorzystać ten moment i zawalczyć z retencją płynów w organizmie, zrównoważyć masę ciała, a tym samym ustrzec się przed wieloma chorobami.

W dzisiejszym artykule dowiesz się jak w prosty i skuteczny sposób oczyścić swój organizm z nagromadzonych zanieczyszczeń i zastosować odchudzanie, które może okazać się wcale nie takim strasznym jak go malują. Utrzymanie zdrowej diety nie tylko poprawi Twoje samopoczucie, ale i doda witalności i energii do działania!

Odchudzanie i oczyszczanie – jak to zrobić?

Dlaczego warto oczyścić organizm?

Jeden lub dwa razy do roku każdy z nas powinien urządzić generalne „sprzątanie” organizmu. Dzięki temu eliminowane są toksyny, które gromadzą się w ciele z następujących powodów:

  • niezrównoważona dieta bogata w rafinowane pokarmy, nasycone tłuszcze i cukry
  • zanieczyszczenia środowiska
  • papierosy
  • stres
  • leki
  • stosowanie na skórę produktów syntetycznych

Plan na odchudzanie i oczyszczanie – jakie korzyści z niego płyną?

Brzuch

W celu wyeliminowania negatywnych skutków tych czynników trzeba przygotować odpowiedni plan oczyszczania organizmu, który jednocześnie umożliwi odchudzenie. Jego korzystny wpływ będzie odczuwalny na wiele sposobów:

  • osiągnięcie zrównoważonej masy ciała
  • usunięcie z organizmu nadmiaru płynów, które są przyczyną obrzęków brzucha i nóg
  • pomoc w leczeniu chorób zwyrodnieniowych, zapalnych i przewlekłych
  • poprawa stanu skóry, włosów i paznokci
  • poprawa trawienia i pracy jelit
  • wzmocnienie układu immunologicznego
  • zapobieganie typowych osłabień sezonowych objawiających się wypadaniem włosów, alergią, zmęczeniem, przygnębieniem itp.
  • regulacja systemu nerwowego i poprawa samopoczucia
  • wzrost witalności i energii

Dlaczego 15 dni?

Dwa tygodnie to czas, którego potrzebuje nasz organizm do uruchomienia wszystkich mechanizmów oczyszczających.

Podczas pierwszego tygodnia możemy odczuć kilka drażniących i powodujących dyskomfort objawów takich jak bóle głowy, zmęczenie, wypryski, itp. Jeżeli jednak uda nam się utrzymać dietę, już w drugim tygodniu będziemy czuć się dużo lepiej.

Niemniej jednak po upływie tego czasu zaleca się utrzymanie zdrowych nawyków żywieniowych, co pozwoli Ci w dalszym ciągu krok po kroku poprawiać stan zdrowia.

W ten sposób za każdym razem, gdy wprowadzimy w życie program „oczyszczanie i odchudzanie” będziemy mieli ochotę utrzymać go jak najdłużej. Natomiast, gdy zdamy sobie sprawę, że nie wymagają one wielkiego cierpienia, a wręcz przeciwnie zapewniają potężną odnowę biologiczną organizmu i utrzymanie wagi, będziemy chcieli wprowadzić je w życie na stałe.

Klucz do oczyszczania i odchudzania

Odpowiednie zaplanowanie tych kilku punktów jest kluczem do odpowiedniego oczyszczenia organizmu:

Na pusty żołądek

picie-wody

Każdego dnia po przebudzeniu zaleca się picie szklanki wody z łyżką octu jabłkowego (najlepiej by był surowy i niepasteryzowany) i szczyptą wody oczyszczonej. Pozostawić mieszankę na kilka chwil aż składniki dokładnie się rozpuszczą i wypić. Po wypiciu do spożycia śniadania należy odczekać około 45 minut.

Śniadanie

Najlepiej zdecydować się na koktajl z jabłka lub gruszki ze świeżymi, delikatnymi liśćmi selera, szpinaku, kawałkami awokado, cynamonu i imbirem w proszku.

Dodatkowo można wykorzystać mleko owsiane. Sami możemy dobrać ilości składników i spożywać tak przygotowany napój przez cały poranek. W przerwach można pić napar z zielonej herbaty osłodzony odrobiną stewii.

Obiad

losos

Na obiad najlepiej zdecydować się na sałatkę, a na drugie danie wybierać kawałek drobiu, ryb lub na warzywa strączkowe.

Podwieczorek

Jeżeli dopadnie Cię popołudniowy głód, sięgnij wtedy po owoce lub garść orzechów.

Kolacja, a odchudzanie

warzywa

Z kolacją zawsze powinniśmy być ostrożni, jako że jest to ten posiłek, który może spowodować nasze przybieranie na wadze. Decydujmy się zatem na smażone lub gotowane warzywa czy też przygotowany z nich krem. Można uzupełnić danie omletem lub świeżym serem.

Na deser świetnie sprawdzi się jabłko lub gruszka.

Kilka wskazówek, które ułatwią osiągnięcie celu

  • przyzwyczaj się do dokładnego przeżuwania jedzenia. Zobaczysz, jak szybko poczujesz uczucie sytości, poprawisz zachodzenie procesów trawiennych oraz usprawnisz odchudzanie i oczyszczanie
  • unikaj jedzenia poza domem. W związku z tym, że będzie to dość skomplikowane do zrealizowania, pozwól sobie na kaprys raz na dwa tygodnie
  • pij wodę na pół godziny przed każdym posiłkiem. W ten sposób usprawnisz usuwanie toksyn i zmniejszysz uczucie głodu przed tym jeszcze jak zasiądziesz do jedzenia
  • staraj się jeść w przyjaznej atmosferze, pozbawionej pośpiechu i niepotrzebnego stresu
  • jeżeli poczujesz nagłą potrzebę jedzenia, aby nie notować negatywnych skutków niekontrolowanych napadów głodu, w takich chwilach decyduj się na owoce, garść orzechów, warzywa, czy szklankę oczyszczającego napoju roślinnego
  • spróbuj przekonać do nowej oczyszczającej diety innych domowników. Dzięki temu będziecie mogli nawzajem się motywować we wdrażaniu zdrowych nawyków w życie