Odkrywamy tajniki diety pomidorowej

Okazuje się, że pomidor oprócz swoich fantastycznych właściwości zdrowotnych, jest też niezastąpionym produktem pomagającym w zdrowy i naturalny sposób zgubić zbędne kilogramy. Zalecany jest nie tylko ze wyglądu na korzystny wpływ na organizm, ale również ze względu na właściwości chroniące przed występowaniem niektórych chorób, w tym raka. Dzięki temu, że posiłki z warzywem tym w roli głównej można przygotować na wiele ciekawych sposobów.  Atutem diety pomidorowej jest jej różnorodność.

Zalety diety pomidorowej

Obok pomidora w diecie znajdziemy rozmaryn, mięte, cytrynę, marchewkę i soje. W takim zestawieniu pomaga w leczeniu nadciśnienia tętniczego, a udział rozmarynu zapobiega wypadaniu włosów. Mięta natomiast wspomaga działanie układu pokarmowego, przeciwdziała podrażnieniu jelit, zapobiega wymiotom oraz skurczom brzucha.

Witamina C, której duże stężenia znajdziemy w cytrynie, wzmacnia mechanizmy obronne organizmu, zapobiega występowaniu chorób takich jak grypa czy zapalenie migdałków. Na dodatek w cytrynie znajdziemy witaminę P, która jest niezbędna do prawidłowego wchłaniania witaminy C oraz wzmacnia ona i uszczelnia naczynia krwionośne, szczególnie te najmniejsze, naczynia włosowate.

Pomidor oprócz tego, że jest bogatym źródłem witamin, związków mineralnych i innych substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, posiada duże ilości przeciwutleniaczy, które zmniejszają ryzyko zapadania na nowotwory. Składniki, które posiada, zapobiegają chorobą układu sercowo-naczyniowego, a obniżanie poziomu cholesterolu i nadciśnienia tętniczego to tylko niektóre z jego dobrodziejstw. Wiadomo również, że polecany jest na problemy ze wzrokiem.

Dieta pomidorowa

Przy spożywaniu 2 litrów wody dziennie rezultat, jaki można osiągnąć przy tej diecie to zgubienie 2 kg w ciągu 3 dni. Ważne jest to, aby woda była naturalna, bez dodatku cukru, kolorantów i innych sztucznych substancji. Nie powinna być również mieszana z owocami.

Przed śniadaniem: wypij sok ze świeżych pomidorów z dodatkiem liści mięty do smaku.

Śniadanie: dwa, nadziewane rozmarynem, gotowane pomidory.

Drugie śniadanie: napój przygotowany z dwóch szklanek wody mineralnej, średniej wielkości pomidora, połowy cytryny ze skórką, jednej marchewki i sześciu liści mięty.

Obiad: sałatka z pomidorów, kiełków soi i papryki. Można dodać sok z cytryny lub oliwę z oliwek. Dodatkowo napój przygotowany z dwóch szklanek wody mineralnej, średniej wielkości pomidora, połowy cytryny ze skórką, jednej marchewki i sześciu liści mięty.

Podwieczorek: sok z pomidorów z dodatkiem mięty.

Kolacja: sałatka z pomidorów, kiełków soi i papryki.

Kilka ważnych wskazówek

3#:Pomidor.jpg

Nie trzeba chyba więcej tłumaczyć, że dieta pomidorowa to świetny sposób na zdrowy i naturalny sposób walki z nadwagą unikając przy tym niedożywienia, a jednocześnie, zabezpieczając się przed wieloma czyhającymi na nas chorobami. Pomidor, dzięki swoim właściwościom, wspomoże działanie wątroby, oczyści organizm, a nawet uspokoi nasze nerwy, a jego możliwości antyoksydacyjne spowolnią procesy starzenia się komórek. Oprócz tego utrzyma w równowadze naszą wagę i pozwoli cieszyć się zdrowiem, które jest przecież najważniejsze!