Odchudzanie – skutecznie strać na wadze

Napary owocowe dostarczają nam wielu witamin i minerałów, a także pomagają nam oczyścić organizm, dostarczając nam minimalnej ilości kalorii.
Jogurt z figami na odchudzanie

Tak, wiemy. Odchudzanie naprawdę męczy. Wymaga silnej woli, wytrwałości i, przede wszystkim, ogromnej motywacji. Pewnie już z doświadczenia wiesz, że „diety cud” się nie sprawdzają. Mało tego, w większości przypadków igrają z naszym zdrowiem.

Dzisiaj zdradzimy Ci kilka prostych trików, dzięki którym odchudzanie nie będzie aż takim wyzwaniem. Wykorzystaj je na co dzień, a efekty pojawią się szybciej niż może Ci się to wydawać. Zaczynamy?

1. Odchudzanie w grupie – dlaczego nie?

Kobiety uprawiające jogging

„W jedności siła”. Znacie to? Zacznij odchudzanie z jedną lub dwiema koleżankami. Chcesz wiedzieć dlaczego ta strategia jest tak skuteczna?

  • Czujemy się dużo bardziej zmotywowane.
  • Satysfakcja jest większa. Masz też pewność, że ktoś Cię rozumie.
  • Najlepiej byłoby, gdybyście ustaliły stałe godziny na wspólne bieganie lub spacery.
  • Możecie razem stworzyć nowe, dietetyczne przepisy, wymieniać się spostrzeżeniami i poradami, a co za tym idzie, gubić na wadze z entuzjazmem.

2.  Letnia woda z cytryną każdego ranka

Mówiliśmy już o tym nie raz i nie dwa. Na pewno znasz już wszystkie zbawienne właściwości wody z cytryną:

  • Cytryna jest bogata w witaminę C, która działa zasadowo-twórczo, oczyszcza nasz organizm i optymizuje działanie wątroby.
  • Poprawia przemianę materii.
  • Jako produkt zasadowy, przynosi nam uczucie sytości, dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami.

3. Napary z owoców

Orzeźwiająca herbata pomarańczowa

Herbatki i napary z owoców są niskokaloryczne i, jednocześnie, przepełnione witaminami i minerałami, które odżywiają nasz organizm, nawadniają go i oczyszczają, wspomagając odchudzanie. Chcesz kilka przykładów?

  • Napar ze skórki pomarańczowej z cynamonem.
  • Napar z truskawek i cytryny.
  • Napar z jabłka i zielonej herbaty.

4. Wspaniałe właściwości migdałów

Mleko migdałowe

Jak już zapewne wiesz, odchudzanie i produkty mleczne nie są zbyt kompatybilne. Posiadają nadmierną ilość tłuszczów i białek pochodzenia zwierzęcego, które są ciężkostrawne. Doskonałą alternatywą jest mleko migdałowe.

  • Pijaj je bez cukru, najlepiej na śniadanie. Możesz dodać je do kawy, herbaty lub płatków owsianych.
  • Mleko migdałowe jest bardzo energetyczne i odżywcze. To bardzo dobra opcja na początek dnia.

5. Jogurt grecki doskonałym dodatkiem

Jogurt grecki należy do produktów wspomagających odchudzanie w sposób racjonalny. Dlaczego?

  • Jest produktem naturalnym i nie zawiera cukru. Wbrew temu co twierdzi większość ludzi, nie jest zbyt kaloryczny, a korzyści, których nam dostarcza, są niezliczone. Między innymi reguluje nasze ruchy jelitowe i wzmacnia system odpornościowy.
  • Jogurt grecki przyspiesza przemianę materii.
  • Zamiast majonezu, używaj do sałatek jogurtu greckiego. Jest zdrowszy i mniej kaloryczny.
  • Idealnym śniadaniem jest jogurt grecki z dodatkiem owoców i orzechów. Przepyszny!

6. Olejek kokosowy

Olejek kokosowy jest świetnym sprzymierzeńcem dla naszego organizmu. Możesz go znaleźć w sklepach z naturalną żywnością i w niektórych aptekach. Dzięki niemu usprawnimy działanie naszej tarczycy, przyspieszymy metabolizm i poprawimy pracę wątroby. Brzmi dobrze, prawda?

Pamiętaj, żeby wypijać dwie łyżki stołowe dziennie: jedną rano i jedną wieczorem, przez około 15 dni. Odpocznij 10 dni i powtórz kurację. Genialny sposób na odchudzanie!

7. Zielone koktajle

Zielone koktajle

Wszystkie zielone koktajle są ostatnio „na topie”, zwłaszcza w dietach odchudzających. Przynoszą uczucie sytości, dostarczają antyoksydantów i przyspieszają przemianę materii.

Są też bogate w witaminy i minerały. Odchudzanie i zielone koktajle zawsze idą w parze. Poniżej jeden przykład:

Składniki

  • 1 gruszka ze skórką.
  • ½  ogórka.
  • 1 kiwi.
  • 100 ml wody kokosowej.
  • Sok z połówki limonki.
  • Szklanka wody (200 ml).

Sposób przygotowania

  • Najpierw myjemy gruszkę, kroimy ją na cztery części i odkładamy. Pamiętaj, żeby wyrzucić ogryzek.
  • Potem obieramy kiwi i ogórka, i kroimy na mniejsze kawałki.
  • Teraz wyciskamy sok z limonki.
  • Wszystkie składniki łączymy przy pomocy blendera: wodę kokosową, sok z limonki, gruszkę, ogórka, kiwi i szklankę wody. Do koktajlu możesz dorzucić kilka kostek lodu. Najlepiej smakuje schłodzony!

To co? Wykorzystasz nasze rady na odchudzanie już od dzisiaj?